تحصیل در رشته های مهندسی در کانادا

زمان مطالعه: 7 دقیقه

💢 کانادا یکی از بهترین و پرطرفدارترین کشورها برای جذب نیروی کار مهندسی است و اکثر دانشجویان تمایل به ادامه تحصیل در یکی از رشته های را مهندسی دارند.

 
 
🖍️برنامه های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان واجد شرایط تحصیل در رشته های مهندسی در کانادا وجود دارد. مهندسی رشته‌ای است که به نحوه دقیق کار کردن اجزای یک محصول و طراحی هرچه بهتر آن محصول می‌پردازد.

🖍️ با این که به نظر می‌رسد رشته‌های مهندسی همگی شبیه به هم هستند اما انواع آن‌ها برای تحصیل دانشجویان وجود دارد.

🖍️ رشته‌هایی همچون عمران، کامپیوتر، مهندسی پزشکی، مکانیک یا حتی معماری. با این حال امروزه رشته‌های مهندسی به یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی تبدیل شده‌اند که همه ساله بازار کار و موقعیت‌های شغلی آن‌ها در کانادا روند صعودی داشته است.

🖍️ مهندسی یکی از موضوعات برتر انتخاب شده توسط دانشجویان بین المللی است که به دنبال ادامه تحصیلات عالی در کانادا می باشند.
 

🔻تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های مهندسی :

🖍️ پیش نیاز اکثر دانشگاه های این کشور جهت اعطای پذیرش تحصیلی به دانشجویان متقاضی تحصیل مهندسی در کانادا، نمره آیلتس حداقل 6.5 و البته امکان تحصیل در رشته های مختلف مهندسی بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. جهت اخذ پذیرش در کانادا به عنوان مقصد تحصیل مهندسی در کانادا، داشتن مدرک دیپلم 12 ساله ضروری می باشد. گذراندن پیش نیازهای دروس ریاضیات سال آخر از جمله جبر (پیش حسابان) و حسابان، فیزیک، شیمی و انگلیسی و معدل نسبتاً مناسب دیپلم از دیگر شروط اصلی برای تحصیل مهندسی در کانادا است.
🖍️ به صورت کلی می توان گفت تمامی زیر شاخه های علوم مهندسی در این کشور تدریس می گردند.
🖍️ همانطور که گفته شد نسبت به نوع رشته متقاضی، تحصیل مهندسی در کانادا مدت زمانی بین ۴ الی ۵ ساله دارد. هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا هم بسته به شهر و رشته متغییر می باشد که در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است.
 
 

🔻تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مهندسی :

📌 به صورت کلی در کشور کانادا، دو نوع دوره در مقطع فوق لیسانس ارائه می گردد:
برخی از این دوره ها آموزش محور بوده و برخی دیگر بر پایه پژوهش می باشد و در انتهای دوره دانشجویان می بایست پایان نامه خود را ارائه نمایند.
🖍️ طول دوره ارشد پروسه ای ۱ و نیم ساله الی ۲ سال دارد. مدرک زبان IELTS با نمره ی ۶٫۵ نیز از شرایط اصلی ورود به این مقطع است. اگر دانشجوی متقاضی تحصیل مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا قادر نباشد به هر دلیلی نمره زبان مذکور را ارائه نماید، در برخی دانشگاههای امکان تحصیل بدون مدرک زبان نیز میسر است که البته با گذراندن دوره زبان پیش از شروع کورس اصلی امکان پذیر خواهد بود.
🖍️ همچنین ارائه ی مدرک لیسانس در رشته های الکترونیک، نرم افزار، برق، معماری، مکانیک، IT ، ریاضی، جبر، و یا سایر رشته های مرتبط، با حد نصاب نمره ای که از سوی دانشگاه کانادایی تعیین شده است نیاز است.
 
 

🔻در ذیل به ده دانشگاه برتر کانادا که رشته های مهندسی را ارائه می دهند، اشاره خواهیم داشت :

1. دانشگاه تورنتو University Of Toronto
2. دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Colombia
3. دانشگاه واترلو University of Waterloo
4. دانشگاه مک گیل McGill University
5. دانشگاه آلبرتا University of Alberta
6. دانشگاه مونترآل Université de Montréal
7. دانشگاه کویینز Queen’s University
8. دانشگاه مک مستر McMaster University
9. دانشگاه وسترن انتریو The University of Western Ontario
10. دانشگاه کلگری University of Calgary
 
 

⭕نکته:

❗شهریه های اعلامی در جدول به صورت حدودی بوده و مبلغ دقیق آن در زمان درخواست مشخص خواهد شد. دانشجویان می بایست قبل از درخواست، شرایط را بررسی کنند.
 
 

📍 فرصت های شغلی در رشته های مهندسی در کانادا :

🖍️ طبق تحقیقات بعمل آمده، شغل مهندسی به عنوان پرطرفدارترین شغل به همراه درآمد بالا در کانادا محسوب می شود.
🖍️ ارائه مدرک P.Eng جهت مشغول شدن به کار به صاحبان این مشاغل الزامی است. این مدرک نشان دهنده بالاترین سطح تجربه و میزان حرفه در شغل مورد نظر است. همچنین ارائه این مدرک بیانگر بالاترین سطح استاندارد دانش موجود در این زمینه بوده که می تواند به کسب درآمد بالا در کشور کانادا منجر شود.
🖍️از طرف دیگر افرادی که به کسب درآمد در رشته های مهندسی مشغول هستند باید اقدام به کسب مجوز کنند. این مجوز باید در حوزه استانی یا ناحیه ای که قرار است در آنجا مشغول به کار شوند از سازمان های مربوطه در این کشورها دریافت شود.
 
 
 
✔️از جمله مشاغل مهندسی در کشور کانادا که متقاضیان بالایی دارد می توان به مهندسی مکانیک، برق،عمران، تولید، شبکه، پردازش، نرم افزار، سازه و مهندسی شیمی اشاره کرد.
✔️ در حال حاضر تمام تخصص های مهندسی در کانادا دچار کمبود در بخش نیروی کار هستند و فرصت های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان جوان وجود دارد که بتوانند قدم در رشته های منتخب خود بگذارند.
✔️ بر طبق منابع انسانی و آژانس تحلیل داده ها در کانادا، حقوق متوسط سالانه مهندسان در سال 2020 معادل 75.200 دلار می باشد و از طرف دیگر کمترین دریافتی مهندسین به طور متوسط معادل 45.900 دلار می باشد.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا