رشته ژنتیک

زمان مطالعه: 6 دقیقه

رشته ژنتیک یکی از زیرشاخه‌های رشته علوم‌ تجربی به شمار می‌رود که در چند سال اخیر به سبب پیشرفت‌های علمی توجه چشمگیری پیدا کرده است.

✔️ مباحثی چون نحوه‌ی تکثیر سلول‌های سرطانی، نحوه‌‌ی تولید مثل جمعیت‌های مختلف میکروبی چون باکتری و قارچ، نحوه‌ی ازدیاد جمعیت های باکتریایی، نحوه‌ی جلوگیری از رشد جمعیتی باکتری‌ها و جمعیت‌های میکروبی، نحوه‌ی استخراج ژن‌ها، پروتئین‌ها و بررسی ساختار مولکولی آن‌ها، روش‌های مولکولی اصلاح ژن و نژاد، آشنایی با نقشه ژنتیکی و تعیین کاریوتیپ، اصول مشاوره ژنتیکی و تخمین احتمال بیماری‌های ژنتیکی و سایر صفات در نسل‌های بعد یک ازدواج معین، نحوه‌ی تولید واکسن‌ها و داروهای نوترکیبی که نقص واکسن‌ها و داروهایی که منشا باکتریایی دارد را برطرف می‌کند، از دیگر مباحث پرطرفدار در رشته ژنتیک محسوب می‌شوند.
❇️ دانشجویان رشته ژنتیک پزشکی در کانادا بر بیماری هایی نظیر: سرطان، دیابت، چاقی، اختلالات نوروژنیک و عصبی و سایر بیماری های ژنتیکی تمرکز خواهند داشت.
❇️ همچنین کانادا از کشورهای پیشرو است که در خصوص ژن‌درمانی، فارماکولوژیک، سلول‌های بنیادی، نقایص مادرزادی، نقشه‌برداری ژنوم انسان و بیوانفورماتیک به صورت گسترده فعالیت می‌کند.
❇️ تحقیقات و آزمایش ژنتیک نه تنها کمک می کند که پزشکان بهترین درمان را در نظر بگیرند بلکه همچنین به پیشگیری از بیماری ها نیز کمک می کند.
❇️ با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، دوره های ژنتیک در دانشگاه های کانادا به دانشجویان درک کامل از هر دو تئوری ژنتیک و آزمایش را آموزش می دهند.
❇️ ژنتیک مولکولی DNA) و( RNA و سیتوژنتیک (کروموزوم ها ) اغلب تمرکز این دوره ها می باشد.
گرایش های کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی بصورت زیر است :
 
👇 فارغ التحصیلان این رشته در ایران می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ، تحصیلات خود را در گرایش های زیر ادامه دهند:

👈🏼 زیست شناسی سلولی و ملکولی
👈🏼 ژنتیک
👈🏼 میکروبیولوژی
👈🏼 بیوشیمی
👈🏼 بیوفیزیک
👈🏼 زیست فناوری
👈🏼 زیست فناوری گرایش دریا
👈🏼 زیست فناوری صنعت و محیط زیست

🔴 نکته:

تمام دانشجویان بین المللی باید بیمه درمانی داشته باشند، اما براساس استان محل تحصیل، پوشش آن متفاوت خواهد بوداگر قصد مهاجرت به آلبرتا، کبک، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوفاندلند، لابرادور یا ساسکاچوان را دارید، براساس مدت زمان اقامت، تحت پوشش برنامه های بهداشتی استان قرار می گیرید در غیر این صورت، در استان های دیگر باید بیمه درمانی خصوصی برای خود ترتیب دهید .
📗 بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته ژنتیک پزشکی :

♦️ دانشگاه تورنتو
♦️ دانشگاه اونتاریو
♦️ دانشگاه مک گیل
♦️ دانشگاه بریتیش کلمبیا
♦️ دانشگاه مونترال
♦️ دانشگاه مک مستر
♦️ دانشگاه اوتاوا

♦️ دانشگاه لاوال
♦️ دانشگاه سیمون فراسر
♦️ دانشگاه کلگری
♦️ دانشگاه آلبرتا
♦️ دانشگاه غربی
♦️ دانشگاه دالهوزی
♦️ دانشگاه گوئلف
♦️ دانشگاه مانیتوبا

🌡️ شرایط اخذ بورسیه تحصیلی برای مقطع دکتری :


📌 گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی برای مقطع دکتری رشته ژنتیک بسیار سخت‌تر از دیگر مقاطع است تسلط بالا در زبان انگلیسی، داشتن تألیف و ترجمه در رشته ژنتیک، چاپ مقاله‌های isi، کسب نمره بالا در مقطع کارشناسی ارشد و کسب رتبه برتر کنکور در مقطع کارشناسی‌ارشد از فاکتورهای مهم و ویژه‌ای است که می‌تواند شانس شما را برای اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های مطرح افزایش دهد.

🔻 موقعیت شغلی و درآمد رشته ژنتیک پزشکی در کانادا :


💢 فارغ التحصیلان می توانند شغل هایی با عنوان تکنسین ژنتیک یا MLTs پیدا کنند و با متخصصان در دیگر بخش های پزشکی همچون غده شناسی، عصب شناسی و پیش از زایمان کار کند. همچنین آموزشات تخصصی لازم برای کار با ژنتیک مولکولی یا سیتوژنتیک را دیده اند.
💢 فارغ التحصیلان دوره های رشته ژنتیک پزشکی در کانادا به عنوان تکنسین آزمایشگاه پزشکی شناخته می شوند ( MLTs ). متوسط حداقل حقوق MLTs و تکنسین های ژنتیک به طور متوسط 78 هزار دلار و در بالاترین سطح 132 هزار دلار در سال است.

🔻 بعضی از محل های استخدام فارغ التحصیلان ژنتیک :


👈🏼 بیمارستان
👈🏼 آزمایشگاه قانونی
👈🏼 تسهیلات پژوهشی
👈🏼 موسسات تحصیلی

🔻بعضی از مشاغل مربوط به رشته ژنتیک :

1. بیوانفورماتیک
2. کارمند مراقبت از خانه
3. بیوتکنولوژی
4. دستیار پرستار
5. تکنسین بانک خون
6. تکنسین آزمایشگاه پزشکی

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا