حرفه آرایشگری در کانادا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

 

با توجه به وضعیت رفاه عمومی و معیشت کانادایی ها، طبیعی است که رسیدگی به سر و وضع در اولویت باشد. آرایشگران شاغل در این کشور به شرط داشتن مهارت بالا، هرگز بیکار نمی مانند و یک درآمد دائمی و رو به رشدی را تجربه می کنند.

🟥 مهاجرت آرایشگران به کانادا :

⭕ در حال حاضر تمامی افرادی که در تمامی زمینه های آرایشگری مهارت داشته باشند می توانند به راحتی برای مهاجرت به کانادا و همچنین اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. با توجه به تعداد زیاد آرایشگاه در سراسر ایالت ها، در حال حاضر تقاضای بسیار زیادی برای استخدام آرایشگر در کل کانادا موجود می باشد.
⭕ حرفه آرایشگری را می توان پرسودترین شغل در عصر حاضر دانست. البته به این منظور بایستی تلاش کنید که در کار خود بهترین باشید. برای اینکه به یک آرایشگر ماهر تبدیل شوید کافیست دوره های فنی لازم را در کنار یک یا چند مربی آرایشگری مجرب گذرانده و با پشت سر گذراندن دوره های کارآموزی آماده فعالیت در این زمینه باشید. با تکیه بر این توانایی و فراهم کردن سایر الزامات خواهید توانست به کشور کانادا مهاجرت کنید.
⭕ آرایشگری را می توان به مثابه هنری ذاتی دانست که با تلاش و کسب تجربه می توان در آن بهتر عمل کرد. بنابراین چنانچه احساس می کنید در این زمینه استعداد درونی دارید، دست روی دست نگذارید و زودتر سعی کنید با پشتکار و تلاش توانایی های خود را پرورش دهید و آینده ای متفاوت برای خود بسازید.
⭕ جالب است بدانید که شغل آرایشگری هم اکنون در لیست NOC کانادا یا لیست ملی کد شغلی قرار گرفته است و تمامی افرادی که واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشند می توانند برای فعالیت در این حرفه اقدام کنند و از این طریق اقامت کشور کانادا را از آن خود کنند.
 
📍 افراد می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری با تکیه بر مهارت ها و توانایی هایی که دارند برای رفتن به این کشور اقدام کنند. آرایشگران از طریق دو برنامه افراد متخصص فدرال و برنامه استانی کانادا می توانند اقدام به تشکیل پرونده مهاجرتی کنند.
📍 بنابراین اگر مهارت، تجربه و مدارک لازم را در کشور خود به دست آورده باشید می توانید به کانادا مهاجرت کرده و در این کشور مشغول به کار شوید. چنانچه صاحب آرایشگاهی مردانه یا زنانه هستید و یا اینکه مدیر ارشد کسب کارتان هستید و سرمایه لازم برای راه اندازی تجارتی کوچک و مشابه در کانادا را دارید، پیشنهاد می شود فرم ارزیابی مهاجرتی ما راپر کرده و منتظر تماس مشاوران ما باشید.


📍 زیر مجموعه های شغل آرایشگری شامل : آرایشگر مو و شینیون کار، مدیر سالن زیبایی، تکنسین کار با مواد و رنگ مو، براشینگ کار، متخصص مراقبت از مو، متخصص مو و زیبایی مو و آرایشگر مردانه می باشد. لازم به ذکر است که بدانید تمامی این مشاغل توسط آرایشگران انجام می شود و افرادی که تخصص کافی در زمینه های نامبرده را دارا هستند، واجد شرایط برنامه دریافت ویزای کاری و اقامت دائم و مهاجرت به کانادا می باشند که تحت دسته خاصی از لیست NOC با کد 6341 اعمال می‌شود.

📌 شرح وظایف آرایشگران :

❌ در مهاجرت کاری آرایشگر، متقاضی می‌بایست حداقل وظایفی را که از وی انتظار می‌رود، انجام دهد. برخی از این شرح وظایف به شرح زیر هستند:
💢 رعایت نکات بهداشتی
💢 درمان پوست و موی سر
💢 کوتاه کردن موها
💢 آرایش و فرم دادن به موها
💢 فر کردن مو
💢 رنگ کردن مو
💢 های لایت و مش مو
💢 نصب اکستنشن مو و انواع کلاه گیس
💢 خدمات مربوط به دست و صورت
 

🟥 شرایط لازم برای مهاجرت به عنوان آرایشگر و راه اندازی آرایشگاه :

🔺 مدارک لازم برای برای مهاجرت به کانادا برای افرادی که متخصص زیبایی و مراقبت هستند عبارتند از مدارک تحصیلی دبیرستان، مدرک آرایشگری، افرادی که مدرک آرایشگری ندارند باید در دوره های کارآموزی آرایشگری دو یا سه ساله شرکت کنند و یا در کالج، درس آرایشگری بخوانند و همچنین در یک آرایشگاه باید به صورت کارآموز همزمان با درسی که می خوانند، آموزش ببینند، البته در صورتی که چندین سال تجربه ارایشگری دارید ممکن است جایگزین کارآموزی و آموزش رسمی شود. توجه داشته باشید کارفرمایان قبل از این که آرایشگران را استخدام کنند، از آنها نمونه کار می خواهند و ممکن است لازم باشد بر روی یک نفر به عنوان مدل کار آرایشگری کنید.
🔺 توجه داشته باشید اگر قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در استان های نوا اسکوشیا، انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا را دارید باید برای راه اندازی یا کار در آرایشگاه حتما پروانه آرایشگری و گواهینامه کاری از کانادا دریافت کنید و این موضوع در استان های نامبرده اجباری است ولی اگر می خواهید در نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، کبک، بریتیش کلمبیا، مناطق شمال غربی زندگی کنید، می توانید بدون پروانه و مجوز نیز کار کنید. برای دریافت مجوز آرایشگری باید در یک آزمون بین استانی که برای آرایشگران برگزار می شود شرکت و نمره قبولی کسب کنید.
 

🔴 نحوه کسب امتیاز مورد نیاز :

✅ اولین مرحله در روند مهاجرت به کانادا، محاسبه امتیاز برای ورود به سیستم اکسپرس انتری است که با استفاده از سیستم جامع رتبه بندی کانادا عملی می باشد. در این سیستم به مواردی همچون سن، صلاحیت ها و مهارت های متقاضی، توانایی استفاده از زبان انگلیسی و فرانسوی و مهارت های همسر و داشتن تجربه و سابقه کاری متقاضی بر می گیرد. این فاکتورها علاوه بر ارائه امتیازهای مهم در این سیستم، امتیازات کلی مهاجرت متقاضی را نیز در بر گرفته و باید حداقل 67 امتیاز باشد.
✅ بعد از اینکه مشخص شد که متقاضی امتیاز لازم را برای مهاجرت به کانادا دارد، یک دعوت نامه (ITA) از اداره مهاجرت کانادا به عنوان جواب درخواست برای ورود به برنامه مهاجرتی اکسپرس دریافت خواهد کرد که بعد از دریافت این نامه شخص 60 روز فرصت خواهد داشت تا یک درخواست رسمی ارائه دهد. توجه داشته باشید پروفایل شما در برنامه اکسپرس برای مهاجرت به کانادا تنها یکسال اعتبار خواهد داشت و بهتر است که با آگاهی کامل، اطلاعات کامل و دقیقی ارائه دهید.
 

📥 درآمد سالانه آرایشگران در سراسر کانادا :

🔺 لازم به ذکر است درآمد سالانه آرایشگران در سراسر کانادا نسبت به کشورهای اروپایی، انگلیس و کشورهای آسیایی بیشتر و بین 25 تا 50 هزار دلار در سال می باشد.
🔺 به عبارتی یک آرایشگر نیمه حرفه ای با یک سال سابقه کار می تواند در حدود 32 هزار دلار در سال درآمد داشته باشد و یک آرایشگر بدون سابقه 25 هزار دلار، بیشترین حقوق آرایشگران در کانادا مربوط به استان آلبرتا و شهر کلگری می باشد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
0

نویسنده این مطلب: Sarah

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا