تفریحات جذاب کانادایی ها

زمان مطالعه: 9 دقیقه

کشور کانادا به عنوان دومین کشور پهناور دنیا محسوب می شود و از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام امتداد دارد.کانادا دارای شهرت فراوانی به علت زیبایی های طبیعی و خدادادی که دارد،می باشد.

این کشور وسیع ترین و زیباترین چشم اندازها را از کوههای عظیم راکی تا یخبندانهای با شکوه قطب شمال دارد.همچنین دریاچه های عظیم بسیار ، رودخانه های خروشان ، جنگلهای سبز و دشتها و چمنزارهای بی شماری در سراسر خود دارد. 

دوستداران طبیعت و ورزش عاشق این کشور هستند و هر آنچه که به صورت رویا در سر داشته باشند در این کشور پیدا می شود. از جمله برخی از بهترین مناطق دنیا برای اسکی بازی ، ماهیگیری ، قایقرانی ، شکار ، پرواز ، پیاده روی و کوهنوردی.

کانادا شهر هایی دارد که از آن می توان به مناظر شگرف ونکوور ،شهر بزرگ تورنتو ، شهر زیبای کانادایی – فرانسوی مونترال و شهر کبک و پایتخت آن اوتاوا اشاره کرد.

کانادا برای هر فرد و هر سلیقه ای سرگرمی دارد و بی شک می توان کانادا را جز ده کشور توریستی دنیا نام برد.

کانادایی ها به کار کردن سخت و تفریح فراوان معتقد هستند و از وقت آزادشان حداکثر استفاده را می کنند به طوری که حدود 10 درصد از درآمد خود را صرف تفریحات مهم بسیار گران می کنند.

این سرگرمی ها مانند تئاتر ، موسیقی کلاسیک ، گروههای موزیک ارتشی ، اپرا ، رقص ، موسیقی روز ، نمایش خیمه شب بازی ، پانتومیم ، شعبده بازی و کمدی و … هستند.ساکنین کانادا دارای فرهنگها ، سوابق و نژادهای هستند که نمود آن را می توان در تنوع فراوان و نشاط موجود در فعالیت های هنری یافت.

 یکی از تفریحات سالم و رایج در کانادا ورزش است. از جمله پرطرفدارترین ورزشها در کانادا می توان به هاکی روی یخ (كه‌ توسط‌ كانادايي‌ها نيز ابداع‌ شده‌ است ) بیس بال ، فوتبال و بسکتبال و ورزشهایی که بیشترین شرکت کننده را دارنده شامل : شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری باشد.

هزینه استفاده از امکانات ورزشهای خصوصی در شهرهای بزرگی چون تورنتو ، و ونکوور زیاد است، اما در شهرهای کوچکتر عموما ارزان است.

تفریحات بسیاری در کانادا وجود دارد که می تواند موجب ترشح آدرنالین در بدن شما شود؛ کانادا کشور بسیار بزرگی است که مملو از زمین های پهناور مختلف می باشد و هر یک تجربیات گسترده ای را در اختیار گردشگران قرار می دهند که تنها به اسکی کردن ختم نمی شوند.

  

تفریحات جذاب در کانادا:

کمپینگ

محبوب ترین تفریح کانادایی ها برای فضای آزاد چادر زدن به همراه سایر تفریحات در هوای آزاد است.در این فضاها امکانات مدرنی همچون دوش آب گرم و لوازم برقی در اختیار شما قرارداده شده است.

پارک های ملی و ایالتی این امکانات را به شکل ساده تری دارند اما در مکان هایی پر جذابیت نزدیک دریاچه ها و رودخانه ها جای گرفته و برای چادر زدن میان مسیرهای پیاده روی مناسب هستند.

 

کوه نوردی

اگر می خواهید به کوه نوردی بروید بهترین فرصت ها در رشته کوههای ساحلی در بریتیش کلمبیا یا کوه های راکی در انتظار شما هستند. 

ماهی گیری

فراوانی ماهی و تنوع آن در کانادا در انواع ماهی های آب های عمیق برای دوست داران این ورزش بهشتی مهیا کرده است.

ماهی تن ، گور ماهی ، ماهی خاردار ، ماهی شمشیری و سالمون اقیانوس آرام در سواحل بریتیش کلمبیا فراوان هستند. در دریاچه ها و رودخانه های متعدد این کشور که از یک ساحل تا ساحل دیگر می درخشند، ماهی قزل آلا در انواع مختلف ، ماهی سفید، اردک ماهی و ماهی خاردار وجود دارند.

کانو سواری و کلک سواری

کانوسواری در رودخانه ها و دریاچه ها را امتحان کنید. کانوها از جنس درخت سدار جای خود را به مواد مدرن مانند فایبر گلاس، آلومینیوم یا پلاستیک سفت شده داده اند.

کانو از قایق پارویی متفاوت است. برای کانو سواری به مهارت های قابل توجه و دقت نیاز است. مبتدیان باید از یک برکه آرام کانو سواری را شروع کنند.

برای گشت و گذارهای طولانی بهتر است با دو یا سه کانو و با یک گروه سفر کنید.

اگر می خواهید به کلک سواری در تنداب ها بروید در رودخانه تامسون در بریتیش کلمبیا به یک گروه بپیوندید.

تماشای پرندگان 

اغلب پارک ها بهشتی برای تماشای پرندگان هستند ، بویژه در مناطق حفاظت شده Point Pelee ( اونتاریو ) و پارک های ملی کبک و همچنین Yoho در کوه های راکی.

 

اسب سواری

اسب سواری در غرب و Prairies ورزش بسیار محبوبی است، زیرا در اینجا مبتدیان می توانند در یک مزرعه دامپروری تکنیک های لازم را تمرین کنند. 

مراکز خرید و فروشگاه های معروف در کانادا
فرهنگ مردم ایالت های مختلف کانادا

ورزش های آبی

حتی اگر دور از دریا باشید تجهیزات ورزش های آبی درجه یک هستند.

طرفداران قایق سواری و موج سواری شرایط ایده آلی را در خلیج جورجیان انتاریو ، اطراف هزاره جزیره یا در کانال Rideau و دریاچه های کوچکتر Laurentian و eastern Townships در کبک خواهید یافت.

قایق سواری از ونکوور تا خلیج Horseshoe در بریتیش کلمبیا بی نظیر است. شنا نیز محدود به دریاچه ها و رودخانه ها و پارک ها می شود اما در آب های گرم اقیانوس آرام و به ویژه در ساحل غربی جزیره ونکوور آرامش بیشتری خواهید داشت. زیرا این ساحل موج های بزرگ برای موج سواری را دارند.

در طرف دیگر این کشور ، تنها آب های سواحل شمالی جزیره پرنس ادوارد برای این ورزش ها مناسب هستند.

یکی از جاذبه های ساحل نوو اسکوشیا در جنوب هالیفاکس، شیرجه برای یافتن گنج های پنهان میان 2000 کشتی غرق شده است.

ورزش های زمستانی 

کانادایی ها برای آنکه خود را با برف و سرمای ماه های زمستانی تطبیق دهند طیف متنوعی از ورزش های هوای آزاد را برای خود دست و پا کرده اند.

در این میان اسکیت روی یخ یک نمونه محبوب ملی است و پیست های مخصوص آن در شهر وجود دارد. اما این ورزش در خارج از شهرها و روی دریاچه ها ، رودخانه ها و کانال های یخ زده لذت دیگری دارد.

یک ورزش محبوب که از اسکاتلند به اینجا آمده  که نام آن سنگ سره است و ماهیگیری یخی به سبک مردم Inuit را نیز از میان یک حفره در دریاچه یخی می توانید امتحان کنید. 

نیاگارا 

آبشار نیاگارا معروف ترین جاذبه گردشگری کانادا به شمار می رود که سالانه میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می کند. این پدیده طبیعی شگفت انگیز که تنها چند ساعت با تورنتو فاصله دارد، در مرز آمریکا واقع شده و ارتفاع ریزش آن به 57 متر می رسد.

بازدیدکنندگان می توانند از فاصله بسیار نزدیکی از لبه صخره به زیبایی وصف نشدنی آبشار نیاگارا خیره شوند.

از قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم، تلاش های بسیاری برای پیشروی و شیرجه بر فراز آبشار با انواع قایق های خانگی انجام گرفت.

این امر مضاف بر ماجراجویی های بندبازان شجاع و موارد دیگر، منجر شد که شهر مجاور نیاگارا به توسعه نوعی جشنواره بپردازد که امروزه همچنان ادامه دارد.

خانواده های زیادی به این منطقه می آیند تا از قدم زدن بر روی صخره های کلیفتون که سرانجام به دره و آبشار می رسد، لذت ببرند.

جزیره فوگو

کانادا به خاطر نواحی ییلاقی ناهموار و جزیره فوگو که بی نظیرترین چشم اندازهای کشور را به رخ میکشند مشهور است.

فوگو بزرگترین جزیره نیوفاندلند است که در مرکز استان واقع شده و زیبایی های طبیعی بی حد و حصری دارد. با وجود وسعت عظیم فوگو، رانندگی و گشتن در کل جزیره، به آسانی در یک روز امکان پذیر است.

این مکان برای گشت و گذار و پیاده روی در خط ساحلی شمال غربی که شما را به لبه جهان می رساند، فوق العاده می باشد.این منطقه ی مه آلود و غرق در یخبندان، چشم اندازهای شگفت انگیزی از اقیانوس ارائه می دهد.

اگر به دنبال مکانی ساکت و کم جمعیت در کانادا می گردید، جزیره فوگو می تواند بهترین انتخاب باشد.

ورزش های زمستانی 

کانادایی ها برای آنکه خود را با برف و سرمای ماه های زمستانی تطبیق دهند طیف متنوعی از ورزش های هوای آزاد را برای خود دست و پا کرده اند.

در این میان اسکیت روی یخ یک نمونه محبوب ملی است و پیست های مخصوص آن در شهر وجود دارد. اما این ورزش در خارج از شهرها و روی دریاچه ها ، رودخانه ها و کانال های یخ زده لذت دیگری دارد.

یک ورزش محبوب که از اسکاتلند به اینجا آمده  که نام آن سنگ سره است و ماهیگیری یخی به سبک مردم Inuit را نیز از میان یک حفره در دریاچه یخی می توانید امتحان کنید. 

گلف و تنیس

گلف و تنیس در مکان هایی دور از شهرهای بزرگ و در تفریح گاه های روستایی همچون Montebello , La Malbaie  در کبک ، اطراف خلیج خورجیان و دریاچه های Muskoka در اونتاریو یا بیرون از ویکتوریا در جزیره ونکوور لذت بخش هستند.

 

به طور کلی به شما توصیه میشود در صورت همراه داشتن کارت عضویت کلوپ گلف کشور خود به یک کلوپ گلف خصوصی بروید.

آیا دوست دارید که ترس را کنار بگذارید و از محدوده تجربیات هیجان انگیز تان کمی فراتر بروید؟

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Pardis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا