بازار کار معماری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازار کار معماری

🔴 بچه هاي معماري هم مانند ساير مهندسي ها، بايد مسير نه چندان کوتاه ولي اررشمندي را طي کنند تا بتوانند به صورت تخصصي در فيلد مربوط به رشته خودشان وارد بازار کار شوند .

🟤 اولين گام برای رسیدن به بازار کار و درآمد بالا ارزيابي مدرک دانشگاهي است.البته گفتني است که اين مرحله جداي وس می باشد و فارغ التحصیلان بعد از تاييد مدرکشان توسط وس به اين مرحله ميرسند.در اين گام،مدرک دانشگاهي را به همراه ريزنمراتشان به CACB ارسال مي کنند.

📌 CACB مخفف Canadian Architectural Certification Board می باشد .

🔘 علاوه بر اين مدارک ،می بایست دو الی سه پروژه دانشگاهي هم داشته باشند و گزارشي از طراحي هایي که در هر ترم انجام داده اند براي CACB بنويسند .یک سری فرم نیز که مشخص کننده این است که هر مبحث مربوط به کدام دروس گذرانده شده است باید تکمیل کنند و به همراه سایر مدارک ارسال کنند .هزينه اين پروسه در زمان تهيه اين مطلب حدود 2000 دلار کانادا می باشد .بعد از ارسال مدارک به CACB پروسه ارزيابي شروع می شود و روند کار به این صورت است مدرک متقاضی توسط این سازمان بررسی می شود و تصميم گرفته می شود که ايا فرد مورد تاييد هست در اين مرحله يا نياز به گذراندن درس و دادن امتحانات خاصي دارد .

🟠 بعد از گرفتن تاييديه از اين سازمان شما Intern Architect هستيد. براي معماراني که در انتاريو مشغول بکار میشوند ،براي گرفتن esignationD که يک مدرک تخصصي محسوب میشود براي معماران،بايد در سازمان OAA( Ontario Association of Architects ) رجيستر کنند .

🟣 بعد از طی این مراحل می بایست حدود 3800 ساعت کار کنند که 960 ساعت آن زير نظر معماري باشد که خود لايسنس دارد،در نهايت بعد از گذراندن اين دوره ها و دادن امتحانات شما لايسنس را دریافت می کنید ! هزینه کل این پروسه حدود 10 هزار دلار می شود .چون پروسه خيلي طولاني و پرهزينه اي هست خيلي از دوستان ترجيح ميدهند لايسنس نگيرند و به عنوان architectual designer مشغول به کار شوند.
توصيه ميشود بچه هاي معماري،قبل از مهاجرت از طريق سايت هاي کاريابي کانادا مانند indeed و glassdore مهارت ها و نرم افزارهايي که در حوزه معماري در کانادا پرکاربرد هستند،شناسايي کنند و سعي کنند در آنها متبحر شوند.
بچه هاي معماري بيشتر با عناويني تحت عنوان technician ,CAD drafter و Architectural Designer وارد بازار کار ميشوند.تا زمانيکه سابقه کار کانادايي نداشته باشيد نميشود انتظار داشت که شغلي با درامد بالايي داشت ولي بهرحال بايد از جايي شروع کرد. نکته پاياني اين که موسسه هايي مانند JVC و TDSB از موسسات خوب براي بچه هاي معماري هستند که جهت اموزش دوره هاي لازم و پيداکردن کار میتواند خيلي مفيد واقع شود.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت و کار در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما

با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
5/5
0

نویسنده این مطلب: Samaneh

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا