نویسنده
 

آیا برای مهاجرت وکیل لازم است ؟


? Do I need a representative to help me apply
 

اداره مهاجرت کانادا به دلایل زیر در جواب این سوال میگوید " نه ! "

توصیه های اداره فدرال مهاجرت به متقاضیان:

- پیش پرداخت بالایی نپردازید !
- قبل از آغاز، از روند کار آگاه شوید.
- هیچ کار آسانی قانونی نیست !! فریب کسانی که به شما وعده های فریبنده میدهند را نخورید!
- اگر بدون داشتن مدارک و شروط لازم شما را میپذیرند بدانید که اشکالی در کار وجود دارد!
- هیچ مدرکی به صورت اصلی مورد نیاز نیست، اصل مدارک را به هیچ کس ندهید.
- هیچوقت قرارداد یا فرم خامی را که متوجه متن آن نمیشوید امضا نکنید.
- در جریان پرونده تان قرار بگیرید، بپرسید و برای اقداماتشان جواب بخواهید.
- هیچ وقت دروغ نگویید و اگر کسی در پرونده تان شما را به دروغگویی ترغیب کرد از او فاصله بگیرید!
- آب را از سرچشمه بنوشید! مبنع اطلاعات و داده ها را از سایت اداره مهاجرت چک کنید.
Canada Representative
 

چرا یک مشاور به مراتب بهتر از وکیل است؟



■ شما دانش کار را پیدا میکنید و بر اساس آن میتوانید بهترین انتخاب را برای آینده خودتان داشته باشید.
■ پیشرفت کار خود را از روی سایت اداره مهاجرت دنبال میکنید و اخبار و اطلاعات را به صورت دست اول دریافت میکنید.
■ هزینه بسیار کمتری میپردازید.
■ در صورت تغیر برنامه تان دقیقاً می دانید چه اظهاراتی داشته اید که این موضوع برای استارت یک فرایند جدید مهاجرتی یا تحصیلی بسیار مهم است.
■ کار با ایمیل خودتان انجام میشود و سابقه آن در اختیارتان خواهد بود.
■ اطمینان 100% در کارتان خواهید داشت و در هر لحظه که مایل باشید میتوانید کار را مستقلاً ادامه دهید!
■ کل فرایند ایجاد پروفایل برای مهاجرت رایگان است.
■ تمام فرمهای مورد نیاز در سایت اداره مهاجرت در دسترس هستند.
■ پس از اقدام ما شما را در گروههایی عضو میکنیم که همگی در حال طی کردن مراحل همسان با شما هستند و این امر علاوه بر به اشتراک گذاری تجربیات منجر به کاهش استرس و اضطراب شما در امر مهاجرت میشود.
■ فرایند مهاجرت اکسپرس انتری بسیار ساده و شفاف تدوین شده طوری که هر فردی با مطالعه فایلهای راهنمای داخل سایت قادر به پیروی از دستورات و پر کردن تقاضای خود خواهد بود. (اگرچه زیر نکاتی که در فرمها وجود دارد دقت بالایی میطلبد ولی امر خارق العاده ای نیست که شما نتوانید آن را انجام دهید.)
■ محتوای پرونده شما در آینده شغلی و کاریتان در کانادا بسیار اهمیت دارد و این شما هستید که باید از جزییات آن مطلع باشید نه فرد دیگری !!

هیچ کس دلسوزتر از شما برای پرونده تان نیست !

مخاطرات سپردن پرونده به دیگران



اگر با افرادی که کار مهاجرتی خود را به وکلا سپرده اند صحبت کنید، موارد بسیار زیادی را خواهید دید که متقاضیان مهاجرت گلایه مندیهایی دارند که منطقی و به جا بوده و گاهاً صدمات جبران ناپذیری نیز برای آنها ایجاد کرده است. یکی از اولین مواردی که در ارتباط با سپردن کار مهاجرتی به دیگران باید به آن توجه داشت این است که "وکیلِ مهاجرت" عبارتی ایرانی است که بر اساس این باور اشتباه شکل گرفته که وکلا میتوانند کار مهاجرتی انجام دهند. حال آنکه یک وکیل در ایران هیچ ارتباطی با امور مهاجرت نداشته و به هیچ وجه در دروس دانشگاهی ایران هیچ مطلبی در مورد امور مهاجرت تدریس نمیشود! در خود کانادا نیز ما چیزی به اسم وکیل مهاجرت نداریم ولی افرادی که مایل باشند با گذراندن یک دوره یک ساله از قوانین و مقررات اداره مهاجرت و پس از آن قبولی در آزمون مربوطه، به عنوان مشاور رسمی مهاجرتی لایسنس دریافت نموده و فعالیت می نمایند.
ما هرساله هموطنان زیادی را چه در کانادا و چه در ایران میبینیم که به دلیل اشتباه وکیلشان، مشکلات غیر قابل حلی در پرونده مهاجرتی شان پیش آمده که شاید قابل اصلاح نباشد. اصلی ترین دلیل این اتفاق آن است که اگر وکیل به دنبال کار شما باشد، شما اجازه دسترسی به پرونده تان را به صورت مستقیم نخواهید داشت. این وکیل شماست که اخبار و اطلاعیه ها را میگیرد و سپس شما را از آن مطلع میکند.
بسیار پیش می آید که افرادی سودجو فقط به خاطر اینکه جواب بگیرند از جانب موکلین خود ادعاهایی را در پرونده مطرح میکنند که پس از ورود آنها به خاک کانادا میتواند بسیار دردسرزا و خطرناک باشد. توجه داشته باشید که در هر زمانی اگر نقض شود و یا مشخص شود که شما در بخشی از پرونده تان اظهارات خلاف واقع داشته اید، علاوه بر آنکه دیپورت خواهید شد، اجازه ورود به کانادا و کشورهای متحد را تا حداقل 5 سال از دست خواهید داد.
نکته دیگر اینکه وکالت یک پرونده مهاجرتی کانادا حداقل 5000 دلار امریکا هزینه برای موکل خواهد داشت که فقط بر مبنای اعتماد پرداخت میشود و هیچ تضمینی در آن وجود ندارد.

در پایان این نکته باید اضافه شود که وکلای مهاجرتی خوب و دلسوز زیادی هم وجود دارند که میتوانند به شما در این راه کمک کنند و وجود چند اشتباه دلیل بر ردِ فعالیت دلسوزانه این عزیزان نبوده و نیست.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments