مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون

زمان مطالعه: 8 دقیقه

مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون

کانادا در حال حاضر در تلاش است تا با استقبال از 431645 مهاجر جدید در سال 2022 و 447055 مهاجر جدید در سال 2023 نسبت نیروی کار فعال به بازنشسته را پر کند.

پیش بینی می شود در سال 2024، 451000 اتباع خارجی وارد بازار کار شده و اقتصاد کانادا را تقویت کنند.

 

چرا باید به رانندگی با کامیون در کانادا فکر کنید؟

اگر راننده ای ماهر و با تجربه هستید و نمی دانید که چگونه در کانادا راننده کامیون شوید، در مسیر درستی قرار گرفته اید. آیا می دانستید که از سال 2019 تا 2028، 119900 فرصت شغلی جدید وجود خواهد داشت که 96600 جویای کار جدید برای پر کردن این موقعیت های کامیون داران باقی می ماند؟

در کشوری با کمبود کامیون داران، دستمزد مناسبی دریافت خواهید کرد و فرصتی برای پیشرفت خواهید داشت که این امر تقاضا برای مهارت های شما به عنوان راننده حمل و نقل را افزایش می دهد.

در این مقاله، مراحل لازم برای تبدیل شدن به یک راننده کامیون در کانادا و همچنین برنامه‌هایی را بیان می‌کنیم که به شما و خانواده‌تان شروعی برای زندگی و کار در این کشور می‌دهد.

چگونه می توانید در کانادا راننده کامیون شوید؟

مرحله 1: با NOC و الزامات استخدامی خود آشنا باشید

قبل از درخواست، در حالت ایده آل باید یک پیشنهاد شغلی با طبقه بندی ملی شغلی مناسب (NOC/ TEER) داشته باشید.

بیش از صد برنامه مهاجرتی و ویزا برای انتخاب در کانادا وجود دارد که این روند را به میزان قابل توجهی ساده می کند.

 

برای کار در صنعت حمل و نقل در کانادا، باید با مدارک لازم آن آشنا باشید. طبق اعلام بانک کار کانادا، شرایط لازم برای رانندگان کامیون در کانادا به شرح زیر است:

  • حداقل مدرک تحصیلی: دیپلم
  • دریافت آموزش در حین کار
  • شما باید یک دوره رانندگی سه ماهه را از یک موسسه یا کالج مشخص شده گذرانده باشید.
  • برای یک کامیون با بدنه مستقیم، گواهینامه کلاس 3 یا D ممکن است مورد نیاز باشد.
  • برای خودروهای ترکیبی بزرگتر، ممکن است گواهینامه کلاس 1 یا A مورد نیاز باشد.
  • ممکن است برای کارکرد وسایل نقلیه با ترمز هوا به تأییدیه های ترمز بادی نیاز باشد.
  • اگر قصد حمل و نقل کالاهای خطرناک و خطرناک را دارید، ممکن است گواهینامه حمل و نقل کالاهای خطرناک (TDG) مورد نیاز باشد.

و هر گونه مجوز دیگری که ممکن است بسته به نوع کامیون لازم باشد.

طبق گزارش بانک کار کانادا، جدول زیر استان های کانادایی را نشان می دهد که حرفه راننده کامیون را تنظیم می کنند:

لطفاً توجه داشته باشید که شرایط ممکن است در هر استان متفاوت باشد و واجد شرایط بودن شما به شرایط استان یا شکاف مجموعه مهارت شما بستگی دارد. قبل از ارسال درخواست، به شما توصیه می کنیم که تعیین کنید که آیا این شغل در استان انتخاب شده تنظیم شده است یا خیر.

استان

عنوان شغلی
مقررات
سازمان تنظیم مقررات

آلبرتا

خدمات حمل و نقل نفت و گاز

تنظیم شده

Apprenticeship and Industry Training Office, Government of Alberta

بریتیش کلمبیا

راننده (صنعت نفت و گاز)

تنظیم شده

Worksafe BC

آنتاریو

اپراتور کامیون پروپان

تنظیم شده

Technical Standards and Safety Authority

آنتاریو

راننده تجاری تراکتور-تریلر

تنظیم شده

Ontario College of Trades

کبک

راننده کامیون خطی

تنظیم شده

Emploi Québec

کبک

راننده کامیون

تنظیم شده

Société de l’assurance automobile du Québec

 

مرحله 2: تحقیق در مورد چشم انداز اشتغال استانی

شما باید از نقل مکان به استانی که فرصت های شغلی در صنعت شما ندارد، خودداری کنید. با انجام تحقیقات لازم در استان هایی که برای پر کردن خلاءهای بازار کار به کامیون داران نیاز است از این امر جلوگیری کنید. قبل از تصمیم گیری برای اقامت در یک استان، باید با شرایط اقتصادی و اجتماعی فعلی آن نیز آشنا باشید.

علاوه بر این، ما قویاً پیشنهاد می کنیم که الزامات برنامه را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که الزامات برنامه مهاجرتی و الزامات استخدام دو جنبه مجزا هستند. متقاضی باید هر دو دسته از معیارها را برآورده کند.

 

مرحله 3: کدام برنامه های مهاجرت برای رانندگان کامیون در دسترس است؟

در صورتی که شرایط مورد نیاز برنامه و شغل کامیون داری که برای آن درخواست می کنید را برآورده کنید، باید استان یا منطقه مورد نظر خود یا استانی را که در آن پیشنهاد شغلی دریافت کرده اید انتخاب کنید.

 

  • گام بعدی شما بررسی برنامه های راننده کامیون در دسترس است.

برنامه های زیر برای رانندگان کامیونی که مایل به زندگی و کار در کانادا هستند در دسترس است:

  1. سیستم اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین مبتنی بر امتیاز با سه گزینه مهاجرتی است که به شدت با نیازها و موقعیت های مختلف مهاجران سازگار است. برنامه های زیر تحت سیستم اکسپرس انتری قرار می گیرند:

با توجه به ماهیت امتیازی این سیستم، داوطلبانی که بیشترین امتیاز را دارند، قبل از اینکه بتوانند مستقیماً برای برنامه های اکسپرس انتری درخواست دهند، یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) دریافت می‌کنند. بیایید نحوه درخواست برای برنامه نامزدی استانی از طریق اکسپرس انتری را بررسی کنیم.

  1. استانی نامزدی استانی (PNP): مهاجرانی که می خواهند راننده کامیون در کانادا شوند باید مجموعه مهارت، تحصیلات و تجربه کاری مورد نیاز را تحت این برنامه نشان دهند. شانس شما برای نامزد شدن تحت PNP به کمبود کارگران ماهر استان بستگی دارد. علاوه بر این، ما از نامزدها می‌خواهیم قبل از استقرار از در دسترس بودن فرصت‌های شغلی مطمئن شوند.

دو راه برای درخواست PNP به عنوان راننده کامیون تحت اکسپرس انتری وجود دارد:

گزینه 1:

با استان یا منطقه ای که می خواهید نامزدی را از طریق جریان اکسپرس انتری دریافت کنید، تماس بگیرید. اگر مهارت‌های شما مطابقت دارند، استان یا منطقه برای شما جاب آفر ارسال می‌کند. اگر قبلاً پروفایل اکسپرس انتری ندارید، باید پروفایلی ایجاد کنید تا نشان دهید که داوطلب شده اید. نامزدی الکترونیکی از طریق حساب شما انجام می شود.

گزینه 2:

یک پروفایل اکسپرس انتری ایجاد کنید که استان ها یا مناطقی را که از آنها نامزدی درخواست می کنید را نشان دهد. در صورت دریافت NOI، می‌توانید مستقیماً با استان تماس بگیرید تا در جریان آن‌ها درخواست دهید. نامزدی الکترونیکی از طریق حساب شما انجام می شود.

3. برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP): این برنامه کارفرما محور به کارفرمایان کانادایی اجازه می دهد تا اتباع خارجی را استخدام کنند که می توانند کمبود مهارت یک استان یا منطقه را پر کنند. کارفرمایان تشویق می شوند قبل از اینکه برای پر کردن موقعیت های خالی به خارج از کشور مراجعه کنند، ابتدا بازار محلی کانادا را برای استعدادها کشف کنند.

 

ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) شواهدی است که نشان می دهد کارفرمای شما مجاز است یک مهاجر را به عنوان کارگر خارجی موقت استخدام کند.

روش درخواست

شما اکنون واجد شرایط بودن خود را برای برنامه و شغلی که برای آن درخواست می کنید تأیید کرده اید. اکنون، بدون توجه به برنامه ای که انتخاب می کنید، مراحل زیر را برای درخواست شغل حمل و نقل خود مشاهده کنید:

ابتدا کد NOC خود را پیدا کنید (رانندگان کامیون: NOC 7511)

مرحله 2: صلاحیت های خود را تأیید کنید

مرحله 3: یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید و شغل پیدا کنید

مرحله 4: تعیین نوع مجوز کار ضروری است

مرحله 5: تمام اسناد پشتیبانی را کامپایل کنید و تمام فیلدهای مورد نیاز را تکمیل کنید

میزان درآمد رانندگان کامیون در کانادا

کامیون داران می توانند بین 16.00 تا 33.08 دلار در ساعت درآمد کسب کنند. این امکان یک سبک زندگی راحت را فراهم می کند و به کامیون داران اجازه می دهد آینده ای امن برای خود و خانواده خود بسازند.

 

از متقاضیان می‌خواهیم فرم‌های خود را به‌طور دقیق پر کنند و مدارک لازم را برای تأیید اطلاعات درخواست‌های خود ارائه دهند. عدم انجام این کار منجر به تاخیر در زمان رسیدگی و بازگشت درخواست شما خواهد شد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با نحوه دریافت ویزای کاری و مهاجرت به کانادا، می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا