نویسنده
خرید ملک در کانادا و اخذ اقامت دائم
برخلاف برخی از کشورها که صرفا با خرید ملک میتوان اقامت موقت و بعد دائم گرفت با خرید ملک در کانادا نمی توان به اقامت این کشور را دریافت کرد.یکی از راه های سرمایه گذاری در کانادا خرید ملک است و البته باید شرایط خرید آن را داشته باشید.شما میتوانید با خرید ملک در کانادا سود و اجاره ماهیانه دریافت کنید شما می توانید با هزینه مناسب خرید ملک سرمایه گذاری با سود خوبی داشته باشید.

انواع خانه در کانادا :


(خانه های ویلایی مستقل . خانه نیمه مستقل . دوبلکس سه گانه .خانه شهر)

خانه های ویلایی مستقل: خانه های ویلایی به همراه حیاط مستقل که شما میتوانید مالک آن شوید.

خانه نیمه مستقل: به خانه هایی گفته میشود که با واحدهای دیگر دیوار مشترک دارد.

دوبلکس یا سه گانه: به واحد چند طبقه ای گفته میشود که هر قسمت ورودی جداگانه دارد و به عنوان یک خانه مستقل عمل میکند.

خانه شهر: خانه های شهر یا ردیفی مانند خانه های نیمه مستقل ساخته شده اگرچه در هر طرف خانه دیوار است اما آنها در ردیف هایی ساخته شده که در برخی موارد می توان واحد های اضافی در بالای خانه اصلی ساخت.

🔺بهترین شهرهای کانادا برای زندگی:


اتاوا ,انتاریو
سالمون ارم,بریتیش کلمبیا
برانت ,انتاریو
اوکویل ,انتاریو
راسل ,انتاریو
نیاگارا ,انتاریو
برلینگتون ,انتاریو
🔻 خرید ملک و استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا: برای خرید ملک باید نکات زیادی رو توجه کنید و شاخصه های مختلفی رو ارزیابی کنید.یکی از شاخصه ها مبحث امکان مصادره اموال در کشور مورد نظر است.شما باید کشوری که برای سرمایه گذاری انتخاب میکنید از امنیت اقتصادی خوبی برخوردار باشد.بنابراین انتخاب کشوری که دارای ثبات اجتماعی و اقتصادی خوبی است بسیار مهم و قابل توجه است. و دیگر اینکه کشوری که انتخاب کردیم توسعه یافته باشد.به غیر از خرید ملک برای سرمایه گذاری راه دیگر انتخاب کارآفرینی است.

🔹 ثبات اقتصادی و سیاسی کانادا: یکی از شاخصه های مهم در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در کانادا نرخ فساد است.کانادا یکی از پایین ترین نرخ فساد در 20 سال گذشته را دارد و هم اکنون این نرخ روی 9 درصد تقریبا باقی مونده است.کانادا جزوه نهمین کشورها در کنترل نرخ فساد است.که این باعث ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور میشود.

🔻 خرید ملک و شاخص های سرمایه گذاری: کانادا از نظر اقتصاد جزوه برترین ها در بین 15 اقتصاد برتر قرن است که این اقتصاد بر پایه ی مسائل مختلف به این مرحله رسیده و امروزه یکی از بهترین مقاصد سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری است.رابطه بین المللی و دیپلماتیک بسیار خوب با آمریکا و کشورهای اروپایی و رشد ناخالص ملی و میزان بیکاری و تجارت جهانی و ساخت و ساز و فروش مسکن از جمله شاخص های آن محسوب میشود.

🔹 سود سرمایه گذاری با خرید ملک در کانادا: یکی از راه های خوب و پیشنهادی برای سرمایه گذاری خرید ملک در کانادا است که با توجه به بازار خوب سرمایه گذاری سود خوبی دارد.
نکته :خرید ملک در کانادا با ویزای توریستی قابل انجام است.

🔻 خرید و فروش ملک در کشور کانادا: در کانادا این امکان وجود دارد که شخص علاوه بر خرید ملک ارزان و اینکه سود و اجاره ماهیانه دریافت میکند می تواند ملک را بفروشد و سود آن را دریافت کند.

🔹 گرفتن پاسپورت کانادایی با خرید ملک: با توجه به این که خرید ملک در کانادا ایالتی است و با هم فرق دارد گرفتن پاسپورت در کانادا با خرید ملک امکان پذیر نیست.قوانین خرید ملک در تورنتو و نحوه خرید و شرایط خرید آن در ایالتها و شهرهای مختلف متفاوت است.پس این نکته را توجه داشته باشید که هر ایالت در کانادا قوانین خاص خود را دارد.
👈 آمار رشد قیمت ملک در کانادا: با بالا رفتن ارزش ملک مقدار اجاره ماهیانه آن هم افزایش می یابد ونسبت ارزش ملک به میزان درآمد و اجاره ماهانه بستگی دارد.ارزش ملک نسبت به سالهای قبل رشد کرده و می توان ملک خود را با قیمتی بیشتر از قیمت خریداری شده به فروش برسانید.طبق آمارهای گرفته شده اخرین تورم در کانادا از ماه ژانویه تا اکتبر 2019 بوده است.

👈 خرید ملک در کانادا و واجدین شرایط: برای خرید ملک در کانادا بنابر قانونی که در 21 آوریل 2017 در برخی ایالت ها تصویب شده اتباع خارجی که اقدام به خرید ملک در کانادا کرده اند باید سالانه 15 % مالیات مازاد پرداخت کنند.البته این قانون شامل تمام مناطق کانادا نمی شود افرادی که شهروندی کانادا را دارند یا نیمی از سال را در این کشور سپری کرده باشند از دادن مالیات معاف هستند.

👈 مراحل خرید ملک در کانادا: در مرحله اول شما می توانید با ویزای توریستی به این کشور آمده و نحوه خرید ملک در کانادا را از نزدیک بررسی کنید.
در مرحله اول خریدار همراه نماینده املاک ملک را انتخاب کرده و به کمک وکیل پیشنهادی و به همراه پیش پرداخت برای خرید ملک اقدام میکند. طرفین قرارداد به توافقی جامع دست پیدا میکنند. پس از نوشتن توافق نامه شرایط جزئی و کلی قرارداد مورد بررسی و تایید وکیل قرار میگیرد . سپس وکیل وظیفه دارد تا دوباره هرگونه سوء پیشینه فروشنده را مورد تحقیق قرار دهد. وکیل در این مرحله قراردادنامه ای تنظیم کرده و در آن مبالغ پرداختی از طرف خریدار در آن ذکر میشود. در آخرین مرحله انتقال پول از خریدار به فروشنده توسط وکیل انجام میشود و کلید منزل به خریدار تحویل داده میشود.

👈 مراحل قانونی خرید ملک:
خرید ملک در کانادا در 7 مرحله انجام میشود:
نکته:مراحل خرید خانه یا آپارتمان یکسان نیست.
مرحله اول:برای پیش پرداخت پس انداز کنید: (در کانادا شما باید حداقل 5%از قیمت خرید خانه را به عنوان پیش پرداخت قرار دهید.)برای خانه های بین 500000 تا 1 میلیون دلار شما به 5%از 500000$اول و 10% بقیه قیمت نیاز دارید.برای خانه هایی که ارزش آنها 1 میلیون دلار یا بیشتر است حداقل پیش پرداخت 20% است.همچنین می توانید از Home Buyers Plan برای برداشت 35000 دلار از RRSP بدون مالیات استفاده کنید.

👈 نرخ پیش پرداخت خانه در کانادا: برای خرید ملک در کانادا باید هنگام پس انداز برای پیش پرداخت خانه باید 3 تا 5 درصد از قیمت خانه را برای هزینه های پس انداز کنار بگذارید.
مرحله دوم:سازماندهی کنید.
مرحله سوم:تخفیف وکمک هزینه را بررسی کنید: خرید ملک ارزان نیست پس مطمئن شوید که در روند کار بیش از آنچه لازم است هزینه نمی کنید بررسی کنید ایا واجد شرایط تخفیف و کمک هزینه هستید؟!
مرحله چهارم:با نرخ عالی خرید کنید: یک کارگزار وام مسکن به شما کمک می کند تا یک درخواست را پر کنید که بهترین پیشنهاد و پایین ترین نرخ را برای شما برگرداند.
مرحله پنجم:پیش تایید وام را دریافت کنید: اگر که شما پیش پرداخت خود را پس انداز کرده اید و یک کارگزار رهن پیدا کرده اید و در اخر اسناد خود را سازماندهی کرده اید وقت آن رسیده که پیش پرداخت وام را تایید کنید که به صورت رایگان است و شما را به وام دهنده متعهد نمی کند.
مرحله ششم:خانه ای پیدا کنید: سپس بخش سرگرم کننده انتخاب خانه با در دست داشتن پیش تایید وام شما.با در نظر گرفتن حداکثر قیمت خرید خانه در کانادا و پیش پرداخت قابل توجه آماده تماس با یک مشاور املاک و شروع انتخاب خانه خود هستید.
مرحله هفتم :پیشنهاد شما و مهر کردن معامله: زمانی که شما ملک مورد نظر را پیدا کردید همه کارها سریع انجام میشود.اگر بازار مسکن داغ باشد ممکنه شما تنها خریدار پیشنهادی نباشید پس از پذیرفتن پیشنهاد شما سپرده ای را به خریدار پرداخت خواهید کرد که وام خود را از طریق کارگزار نهایی کنید.پیشنهاد ممکن است براساس یافته های بازرسی از خانه اصلاح شود.سرانجام بودجه خود را تامین خواهید کرد وبا کمک یک وکیل املاک پیش پرداخت خود را پرداخت کرده و با توجه به شرایط پیشنهادی برای خرید کل مراحل ممکن است 30 -60 روز طول بکشد.بعد از آماده شدن همه کارها کلید ها را از آژانس املاک خود دریافت می کنید و به طور رسمی صاحب خانه جدید خود خواهید شد.

👈 هزینه خرید ملک در کانادا: هر شهر و ایالت در کانادا دارای شاخص های اقتصادی متغیر است این هزینه ها شامل مالیات ملک که در مکان های مختلف مقادیر متفاوتی دارد و همچنین هزینه های حقوقی که البته بین دو طرف قابل توافق است را شامل میشود .برای آپارتمان ها و ملک های مجزا مالیات های جداگانه در نظر میگیرند .در نتیجه باید برای خرید ملک در کانادا یک سری مالیات های مختلف علاوه بر هزینه اصلی در نظر گرفت.
1.نظر شما در مورد خرید ملک در کانادا چیست؟

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments