نویسنده
از سری مدارکی که بعد از گرفتن دعوت نامه باید ارائه دهید نامه سابقه کار است. برای هر بازه زمانی که ادعای کار کردن داشته اید باید نامه ارائه دهید. این نامه باید توسط کارفرمای شما تهیه، مهر و امضا شود. اگر این نامه را به زبان انگلیسی بگیرید بهتر است زیرا دیگر هزینه ترجمه آن را کاهش میدهید.

🔸 نامه باید حتماً در سربرگ شرکت باشد.
🔸 نامه باید توسط مدیر مستقیم، مدیر اداری یا مدیر شرکت امضا شود.
🔸 تاریخ شروع اشتغال، تعداد ساعت کار در هفته، حقوق سالانه + مزایا، عنوان شغلی و وظایف کاری شما باید در نامه نوشته شود.

🔴 نکته: دقت کنید که بهتر است عنوان شغلی منطبق بر مثال های ارائه شده در ناک انتخابی باشد. تفاوت و یا تناقض عنوان شغلی می تواند آفیسر را به واقعی بودن شرح وظایف ارائه شده مشکوک کند.

🔴 نکته : باید نیازمندی های ناک انتخابی را اعم از تجربی یا تحصیلی داشته باشید. این یعنی به عنوان مثال رشته تحصیلی شما دقیقاً با آنچه در ناک ذکر شده مطابقت و یا ارتباط منطقی و خوبی با آن داشته باشد. در غیر اینصورت آفیسر بررسی کننده پرونده می تواند سابقه کار را رد کند
✔️ سوابق کاری همزمان یا پیش از تحصیل:

سوابق کاری بایستی دارای چند ویژگی اصلی باشند. از جمله رعایت شدن و برآورده شدن نیازمندی های ناک. معمولاً در همه ناک ها مدرک تحصیلی و یا تجربی خاصی برای کار کردن در هر زمینه به عنوان پیش نیاز قید شده اند. به همین دلیل:
🔸 سوابق کاری پیش از اخذ مدرک ممکن است بطور کامل مورد قبول نباشد
🔸 سوابق کاری همزمان با تحصیلات تمام وقت ممکن است بطور کامل مورد قبول نباشد
🔸 سوابق کاری همزمان با تحصیلات پاره وقت ممکن است بطور کامل مورد قبول نباشد

اما در نهایت هیچ فرمول کلی را نمی توان برای متقاضیان مختلف بکار برد. فاکتورهای تعیین کننده عبارتند از:
🔸 ناک انتخابی و شرایط قید شده در آن
🔸 نامه های سابقه کار و کیفیت آنها
🔸 نظر آفیسر بررسی کننده پرونده

☑️ در زیر دستورالعمل سایت CIC برای تهیه نامه سابقه کار را می بینید:
🔴 اگر شرکت محل کارتان به شما نامه با شرح وظایف نمیدهد، نامه کلی که اشتغال شما در آنجا را تائید می کند را تهیه کنید و شرح وظایف و سایر جزئیات لازم را در قالب کاورلتر خودتان اضافه کنید و توضیح بدهید که به چه دلیلی امکان تهیه نامه استاندارد وجود نداشته است. در این حالت ارائه مدارک تکمیلی در مورد اثبات سابقه کار می تواند مفید باشد.🔴
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments