2020 برای PNP های کانادا سال بزرگی بود

زمان مطالعه: 7 دقیقه
PNP همچنان به گسترش مزایای مهاجرت در سراسر کانادا می پردازد.

🔷 استانهای کانادا همچنان در تقویت سیستم مهاجرت کانادا در سال 2020 مشارکت فعال دارند.
▪️ طی سال گذشته و علیرغم چالش های ناشی از همه گیری ویروس کرونا ، برنامه های کاندیداهای استانی کانادا (PNP) تعداد نامزدهای استانی را ثابت نگه داشته و به افزودن جریان های مهاجرت جدید برای تأمین نیازهای مبرم و خاص خود ادامه داده اند.

PNP یک برنامه مهاجرت است که به طور مشترک توسط دولت های فدرال ، استانی و سرزمینی اداره می شود.
✔️ این استانها و مناطق کانادا فرصتی را برای ایجاد جریانهای مهاجرتی خود برای تأمین بهتر نیازهای بازار کار و اهداف توسعه اقتصادی فراهم می کند. PNP همچنین قصد دارد تا منافع مهاجرت اقتصادی را با عدالت بیشتری در سراسر کانادا گسترش دهد.

تعداد نامتناسب مهاجرانی که به بزرگترین استانهای کانادا مانند بریتیش کلمبیا ، انتاریو یا آلبرتا می روند ، دلیل معرفی PNP در این کشور را توضیح می دهد. یکی از اهداف اصلی PNP تشویق مهاجران برای استقرار در استانهای کوچکتر و انتقال به مناطق کم جمعیت کشور است.

PNP از زمان راه اندازی در سال 1998 رشد چشمگیری داشته است و اکنون سهم قابل توجهی از مهاجرت اقتصادی به بیشتر استانها و سرزمین های کانادا را تشکیل می دهد. در حقیقت ، بسیاری از استانهای کوچکتر کانادا مانند نیوفاندلند و لابرادور ، جزیره پرنس ادوارد ، نوا اسکوشیا ، نیوبرانزویک ، منیتوبا و ساسکاچوان اکنون برای تأمین نیازهای جمعیتی و نیروی کار خود به این برنامه وابسته هستند.

 
 

🇨🇦 PNP ها چگونه کار می کنند؟🇨🇦

اگر یک نامزد مهاجرتی از معیارهای انتخاب PNP در یک استان یا قلمرو خاص برخوردار باشد و واجد شرایط باشد، به وی یک دعوتنامه استانی اعطا می شود که به وی اجازه می دهد برای اقامت دائم به مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (RCC) مراجعه کند.

⭕️ جریان های PNP برای جذب مهاجران از هر سطح مهارت طراحی شده اند و توسط استان ها و مناطق اداره می شوند.
بیشتر استان ها و سرزمین های شرکت کننده حداقل یک جریان PNP دارند که با سیستم Express Entry فدرال ، که منبع اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است ، همسو است.

🔴 جریان های PNP مرتبط با Express Entry ، که به آنها PNP «پیشرفته» نیز گفته می شود ، به یک استان امکان می دهد نامزدهای Express Entry را انتخاب کرده و از آنها دعوت کند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند. به داوطلبان اکسپرس انتری که توسط یک استان یا قلمرو معرفی می شوند ، 600 امتیاز اضافی نسبت به امتیاز سیستم جامع رتبه بندی خود اعطا می شود.


🔻 جریان های PNP که خارج از Express Entry نامیده می شوند و به آنها PNP “Base” گفته می شود ، همچنین می توانند نامزدهایی را معرفی کنند که سپس اقامت دائم خود را خارج از سیستم Express Entry دنبال کنند.
🔻 استانها و سرزمین ها ممکن است نامزدها را تحت جریان اصلی یا پیشرفته PNP معرفی کنند. IRCC بر اساس برنامه ریزی سالانه میزان مهاجرت و مشاوره با استانها ، تخصیص نامزدها را به صورت سالانه تعیین می کند.
 
 
 
 
 
 
 

🇨🇦2020 PNP Highlights🇨🇦

آلبرتا

دولت آلبرتا اعلام کرده است که در حال راه اندازی دو جریان مهاجرت جدید برای فارغ التحصیلان بین المللی است: جریان مهاجرت کارآفرینان بین المللی فارغ التحصیل و جریان ویزای راه اندازی فارغ التحصیلان خارجی.
این استان همچنین یک برنامه پورتال آنلاین برای برنامه های مهاجرت تحت برنامه نامزدهای مهاجرت آلبرتا (AINP) راه اندازی کرده است.
علی رغم تخصیص بیشتر نامزدها توسط فدرال ، آلبرتا در برنامه بهبود اقتصادی خود ، میزان مهاجرت خود را در سال جاری در 4000 نامزد افزایش داد. در 21 دسامبر ، استان اعلام کرد که به این تعداد رسیده است و فعالیت خود را در سال جدید از سر می گیرد.
 
 

منیتوبا

منیتوبا همچنین از طریق سه جریان زیر به طور مرتب دعوت نامه صادر می کند: کارگران ماهر در منیتوبا ، کارگران ماهر در خارج از کشور و جریان آموزش بین المللی.
این استان از طریق هر جریان بیش از 20 قرعه کشی انجام داده و در سال گذشته بیش از 5000 دعوت نامه صادر کرده است.
منیتوبا را می توان به عنوان دو ذینفع برتر PNP در نظر گرفت.این استان همچنان از سطح بالایی از جذب و نگهداری تحت PNP های مربوطه خود بهره مند می شود.
 
 

نوا اسکوشیا

در این سال ، نوا اسکوشیا در تلاش برای حمایت از رشد جمعیت و زمینه سازی برای بهبود اقتصادی در سالهای آینده ، رکورد تعداد درخواست های تازه واردان را تأیید کرد.
در سال 2020 ، استان 3517 درخواست را تأیید کرد ، بیش از 3،292 مورد اختصاص یافته ، با تمرکز بر تازه واردان ماهر در خدمات ضروری ، مانند مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل ، و همچنین کسانی که در کانادا زندگی می کنند. این استان اظهار داشته است كه از 3517 درخواست تأیید شده ، 1617 مورد از برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس و 1900 مورد از برنامه نامزدهای نوا اسكوشیا است.

آنتاریو

برنامه نامزدهای مهاجر انتاریو با 8،050 نامزدی که امسال در همه جریان ها صادر شد ، از کل نامزدهای استانی سال گذشته پیشی گرفت.
سه جریان نامزدی اکسپرس انتری مرتبط با انتاریو – اولویت های سرمایه انسانی ، کارگر ماهر فرانسوی زبان و معاملات ماهر – بیش از 9000 دعوت نامه برای نامزدهای Express Entry در سال 2020 صادر کرده اند.
این استان همچنین اعلام کرده است که احتمالاً در سال 2020 به سیستم ابراز علاقه منتقل خواهد شد که یک نوآوری اساسی برای انتاریو است.

 

 

ساسکاچوان

ساسکاچوان دو جریان ایده آل برای متقاضیان بین المللی دارد ، جریان اکسپرس انتری ساسکاچوان و جریان تقاضای اشغال ساسکاچوان.
این استان در سال جاری تقریباً 30 قرعه کشی در هر دو جریان برگزار کرده و حدود 8000 دعوتنامه برای درخواست نامزدی استانی صادر کرده است.
ساسکاچوان را می توان به عنوان دو ذینفع برتر PNP در نظر گرفت. این استان همچنان از سطح بالایی از جذب و نگهداری تحت PNP های مربوطه خود بهره مند می شود.

 

 

بریتیش کلمبیا

برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا یکی از بزرگترین برنامه های معرفی شده استانی کانادا است.
این استان به طور هفتگی از داوطلبان استانی با امتیاز برتر دعوت می کند. Express Entry بریتیش کلمبیا ، مهاجرت مهارت ها ، جریان کارآفرینان و همچنین خلبان Tech از فعال ترین ها در استان و کشور هستند.
در این سال گذشته ، این استان بیش از 9000 داوطلب را برای درخواست نامزدی استانی دعوت کرد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا