گزینه های آزمون انگلیسی برای پائیز 2020

زمان مطالعه: 9 دقیقه
اگر شما در جستجوی تحصیل در کانادا برای پائیز 2020 هستید، در اینجا نگاهی اجمالی به آزمون های زبان انگلیسی که مورد قبول کالج ها و دانشگاههای کانادا هستند، خواهیم داشت.
برای ترم پاییز 2020 دانشجویان بین المللی آینده از سراسر جهان در حال آماده سازی درخواستهای خود برای تحصیل در کانادا هستند .
هر موسسه آموزشی کانادایی سیاست های پذیرش خود را تهیه و تنظیم می کند.
موسسات آموزشی عالی شامل : کالج ها، دانشگاهها و دیگر موسساتی هستند که از سوی دولت مجاز به خوشامدگویی به دانشجویان بین المللی می باشند.
موسسات آموزشی عالی به درخواست های متقاضیان، سوابق کاری ، انگیزه نامه ، توصیه نامه های دانشگاهی و حرفه ای و همچنین آنها به مهارتهای زبانی شما دسترسی دارند.این مهم است بدانید ، در مورد آزمون زبانی که می خواهید انجام دهید، از موسسه آموزشی منتخبی که می خواهید درخواست خود را بفرستید اطلاعات لازم را کسب نمائید.
با توجه به شیوع ویروس همه گیر کرونا، برگزار کنندگان آزمون های زبان بر اساس دستور تعطیلی دولت در سراسر جهان ، مجبور به کاهش عملکرد خود شدند.با این حال ، آنها همچنین آزمونهای آنلاین را برای کمک به دانشجویان بین المللی جهت ارائه الزامات پذیرش به مدارس کانادایی را پیشنهاد می دهند.
 
 

🔻درزیرگزینه های وسیعی از آزمون های زبان که توسط موسسات آموزشی کانادایی پذیرفته شده اند به ترتیب حروف الفبا برایتان معرفی شده اند:

 

۱)CAEL

🔸 آزمون Canadian Academic English Language که توسط Paragon Testing Enterprises انجام می شود.
🔸این آزمون مورد قبول 180 دانشگاه و کالج در سراسر کانادا می باشد، شامل دانشگاههای انگلیسی زبان و 82 درصد از کالج های انگلیسی زبان است.
🔸برطبق وب سایت Paragon ، این آزمون قرار است بار دیگر در هند، فیلیپین، امارات متحده عربی و در اکثر مناطق کانادا تا اوایل ماه جون برگزار گردد.

 

۲)Cambridge Assessment English

🔸 امتحانات دوره پیشرفته C1 و حرفه ای C2 که توسط کمبریج Assessment English ارائه می شود و در بیش از 200 مدرسه در کانادا که تقریبا اکثرا دانشگاههای دولتی هستند، پذیرفته می شود.
🔸 نتایج آزمون در طی 2-3 هفته ( آزمونهای مبتنی بر کامپیوتر) وهمچنین به مدت 4-6 هفته ( آزمونهای کتبی ) در دسترس خواهند بود.(هر دو این آزمون ها می بایست در مرکز آزمون کمبریج انجام شوند.)
🔸 این آزمون ها به طور کلی بعد از گذراندن دوره های زبان توسط دانشجویان انجام می شود. به همین ترتیب، آزمونها برای درک بیشتر دانشجویان ترتیب داده می شوند که آنها را برای آماده سازی مهارتهای زبان انگلیسی وهمچنین برای استفاده بهینه در مطالب روزمره خود و آموزش عالی ، قادر سازند.
🔸 گواهینامه های C1 پیشرفته و C2 حرفه ای برای مدت زمان طولانی تر اعتبار دارند، به این معنا که نتایجی که بیش از دوسال از اعتبار آنها گذشته باشد، در برخی از موسسات در کانادا پذیرفته می شوند.
🔸 کمبریج در حال بازگشایی مراکز آزمون جهانی خود با حفظ قوانین و مقررات محلی می باشد و به دانشجویان توصیه می کند که با مرکز آزمون محل خود برای کسب آخرین اطلاعات در تماس باشند

۳)Duolingo English Test

🔸آزمون دولینگو حداقل در 140 موسسه آموزشی کانادا مورد قبول می باشد.
🔸مدت زمان این آزمون یک ساعت می باشد و نتایج آن دو روزبعد اعلام خواهد شد وآزمون به صورت آنلاین انجام می شود.


4)IELTS Academic

🔸 این آزمون توسط سه شرکت انجام می شود:  IDP Education ، The British Council و Cambridge Assessment English.
🔸 این آزمون مورد قبول 400 دانشگاه و کالج کانادایی می باشد و در شرایط فعلی حاضر در بیش از 30 کشور این آزمون انجام می گردد.
🔸 اما به طور معمول در بیش از 140 کشور این آزمون انجام میگردد.
🔸 نتایج آن بعد از 13 روز برای آزمون های کتبی و بین 5-7 روز کاری برای آزمونهای کامپیوتری در دسترس خواهد بود.
🔸 درشرایط فعلی با شیوع ویروس کرونا، 3 شرکت فوق اخیرا آزمون IELTS Indicator رابه عنوان آزمون موقت برای کمک به دانشجویان بین المللی برای تکمیل پروسه آزمون آنلاین زبان خود معرفی کرده اند.
🔸 آزمون IELTS Indicator به صورت آنلاین برای متقاضیان در دسترس خواهد بود.

۵) آزمون Pearson Test of English : PTE

🔸 این آزمون مورد قبول 90 درصد از کالج ها و دانشگاههای کانادا می باشد. به صورت معمول در بیش از 50 کشور این آزمون در حال برگزاری است ، ولی در شرایط فعلی در بیش از 10 کشور انجام می شود : ازجمله کشور هند.
🔸 نتایج این آزمون برای متقاضیان طی دو روز اعلام خواهد شد.
🔸Pearson درحال حاضر در طول دوره شیوع ویروس کرونا، آزمونهای خود را به صورت آنلاین ارائه می دهد تا دانشجویان بین المللی بتوانند مهارت زبان انگلیسی خود را در خانه ارزیابی کنند.

 

۶) تافل : Toefel

🔸 آزمون تافل در بیش از 400 دانشگاه و کالج کانادا مورد قبول می باشد و این یعنی حدودا صد در صد دانشگاهها.
🔸نتایج این آزمون طی 6 روز کاری اعلام خواهد شد .
🔸آزمون تافل کامپیوتری معمولا دربیش از 150 کشور انجام می شود، اما برگزار کننده ی خدمات آزمون آموزشی( ETS ) مانند سایر برگزار کننده های دیگر آزمونها مهارت زبان مجبور است از برپایی آزمون صرفه نظر کند.
🔸 تاریخ های آزمون در هفته های آینده برای دانشجویان در سراسر جهان بیشتر در دسترس قرار خواهند گرفت.
🔸 در این فاصله، ETS به طور موقت آزمونهای تافل مخصوص انجام تست در منزل را برای دانشجویان بین المللی پیشنهاد می کند که درهر کشوری به جز ایران و چین قابل انجام و برگزاری است.
🔸 نتایج این آزمون بعد از 6 تا 10 روز اعلام می گردد.

🔴 دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال (که هردوی این آزمونها، تنها با حضور شخص متقاضی در مرکز آزمون، انجام می شود) برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند درخواست ویزای تحصیلی خود را سرعت ببخشند ، تنها آزمونهای انگلیسی هستند که مورد قبول وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می باشد.
🔴 دانشجویانی که تحت وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در جریان مستقیم دانشجویی هستند از کشورهای هند، فیلیپین، چین، ویتنام، پاکستان، مراکش و سنگال می توانند ویزای تحصیلی خود را طی 20 روز کاری دریافت کنند تا زمانی که معیارها را کسب کنند. مانند : اخذ نمره 6 آیلتس و هرمهارت کمتر از نمره 6 نباشد.
( خواندن، نوشتن، شنیداری و مکالمه)
🔴 این وزارتخانه هر نوع نتیجه آزمون آیلتس به صورت کتبی و کامپیوتری چه برای جنرال و یا آکادمیک باشد ، را می پذیرد.

 

 

دیگر انتخاب ها :

✅ انتخاب های دیگری برای دانشجویان بین المللی وجود دارند.

برای مثال: تستهایی وجود دارد که توسط خود موسسات انجام می شود. مانند دانشگاه تورنتو و مک گیل.

پیش از ثبت نام برای آزمون زبان انگلیسی، مطمئن شوید که مورد قبول مراکز آموزش عالی باشد.

علاوه بر آن، این اطمینان را حاصل کنید که این مراکز، آزمونهای آنلاینی که در طی انتشار ویروس کرونا انجام شده ، را می پذیرد.

 

 

آیلتس جنرال و CELPIP برای مهاجرت به کانادا :

اکثر دانشجویان بین المللی برای دریافت مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی خود تلاش کرده که بعد از آن برای اقامت دائم کانادای خود درخواست دهند.
پیش از ارائه درخواست مهاجرت خود، لازم است که شما برای آزمون زبان انگلیسی دیگری اقدام کنید و هر دو مدرک آیلتس جنرال و Celpip مورد تأیید وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می باشد.
خوشبختانه، با توجه به زمانی که شما برای یادگیری ، کار و یا معاشرت در کانادا صرف کرده اید ؛ مهارت های زبان انگلیسی شما به مراتب قوی تر خواهد شد.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

اسکرول به بالا