نویسنده
اگر برای شروع سردرگم هستید و کلی سوال در ذهن شما ایجاد شده، این مطلب میتواند اطلاعات بسیار مفیدی را جهت آشنایی بهتر شما با برنامه اسکیلد ورکر و انتخاب صحیح مسیر مهاجرتی شما دشاته باشد.
فرآیند مهاجرت نیاز به صرف وقت و انرژی و مطالعه دارد. تیم کانادا از ایران در این مسیر به شما کمک خواهد کرد و تا آخرین قدم پیگیر فرآیند مهاجرتی شما خواهد بود.
در این مطلب در مورد برنامه CEC یا تجربه کانادایی که ویژه افرادیست که حداقل یک سال در کانادا کار می کنند نیست. همچنین افرادی که جاب آفر اختصاصی در داخل کانادا دارند یا به اختصار برنامه FST نیز نخواهد بود.
🔺 این مطلب مخصوص شما عزیزانی است که در خارج از کانادا ساکن هستید و امکان اقدام از طریق برنامه FST را ندارید.

برنامه مهاجرتی فدرال اکسپرس انتری از ابتدای سال 2015 شروع به کار کرد و شامل سه دسته از متقاضیان برای اقدام می شود: نیروی متخصص فدرال / نیروی کار فنی فدرال / کلاس تجربه کانادایی
مرحله اول:

باید اطمینان حاصل کنید که مناسب این برنامه مهاجرتی هستید یا نه. این قسمت پیش نیاز ورود شما به برنامه اکسپرس انتری است (البته اگر سابقه کار در مشاغل سطح ۰ یا A و یا B در داخل کانادا دارید نیازی به این قسمت ندارید).
متقاضی مهاجرت جهت ارائه علاقه خود به سیستم اکسپرس انتری باید حداقل 67 از 100 امتیاز کل را بدست بیاورد.

این امتیاز ترکیبی از معیارهای مختلف از قبیل، سن، مهارت زبان، سابقه کار و تحصیلات و غیره می باشد. که متقاضی می تواند وارد صف سیستم شود که در آن متقاضیان دیگر نیز به عنوان کاندید قرار دارند.

✔ بعد از اینکه شرایط خود را بررسی کردید اگر ۶۷ امتیاز را داشتید، می توانید وارد Pool اکسپرس انتری شوید.

در سیستم اکسپرس انتری یک Pool (صف) وجود دارد که هر کس ۶۷ امتیاز ابتدایی را داشته باشد می تواند وارد آن شود نکته: البته افرادی که سابقه کار کانادایی دارند بدون این ۶۷ امتیاز هم میتوانند وارد شوند.

⁉ اما اگر این ۶۷ امتیاز را نداشتید چه باید کرد؟ آیا راه دیگری برای آن وجود دارد؟

اگر این ۶۷ امتیاز را نداشته باشید نمی توانید وارد Pool شوید و در واقع نمی توانید از برنامه های مهاجرتی که زیر مجموعه اکسپرس انتری هستند استفاده کنید.
🔻در نتیجه یا باید امتیاز خود را بهبود بدهید و یا به سراغ برنامه های استانی بروید که زیر مجموعه اکسپرس انتری نیستند. یکی از بهترین برنامه های خارج از سیستم اکسپرس انتری برنامه استانی ساسکچوان استریم OID است. و یا برنامه استانی کبک Arrima و همچنین برنامه محبوب آتلانتیک شامل 4 استان با شرایط ویژه و راحت تر که همچنین گروه کانادا از ایران افتخار این را دارد که در زمینه برنامه مهاجرتی آتلانتیک دارای سابقه و موفقیت های بسیار است.
مرحله دوم:

اگر در مرحله اول ۶۷ امتیاز لازم را داشتید، اکنون باید امتیاز خود را از ۱۲۰۰ محاسبه کنید که ببینید در Pool اکسپرس انتری چه وضعیتی دارید.
یک سیستم امتیازدهی 1200 امتیازی وجود دارد و تمام افراد حاضر در صف بررسی و مقایسه می شوند و بصورت مداوم و منظم از متقاضیانی که دارای امتیاز بالاتر نسبت به بقیه هستند دعوت می شود که مدارک مورد نیاز خود را ارسال کنند تا اداره اعطای ویزای اقامت دائم در مورد پرونده آنها رسیدگی های نهایی را انجام دهد.

حدوداً هر دو هفته یک دراو (Draw) انجام می شود و تعداد مشخصی دعوت نامه صادر می شود و افرادی که بالاتر از یک امتیاز خاصی را داشته باشند دعوت نامه میگیرند. مهم نیست چه کسی زودتر وارد Pool شده است. مهم این است که امتیاز شما بالاتر باشد تا شانس بیشتری داشته باشید.

🔻 در ادامه با تحلیل و جایگاه امتیاز های متفاوت بیشتر آشنا شوید:
✔ اگر امتیاز شما بیشتر از ۴۴۰ است شانس خوبی برای فدرال و دریافت دعوت نامه مستقیم دارید.
✔ اگر امتیاز شما بین ۴۲۰ تا ۴۴۰ است شانس شما برای فدرال کمتر خواهد بود اما برای استان هایی مانند انتاریو، ساسکچوان و نوا اسکوشیا شانس خوبی خواهید داشت.
✔ اگر امتیاز شما بین ۴۰۰ تا ۴۲۰ است شاید برای استان های در فوق ذکر شده شانس داشته باشید اما همه چی به تساوی بین دراوهای برگزار شده و عوامل متفاوت دیگر بستگی دارد.
✔ اگر امتیاز شما زیر ۴۰۰ است بهترین برنامه برای شما برنامه استانی ساسکچوان است که باید شرایط آن را بررسی کنید تا ببینید امتیاز لازم برای این استان را دارید یا خیر.

🔗 برای اطلاع از آخرین دراوهای انجام شده و مینیمم امتیازهای دراوهای برگزار شده این لینک را ببینید.
🔴 در مطلب بالا خلاصه ای از فرآیند سیستم اکسپرس انتری را دیدید. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که اگر امتیاز خود را محاسبه کردید و متوجه شدید دارای امتیاز مناسبی هستید، باید بدانید برای اقدام جهت ورود به Pool اکسپرس انتری باید حتماً مدرک تحصیلی شما ارزیابی شود و همچنین مدرک زبان معتبر داشته باشید.
🔴 برای زبان انگلیسی فقط آیلتس جنرال و امتحان CELPIP قابل قبول هستند.

گروه کانادا از ایران به شما در در مسیر ارزیابی مدرک تحصیلی راهنمایی خواهد داد.
🔗 برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اقدام برای مهاجرت، فرم های ارزیابی رایگان ما رو پر نمایید تا مشاورین مجرب کانادا از ایران با شما در ارتباط باشند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments