نویسنده
در این مقاله ما به بررسی شرایط ملزم و مناسب جهت کسب اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استانی بریتیش کلمبیا می پردازیم.
رشد اقتصادی استان بریتیش کلمبیا به داشتن افراد ماهر و متخصص کافی برای تأمین نیازهای بازار کار این استان بستگی دارد. برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) راهی برای کارگران خارجی با تقاضای بالا و کارآفرینان باتجربه برای اخذ اقامت دائم در این استان است. اگر قصد و علاقه سکونت و کار و تحصیل در شهر ونکوور را دارید پس این استان باید را باید در نظر داشته باشید.
هر ساله، بیش از 100,000 دانشجو و دانش آموز برای تحصیل در سطحهای گوناگون آموزشی به بریتیش کلمبیا می آیند. بسیاری از آنها پس از پایان تحصیل، اینجا را برای اقامت برمیگزینند. بریتیش کلمبیا مکانی خوشایند و هیجان انگیز برای تحصیل است. همچنین استانداردی جهانی برای زندگی و فرصتهایی هیجان انگیز برای آموزش و کار فراهم میکنند. تنوع فرهنگی بریتیش کلمبیا و اشتهار آن برای ایمنی و امنیت آن را به یک گزینه ی پر هوادار برای دانشجویان بین الملل تبدیل میکنند.

🔷 برنامه ی نامزد استانی بریتیش کلمبیا (BC Provincial NomineeProgram: BC PNP) روشی است برای اینکه درخواست شما به سرعت مورد ارزیابی قرار گیرد. این برنامه مشاغلی را در حوزه های بازرگانی، بهداشت، امور مالی، حرفه های فنی و صنعتی، جهانگردی، بازاریابی و فروش، فنآوری و علم شامل میشود.
☑️ این برنامه به دو مسیر قابل درخواست متقاضیان این استان است:

1- مسیر مهاجرت بر اساس مهارت (Skills Immigration)

5 دسته این مسیر (گروه نیروی متخصص – گروه نیروی نیمه متخصص – گروه فارغ التحصیلان بین المللی – گروه نیروهای متخصص در حوزه بهداشت و درمان – گروه فارغ التحصیلان در مقطع ارشد و دکترا)

شرایط واجد شرایط 5 دسته این مسیر:

🔹 دارای یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر این استان
🔹 دارای سابقه کار معتبر مرتبط با شغل مورد نظر
🔹 دارای مدرک تحصیلی مورد تایید سازمانهای ارزیابی کانادا
🔹 دارای مدرک زبان انگلیسی CLB 7
🔹 دارای معیارهای برنامه مهاجرتی نیروی متخصص فدرال

🟦 برنامه های داوطلبین استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) تحت سیستم ثبت نام مهارت های مهاجرت (SIRS) مدیریت می شوند. برای استفاده از این سیستم، داوطلبان واجد شرایط ابتدا باید ثبت نام کنند و از این طریق براساس معیارهایی از قبیل سطح تحصیلات، سابقه کار و مهارت زبان انگلیسی امتیاز کسب کنند.
2- مسیر مهاجرت بر اساس کارآفرینی

دو گروه این مسیر ( Base Category Stream و Regional Pilot Stream )

شرایط واجد شرایط 2 دسته این مسیر:

🔹 سابقه کار 3 سال در ده سال گذشته یا تجربه کارآفرینی یا 4 سال سابقه مدیریت ارشد
🔹 دارایی خالص شخصی و منبع تامین مالی
🔹 ساکن در استان بریتیش کلمبیا
🔹 دارای مدرک زبان انگلیسی حداقل CLB 4
🔹 سازگاری
🔹 ارزش خالص شخصی خود حداقل باید 600 هزار دلار کانادا باشد (جهت ایجاد کسب و کار)
اگر میخواهید بریتیش کلمبیا را تجربه کنید، از وبسایت هلوبیسی (HelloBC) دیدن کنید. این وبسایت که وبسایت رسمی جهانگردی بریتیش کلمبیا است دارای اطالعات و ابزارهایی است که به شما کمک میکنند تا یک تعطیلی عالی در استان بریتیش کلمبیا را برنامه ریزی و رزرو کنید.
تیم کانادا از ایران اخبار مهاجرت کانادا را در کانالهای مختلف اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام به اشتراک می گذارد. در یکی از این کانالهای رسانه های اجتماعی عضو شوید، کانادا از ایران را برای آگاهی از آخرین به روزرسانی های مهاجرت ، دنبال کنید

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما نگرانی را از خود دور کنید.

از بخش پربازدید ترین های سایت نیز دیدن فرمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments