کدام ویزای کانادا برای شما مناسب است؟

زمان مطالعه: 11 دقیقه

کدام ویزای کانادا برای شما مناسب است؟

شما تصمیم گرفته اید که به کانادا مهاجرت کنید، اما به چه طریقی؟ اولین و مهمترین قدم این است که تصمیم بگیرید کدام ویزای کانادا برای شما مناسب است.

چندین گزینه مختلف ویزای دائمی و موقت کانادا وجود دارد. درک هر یک از انواع ویزا به شما کمک می کند تا بفهمید که در کدام دسته قرار می گیرید و چگونه می توانید درخواست خود را به بهترین نحو آماده کنید.

ویزای موقت کانادا

ویزای موقت به اتباع خارجی اجازه می دهد برای مدت کوتاهی به کانادا بیایند. کارهایی که می توانید در زمانی که در کانادا هستید انجام دهید بستگی به نوع ویزای موقت شما دارد. اگر با ویزای موقت در کانادا هستید، پس از انقضای ویزای خود باید آنجا را ترک کنید.
اگر قصد اقامت طولانی مدت در کانادا را ندارید، ویزای موقت می تواند برنامه مناسبی برای شما باشد. اگر در حال حاضر واجد شرایط هیچ برنامه مهاجرتی برای اقامت دائم نیستید، آمدن به کانادا به عنوان دانشجو یا نیروی کاری نیز می‌تواند مسیری برای کسب وضعیت دائمی در اختیار شما قرار دهد.

1. ویزای کاری

هر فردی که دارای مجوز کار باشد مجاز است در طول مدت اعتبار مجوز کار در کانادا زندگی و کار کند تا زمانی که به شرایط مندرج در مجوز کار پایبند باشد.

مجوز کار باز Open Work Permit:

این نوع مجوز به شما امکان می دهد برای هر کارفرمایی در هر کجای کانادا کار کنید و نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) ندارد. این یک مجوز بسیار متداول اما نه بسیار رایج است و معمولاً فقط برای بزرگسالانی که اعضای خانواده خود را با مجوز تحصیل همراهی می کنند در دسترس است.

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی Post-graduation Work Permit:

این یک مجوز کار آزاد است که به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد پس از فارغ التحصیلی در کانادا زندگی و کار کنند. مدت زمان دقیق مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) تا سه سال به طول دوره/برنامه ای که مطالعه کرده اید بستگی دارد.

تجربه بین المللی کانادا (IEC) International Experience Canada (IEC):

کانادا قراردادهای دوجانبه ای را با برخی از کشورها امضا کرده است که به شهروندان آن کشورها اجازه می دهد طبق تجربه بین المللی کانادا (IEC) در کانادا سفر و کار کنند. سه دسته که تحت IEC قرار می گیرند عبارتند از:

Working holiday:
Young professional:
International Co-op Internship کارآموزی تعاونی بین المللی: 

مجوز کار خاص کارفرما Employer specific work permit:

اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای خاص دارید، ممکن است واجد شرایط ورود به کانادا با مجوز کار مخصوص کارفرما باشید. یک مجوز کار خاص کارفرما معمولاً به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیاز دارد که سندی است که ثابت می‌کند کارفرما قبل از ارائه آن به یک خارجی، سعی کرده است یک شهروند کانادایی یا مقیم دائمی برای ایفای این نقش پیدا کند.

هرکسی که بخواهد پس از ورود به کانادا با مجوز کار خاص کارفرما، شغل خود را تغییر دهد، باید برای مجوز کار جدید اقدام کند.

صفر تا صد ثبت شرکت در کانادا
مجوز کار در کانادا (Work Permit)
برنامه تحرک بین‌المللی کانادا (IMP)
مهاجرت کاری ساده به کانادا

2. ویزای تحصیلی

اگر می خواهید در یک موسسه کانادایی در برنامه ای که بیش از شش ماه طول می کشد تحصیل کنید، باید مجوز تحصیل داشته باشید.

برای درخواست مجوز تحصیل، ابتدا باید در یک برنامه در یک دانشگاه یا کالج کانادایی پذیرفته شوید و نامه پذیرش از یک موسسه کانادا را نشان دهید.

برای تحصیل در کانادا، همچنین باید ثابت کنید که بودجه کافی دارید، معیارهای مورد نیاز را دارید و قصد دارید پس از پایان مدت مجوز، کانادا را ترک کنید.

تحصیل در کانادا نیز گزینه خوبی برای داوطلبانی است که در حال حاضر واجد شرایط برنامه مهاجرت دائم نیستند. تکمیل یک مدرک معتبر از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا می تواند به شما این امکان را بدهد که برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اقدام کنید و تجربه کاری ارزشمندی در کانادا به دست آورید که در نهایت می توان از آن برای درخواست اقامت دائم استفاده کرد.

 

CAQ:

هرکسی که مایل به تحصیل در کبک است باید قبل از درخواست برای مجوز تحصیل، در صورتی که در کبک واقع شده باشد، برای گواهی پذیرش کبک (CAQ) اقدام کند. قبل از اینکه بتوانید برای CAQ درخواست دهید باید در یک برنامه پذیرفته شده باشید.

هر چه در مورد تحصیل در کانادا باید بدانید!
بهترین بورسیه های تحصیلی کانادا
دوره های یکساله تحصیلی در کانادا
صفر تا صد تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی کانادا – Inside Canada
10 دانشگاه کانادایی با بیشترین فارغ التحصیلان شاغل

3. ویزای توریستی

اگر قصد سفر به کانادا را دارید، برای ورود به این کشور به یکی از موارد زیر نیاز دارید.

ویزای یکبار ورود Single Entry Visa:

این به شما امکان می دهد یک بار و برای مدت زمان مشخصی از کانادا دیدن کنید. پس از خروج از کشور، حتی اگر ویزای یکبار ورود اولیه شما هنوز معتبر باشد، باید دوباره برای ویزای بازدیدکننده جدید برای بازگشت درخواست دهید.

با این ویزا می توانید حداکثر 6 ماه در کانادا بمانید.

ویزای ویزیتوری چند بار ورود Multiple Entry Visitor Visa:

این ویزا به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که برای مدت حداکثر 6 ماه بدون نیاز به درخواست مجدد، وارد و خارج از کشور شوند. این نوع ویزا می تواند تا 10 سال اعتبار داشته باشد. حتی اگر برای ویزای یکبار ورود درخواست دهید، به لطف تغییر قانون مهاجرت در فوریه 2014، به طور خودکار برای ویزای چند بار ورود در نظر گرفته می شوید.

سوپر ویزا Super Visa:

سوپر ویزا را می توان برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شخصی که قبلاً به عنوان شهروند یا مقیم دائم در کانادا زندگی می کند صادر کرد. این ویزای اقامت موقت چند بار ورود طولانی مدت است که تا 10 سال طول می کشد. همچنین، بازدیدکننده می‌تواند در اولین بازدید اولیه خود تا 24 ماه در کانادا بماند، در مقابل حداکثر زمان حداکثر تا 6 ماه برای ویزای یکبار ورود و چند بار ورود.

مجوز سفر الکترونیکی Electronic Travel Authorization:

اگر قصد ورود به کانادا را دارید، مجوز تحصیل یا کار معتبر ندارید و شهروند یک کشور معاف از ویزا هستید، اگر قصد دارید از طریق هوایی وارد کانادا شوید، باید برای مجوز سفر الکترونیکی (ETA) درخواست دهید. تنها استثنا برای شهروندان آمریکایی است که تا زمانی که با گذرنامه آمریکایی سفر می کنند، می توانند بدون ETA وارد کانادا شوند.

زمان پردازش درخواست‌های مهاجرت کانادا
ویزای بشر دوستانه کانادا (H&C)
تراول داکیومنت کانادا (Travel Document)
تمدید پاسپورت ایران از کانادا

اقامت دائم کانادا

اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید به طور دائم به کانادا مهاجرت کنید، باید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. صرف نظر از اینکه کدام یک از مسیرهای مهاجرتی زیر را انتخاب می کنید، همه آنها به اقامت دائم کانادا منتهی می شوند.
هنگامی که اقامت دائم کانادا را دریافت کردید، آزاد خواهید بود که در هر شغلی که انتخاب می کنید به دنبال کار بگردید و می توانید در آینده از همسر، والدین یا حتی پدربزرگ و مادربزرگ خود حمایت مالی کنید.

1. اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سریع ترین و محبوب ترین مسیر کانادا برای اقامت دائم است. سیستم اکسپرس اینتری سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی را مدیریت می کند: کارگران ماهر فدرال، مشاغل ماهر فدرال، و کلاس تجربه کانادایی.

اگر برای یکی از برنامه های مدیریت شده توسط اکسپرس انتری واجد شرایط هستید، باید یک پروفایل به استخر اکسپرس انتری ارسال کنید. هنگامی که در استخر قرار گرفتید، پروفایل شما در برابر همه نامزدهای دیگر در استخر رتبه بندی می شود. سپس برای کاندیداهایی که بالاترین رتبه را در این مجموعه کسب می کنند، یک ITA (دعوت برای درخواست) برای اقامت دائم کانادا صادر می شود.

برنامه کارگران ماهر فدرال Federal Skilled Worker Program:

اگر حداقل یک سال سابقه کار ماهر دارید، حداقل الزامات زبان به زبان فرانسوی یا انگلیسی را دارید و حداقل 67 امتیاز از 100 را در شبکه انتخاب FSW کسب می کنید، ممکن است واجد شرایط درخواست برای اکسپرس اینتری تحت کارگر ماهر فدرال باشید. برنامه.

برنامه تجارت ماهر فدرال Federal Skilled Trades Program:

اگر دو سال تجربه در یک تجارت ماهر دارید، حداقل الزامات زبان به زبان فرانسوی یا انگلیسی را دارید و یا گواهی کانادایی صلاحیت برای انجام تجارت خود در کانادا یا پیشنهاد شغلی در تجارت ماهر خود در کانادا دارید. شما ممکن است واجد شرایط درخواست برای اکسپرس انتری تحت برنامه تجارت ماهر فدرال باشید.

کلاس تجربه کانادایی Canadian Experience Class:

اگر حداقل یک سال در کانادا با مجوز کار معتبر کار کرده اید، واجد شرایط این برنامه هستید و حداقل شرایط زبان را دارید، ممکن است واجد شرایط درخواست برای اکسپرس انتری تحت کلاس تجربه کانادا باشید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که پروفایل شما همچنان در برابر سایر افراد حاضر در استخر، صرف نظر از برنامه‌ای که آنها واجد شرایط هستند، رتبه‌بندی می‌شود.

 

🔗برنامه تجربه کانادایی CEC
🔗برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) کانادا
🔗اعتراض به ریجکتی کانادا (Judicial Review)
در مورد اکسپرس انتری بیشتر بدانید

2. برنامه نامزدهای استانی (PNP):

هر استان در کانادا، به جز کبک، جریان های مهاجرتی خود را دارد که به نام برنامه های نامزد استانی (PNP) شناخته می شود. معیارهای واجد شرایط بودن و راهنمای درخواست برای هر جریان در هر استان متفاوت است.

در حالی که بسیاری از PNP ها برای اعمال نیاز به اتصال به استان دارند، برنامه های زیادی برای کارگران خارج از کشور وجود دارد که به پاسخگویی به شکاف های خاص بازار کار یا جمعیتی کمک می کند.

3. مهاجرت به کبک:

استان کبک نسبت به سایر استان های کانادا از استقلال بیشتری در سیاست های مهاجرتی برخوردار است.

همه متقاضیان ویزای موقت یا دائمی که قصد اقامت در استان کبک را دارند، باید قبل از درخواست به دولت فدرال، ابتدا برای تایید به استان مراجعه کنند.

4. اسپانسرشیپ: 

اگر یک همسر یا یک شریک زندگی مشترک دارید که مقیم دائم کانادا یا یک شهروند کانادایی است، واجد شرایط حمایت از همسر هستید.

 

دو گزینه وجود دارد، یا حمایت داخلی یا خارجی.

اگر شخص مورد حمایت در خارج از کانادا اقامت داشته باشد، این یک اسپانسر خارجی است. اگر در داخل کانادا اقامت داشته باشند، در داخل کشور محسوب می شود. این دو نوع معمولاً زمان‌های پردازش مورد انتظار متفاوتی دارند.

ساکنان و شهروندان دائمی کانادا نیز می توانند فرزندان تحت تکفل خود، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را برای اقامت دائم کانادا حمایت کنند.

سوالات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
    
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا