کاهش شهریه دانشگاه های کبک برای دانشجویان بین المللی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

کاهش شهریه دانشگاه های کبک برای دانشجویان بین المللی

  • کبک به دنبال جذب دانشجویان خارجی با شهریه کمتر است – اما نه در مونترال

  • دانش‌آموزان بین‌المللی در کبک می‌توانند تا سال 2023 شهریه‌ها را با نرخ محلی را پرداخت کنند 

از سپتامبر 2023، دانشجویان بین المللی فرانسوی زبان می توانند از نرخ شهریه داخلی در برخی از دانشگاه ها و کالج های کبک برخوردار شوند.

طبق بیانیه مطبوعاتی که روز پنجشنبه منتشر شد، طبق این طرح، دانشجویان خارجی تنها باید سالانه حدود 3000 دلار کانادا در مقایسه با 24000 دلار کانادایی معمولی که برای تسویه شهریه در سطح کارشناسی در دانشگاه‌های کبک لازم است، بپردازند.

کسانی که در کالج های دولتی (یا “CEGEPs”) تحصیل می کنند، مانند دانشجویان مقیم از شهریه رایگان برخوردار خواهند شد.

برای واجد شرایط بودن برای کاهش شهریه، دانشجویان بین المللی باید:

  • ثبت نام تمام وقت در دانشگاه ها و کالج های خارج از قلمرو Communauté métropolitaine de Montréal (معروف به منطقه “مونترال بزرگ”)
  • هم محل سکونت و هم محل تحصیل شما باید خارج از مونترال بزرگ باشد
  • ثبت نام در یک رشته تحصیلی به زبان فرانسوی مرتبط با یکی از رشته هایی که توسط دولت کبک به عنوان “اولویت ها” شناخته شده است.
  • بخش‌هایی که تاکنون به عنوان «اولویت‌ها» شناسایی شده‌اند عبارتند از فناوری اطلاعات، مهندسی، بهداشت و خدمات اجتماعی، آموزش، و خدمات آموزشی مراقبت از کودکان.

ژان بوله، وزیر کار، در بیانیه ای اشاره کرد که این استراتژی بخشی از برنامه کبک برای جذب و نگهداری دانشجویان بین المللی در منطقه فرانسوی زبان است. در مجموع 80 میلیون دلار کانادا طی چهار سال آینده برای تشویق دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیلات پس از متوسطه به زبان فرانسوی در مناطق منتخب خارج از مناطق شهری اختصاص داده خواهد شد.

  1. در حال حاضر، متوسط هزینه سالانه دانشجویان خارجی برای شرکت در CEGEP در کبک نزدیک به 17000 دلار و سال اول دانشگاه حدود 24000 دلار است.
  • بر اساس این برنامه، دانشجویان خارجی واجد شرایط به صورت رایگان در کالج شرکت می کنند و مانند ساکنان کبک، حدود 3000 دلار برای شهریه دانشگاه می پردازند.
مشاغل پرتقاضا در کبک

بوله، که همچنین متعهد به «حمایت شخصی» مانند کمک به یافتن محل اقامتی برای سهولت دانشجویان بین المللی است، گفت: این برنامه "برگ برنده ای برای ترویج یادگیری زبان فرانسه و در نتیجه تضمین ادغام دانشجویان جدید در کبک با ارزش های جامعه ما خواهد بود." 

کاهش شهریه در دانشگاه های کبک به دلیل مهاجرت و کمبود کارگر

این حرکت با هدف پر کردن بخش های شغلی مورد تقاضا و ترویج اسکان طولانی مدت دانشجویان خارج از کشور در مناطق تعیین شده انجام می شود.

دانیل مک کان وزیر آموزش پیشرفته در بیانیه گفته است: “این استراتژی جدید انگیزه بیشتری برای دانشجویان بین المللی برای حضور در موسسات آموزشی ما در مناطق حاشیه ای فراهم می کند.”

این استان اقداماتی را برای سوق دادن دانشجویان بیشتر به ورود به بخش هایی که با کمبود نیروی کار در سطح محلی مواجه است، ارائه کرده بود.

در اوایل ژانویه، دولت یک طرح بورسیه تشویقی جدید برای دانشجویان تمام وقت کبک در CEGEPs و موسسات عالی خصوصی مختلف منتشر کرد که از پاییز 2022 اجرایی خواهد شد. این بورسیه ها برای 233 دوره مربوطه اعمال می شود، با مبالغی از 9000 دلار کانادا تا CA. 20000 دلار بسته به برنامه

 

سوالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا