مهاجرت از روش سرمایه گذاری

زمان مطالعه: 11 دقیقه

یکی از راه های دریافت اقامت کانادا، برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی برای تجّار و مدیران ارشد دارای سرمایه به میزان حداقل 350 هزار دلار کانادا است. این برنامه جهت توسعه و تولید اشتغال در کانادا با جذب سرمایه، افراد با تجربۀ تجاری و توان مدیریتی به وجود آمده است.
اگر شما نتوانسته اید از راه های دیگر به خاطر سن بالای 35 سال و مشمول شدن به سربازی فرزند پسر ، نداشتن آیلتس 6.5 به بالا و نداشتن پیشنهاد کاری و … به کانادا مهاجرت کنید، میتوانید از طریق مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی که در زیر بیان شده است، ویزای اقامت دائم که به پاسپورت کانادایی منتهی می شود، دست پیدا کنید.

«این برنامه مهاجرت به کانادا درحال حاضر پذیرش نداشته و تنها در صورت بازگشایی مجدد متقاضیان میتوانند از این برنامه استفاده کنند. برنامه های سرمایه گذاری استانی در حال حاضر پذیرش داشته و قابل انجام هستند»

این برنامه جهت توسعه و تولید اشتغال در کانادا با جذب سرمایۀ متقاضیانی که دارای تجربۀ تجاری، بیزینسی و یا توان مدیریتی هستند به وجود آمده است.

مزایای این روش :

● عدم نیاز به داشتن مهارت در زمینه زبان انگلیسی و فرانسه
● عدم نیاز به داشتن مدرک تحصیلی
● عدم نیاز به تعهد در زمینه ایجاد حرفه و بیزینس
● اخذ اقامت دائم و بدون شرط برای کل خانواده

متقاضی سرمایه گذاری می بایست با سرمایه گذاری مبلغ ۸۰۰٫۰۰۰دلار کانادا به مدت ۵ سال در برنامه فدرال (اقامت در کانادا به غیر از کبک ) برای اقامت دائم اقدام نماید. روش سرمایه گذاری فدرال توسط دولت کانادا ضمانت شده است و دولت تضمین می دهد بعد از ۵ سال پول شما به طور کامل و بدون سود بازگرداند. همچنین این امکان برای متقاضیان روش سرمایه گذاری کانادا وجود دارد تا با پرداخت تنها ۱۸۰٫۰۰۰دلار کانادا به جای ۸۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا از مزایای این روش مهاجرتی برخوردار گردند. با این تفاوت که در صورت استفاده متقاضی این طرح، این مبلغ بدون بازگشت می باشد.

سرمایه گذار بصورت کلی حداقل باید دارای شرایط زیرباشد:

1- حداقل 1,600,000 دلار کانادا دارائی خالص.
این دارائی میتواند شامل زمین، خانه و دارایی های منقول و غیر منقول دیگر باشد. توجه داشته باشید که هیچ اجباری برای آوردن این دارائی به کانادا نیست و فقط باید این دارایی را اظهار نمود. این دارائی میتواند در مورد دولت فدرال کلا متعلق به همسر باشد و در مورد ایالت کبک قسمتی از آن متعلق به همسر و یا حتی بعنوان هدیه به سرمایه گذار رسیده باشد البته بشرط اینکه حداقل شش ماه از تاریخ آن گذشته باشد.
مقصد متقاضی می تواند غیر از کبک هرجای دیگر کانادا باشد.

2- تجربه مدیریت بمدت حداقل دوسال ظرف پنج سال گذشته.
سرمایه گذار میتواند صاحب موسسه تولیدی یا خدماتی باشد و بتواند دفاتر سود و زیان و مالیاتی و مدارک افراد مستخدم خود را عرضه نماید. یا اینکه مدیر شرکت یا سازمانی و یا قسمتی از یک شرکت یا موسسه ای را با حداقل دو نفر کارمند تمام وقت بعهده داشته باشد. تجربه مدیریت از نظر این برنامه به معنی آن است که متقاضی به طور تمام وقت، مسئولیت ها و وظایف مربوط به برنامه ریزی، مدیریت و کنترل مواد اولیه، منابع مالی و انسانی آن بیزنس را به عهده داشته است. به عهده داشتن این مسئولیتها به عنوان کارآموز، کارورز و یا آموزشهای تخصصی مرتبط با دریافت درجه تحصیلی سابقه مدیریت قابل قبول محسوب نمی شود.

 

 

برنامه های استانی سرمایه گذاری کانادا

طرح کار آفرینی برنامه ی استانی انتاریو (OINP)

برای جذب افرادی که به دنبال پیاده سازی یک ابتکار تجاری جدید یا خرید یکی از کسب و کارهای موجود در انتاریو هستند، طراحی شده است.
متقاضیان موفق بر اساس توافقنامه ی عملکرد برای تاسیس یک کسب و کار در انتاریو، موفق به اخذ مجوز کار موقت خواهند شد. اگر توافقنامه ی سرمایه گذاری و ایجاد شغل در توافقنامه ی عملکرد ذکر شود و ضمیمه ی آن باشد، کارآفرینان فرصت دارند تا از طریق OINP، برای اخذ وضعیت اقامت دائم کانادا اپلای نمایند. طرح کارآفرینی OINP براساس سیستم «ابراز علاقمندی EOI» عمل می کند که در آن شرکت کنندگان واجد شرایط ، قبل از ارائه یک درخواست کامل باید حتما دعوت به اپلای شوند.
در آگوست 2016، OINP جهت سهولت ثبت نام در EOI، یک فرآیند درخواست آنلاین راه اندازی نمود که باعث می شد کارآفرینان در صورت دعوت به راحتی اپلای نمایند و موجب تسریع زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان می شد.

برنامه ی مهاجرت به انتاریو از طریق طرح شرکتی

به شرکت های تأسیس شده ی بین المللی که قصد توسعه ی شرکت خود در انتاریو را دارند کمک می کند تا با خرید یکی از کسب و کارهای فعلی انتاریو این کار را انجام دهند. بعد از تأسیس موفقیت آمیز کسب و کار، کارکنان اصلی، واجد شرایط اپلای برای گواهی انتخاب استانی هستند. این گواهی به آنها این امکان را می دهد که در نهایت به ساکنان دائمی کانادا تبدیل شوند. متقاضی اصلی این برنامه، فردی است که صاحب امضای شرکت می باشد.

 
برنامه مزرعه داران ساسکاچوان (SINP Farm Owners and Operators Sub-Category)

طرح مالکان و گردانندگان مزرعه از زیربرنامه های SINP، برای داوطلبین و خانواده های آنها، این امکان را فراهم می کند تا برای خرید و راه اندازی یک مزرعه در ساسکاچوان، به این استان مهاجرت نمایند.
این زیرگروه برای جذب مهاجران بالقوه ای طراحی شده است که دارای تجربه ی ثابت شده در حوزه ی کشاورزی و بودجه ی قابل توجه برای سرمایه گذاری در فعالیت کشاورزی می باشند و قصد واقعی برای سکونت در استان ساسکاچوان را دارند. در این زیرگروه، متقاضیان باید قبل از ارائه ی درخواست خود به SINP، بازدیدی اکتشافی از استان را انجام دهند. در طول این بازدید که باید حداقل 5 روز کاری به طور انجامد، متقاضی با یکی از نمایندگان SINP ملاقات خواهد کرد.

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان (SINP Entrepreneur Category)

برنامه ی کارآفرینی از زیرمجموعه های برنامه های استانی ساسکاچوان (SINP) برای داوطلبین، فرصت استقرار، اکتساب یا شراکت با یکی از کسب و کارهای موجود در ساسکاچوان و مشارکت فعالانه در مدیریت آن را فراهم می سازد. این زیرگروه برای جذب استعدادهای کارآفرینی به استان ساسکاچوان طراحی شده است. داوطلبین علاقه مند به مالکیت و اداره ی فعال یک کسب و کار، باید یک درخواست EOI ارائه نمایند.

 

برنامه کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد

برنامه مهاجرتی استان منیتوبا ویژه مشاغل فنی

معرفی و شرایط برنامه استارتاپ

برنامه خوداشتغالی کبک (Quebec Business Immigration – Self-Employed)

طرح خوداشتغالی کبک، برای افراد واجد شرایط، فرصتی فراهم می کند تا بتوانند ویزای اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند. به طوری که با فعالیت در یک حرفه یا تجارت خاص در کانادا مستقر شوند.

برنامه کارآفرینی کبک (Quebec Entrepreneur Program)

طرح کارآفرینی کبک برای صاحبان و مدیران واجد شرایط کسب و کار، فرصت اخذ ویزای اقامت دائم کانادا را فراهم می کند و آنها را قادر می سازد تا بتوانند به طور مؤثر، بیزنسی در حوزه ی کشاورزی، تجاری یا صنعتی در کبک ایجاد یا راه اندازی نمایند. در تاریخ 28 مارس 2018، دولت کبک تغییراتی را در طرح کارآفرینی ایجاد کرده است که داوطلبین از طریق آن در دو گروه انتخاب می شوند.

برنامه سرمایه گذاری کبک (Quebec Business Immigration – Investor)

برای سرمایه گذاران این امکان را فراهم می کند تا با یک سرمایه گذاری بدون ریسک، از طریق در اختیار قرار دادن مبلغ 1 میلیون و 200 هزار دلار کانادا در یکی از نهادهای مالی تایید شده یا با سرمایه گذاری مستقیم آن مبلغ، بتوانند اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند. متقاضیان واجد شرایطی که دارای مهارت متوسط به بالا در زبان فرانسه هستند، از این سهمیه معاف می باشند. با این وجود، درخواست های ارائه شده توسط این افراد، بر اساس اولویت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
همه ی درخواست ها، از جمله درخواست های دفتر هنگ کنگ، باید توسط پست عادی یا سرویس پیک ارسال شوند.

 

برنامه سرمایه گذاری مانیتوبا (Manitoba’s Business Investor Stream (BIS

این برنامه قبلا برنامه ی مهاجرت استانی مانتوبا زیرگروه تجاری یا MPNP-B نامیده می شد، برای جذب صاحبان و کارآفرینان با تجربه ی کسب و کار که قصد شروع یک کسب و کار یا راه اندازی مزرعه ای در مانیتوبا را دارند، طراحی شده است. BIS، با بانک اطلاعات EOI مانیتوبا در ارتباط است و برای استان این امکان را فراهم می کند تا سرمایه گذاران و کارآفرینان بین المللی واجد شرایط را که تمایل و توانایی راه اندازی یا خرید کسب و کاری در مانیتوبا یا شراکت با یکی از کسب و کارهای موجود را ظرف 24 ماه اول از زمان ورودشان به کانادا دارند، استخدام و انتخاب نمایند.
دو مسیر برای متقاضیان برنامه ی سرمایه گذاری وجود دارد: مسیر اول، مسیر کارآفرینی و مسیر دوم سرمایه گذاری در مزرعه است که جایگزین برنامه ی استخدام استراتژیک مزرعه شده است.
توجه: در حال حاضر سیستم EOI برنامه ی BIS بسته شده است و هنگامی که معیارهای مربوط به روش های کارآفرینی و سرمایه گذاری مزرعه در سال 2018 اجرایی شوند، مجدداً بازگشایی خواهد شد.

 
 
برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا (BC PNP Entrepreneur Immigration)

استان بریتیش کلمبیا با موقعیت استراتژیک، هزینه های مالیاتی پایین، هزینه های عملیاتی رقابتی و داشتن نیروی کار چندفرهنگی بسیار تحصیلکرده، ماهر و مؤثر، یکی از پویاترین موقعیت های مکانی کانادا برای راه اندازی کسب و کار است که فرصت های تجاری منحصر به فردی را برای کارآفرینان فراهم می آورد.
این استان، یک سیستم ثبت نام آنلاین به نام ثبت نام مهاجران کارآفرین (EIR) را معرفی نموده است که ثبت نام در آن برای همه ی متقاضیان آتیِ طرح کارآفرینی BC، اجباری است. حداکثر 200 ثبت نام در هر ماه پذیرش می شوند و به طور دوره ای، ثبت نام کنندگانی که بالاترین امتیاز را دارند، دعوت به اپلای می شوند. متقاضیانِ موفق، یک مجوز کار دریافت خواهند نمود و در صورتی که بیزینس در بریتیش کلمبیا به صورت مستمر، شرایط طرح کارآفرینی را محقق نماید می توانند از طریق برنامه ی استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) برای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا درخواست نمایند. این طرح مسیری برای اخذ اقامت دائم، برای کارفرمایان با تجربه ای که می توانند در استان مستقر شده و یک کسب و کار قابل اعتماد که با فواید قابل توجه برای اقتصاد استان راه اندازی نمایند، به ارمغان می آورد.
BC PNP، متقاضیان را تشویق می کند، قبل از ثبت نام، جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت ها و محیط کار و کار محلی یک سفر اکتشافی به استان بریتیش کلمبیا داشته باشند. متقاضیان بهتر است تا قبل از امضای توافقنامه ی عملکردی با BC PNP و اخذ یک مجوز کار معتبر از سازمان IRCC، هیچ گونه سرمایه گذاری یا تعهد مالی انجام ندهند. ریسک هر گونه سرمایه گذاری که قبل از اخذ یک مجوز کار معتبر انجام شود، صرفا به عهده ی خود فرد می شود.

وکلا و مشاوران رسمی مهاجرتی ” گروه کانادا از ایران”  به شما کمک میکنند بدون خطا فرآیند پذیرش و مهاجرت خود را طی کنید.
در شبکه های مجازی ما را دنبال کنید.

   

5/5
1+

نویسنده این مطلب: Main Admin

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا