نویسنده
برنامه مهاجرتی فدرال اکسپرس انتری از ابتدای سال 2015 شروع به کار کرد و شامل سه دسته از متقاضیان برای اقدام می شود:
- نیروی متخصص فدرال
- نیروی کار فنی فدرال
- کلاس تجربه کانادایی

✔️ نکته قابل توجه این است که این برنامه جایگزین سیستم سابق شده است.
🔖 سیستم اکسپرس انتری یک سیستم پذیرش مهاجر در دو مرحله است که بر اساس ابراز علاقه متقاضیان صورت می گیرد.
🔷 مرحله اول: مهاجر جهت ارائه علاقه خود به سیستم اکسپرس انتری باید حداقل 67 از 100 امتیاز کل را بدست بیاورد.
این امتیاز ترکیبی از معیارهای مختلف از قبیل، سن، مهارت زبان، سابقه کار و تحصیلات و غیره می باشد. که متقاضی می تواند وارد صف سیستم شود که در آن متقاضیان دیگر نیز به عنوان کاندید قرار دارند.

🔷 مرحله دوم: یک سیستم امتیازدهی 1200 امتیازی وجود دارد و تمام افراد حاضر در صف بررسی و مقایسه می شوند و بصورت مداوم و منظم از متقاضیانی که دارای امتیاز بالاتر نسبت به بقیه هستند دعوت می شود که مدارک مورد نیاز خود را ارسال کنند تا اداره اعطای ویزای اقامت دائم در مورد پرونده آنها رسیدگی های نهایی را انجام دهد.
1

بررسی واجد شرایط بودن

ابتدا باید مطمئن شوید که حداقل شرایط لازم برای شرکت در این برنامه مهاجرتی را دارید، در واقع باید حداقل ۶۷ امتیاز از سیستم امتیازبندی FSW که از ۱۰۰ می باشد را داشته باشید تا اجازه ورود به استخر متقاضیان اکسپرس انتری را پیدا کنید.
⭕️ نکته مهم) متقاضیان شرکت از طریق زیرمجموعه های CEC یا FST اکسپرس انتری نیازی به کسب حداقل ۶۷ امتیاز ندارند.
⭕️ نکته مهم) داشتن حداقل ۶۷ امتیاز به این معنا نیست که حتما دعوت نامه دریافت می کنید یا اینکه با مهاجرت شما حتما موافقت خواهد شد، بلکه فقط مجوز ورود شما به سیستم اکسپرس انتری و قرار گرفتن در Pool است.

برای اینکه بدانید حداقل شرایط لازم ورود به سیستم اکسپرس انتری را دارید یا خیر دو راه را پیشنهاد می کنیم؛
📌 روش اول) استفاده از ابزار محاسبه گر اختصاصی
📌 روش دوم) مطالعه سیستم امتیاز بندی و محاسبه دستی
2

محاسبه امتیاز در Pool

اگر در مرحله اول حداقل ۶۷ امتیاز را داشته باشید واجد شرایط ورود به استخر متقاضیان هستید و می تواند پروفایل آنلاین ابراز علاقه به مهاجرت از طریق اکسپرس انتری (Expression of Interest) برایتان ساخته شود. اکنون نوبت محاسبه امتیاز در داخل استخر بر مبنای ۱۲۰۰ امتیاز است.
اگر بخواهیم به طور خلاصه توضیح دهیم که چه امتیازی خوب است باید بگوییم که اگر امتیازتان بالاتر از ۴۳۰ باشد از شانس بالایی برای دریافت دعوت نامه برخوردار هستید، اما اگر امتیازتان کمتر از ۴۳۰ باشد احتمال کمی دارد که در سیستم اکسپرس انتری به صورت مستقیم دعوتنامه دریافت کنید. در این شرایط ممکن است بهترین شانس شما شرکت در برنامه های نیروی ماهر استانی باشد. جهت اطلاع از شرایط برنامه های استانی کلیک کنید.

برای اینکه بدانید چه امتیازی می توانید در استخر متقاضیان اکسپرس انتری بدست آورید دو راه را پیشنهاد می کنیم:
📌 روش اول) استفاده از ابزار محاسبه گر اختصاصی
📌 روش دوم) مطالعه سیستم امتیازبندي و محاسبه دستی
3

تهیه مدارک و اطلاعات اولیه

اگر ۶۷ امتیاز اولیه را داشته و مجاز به ورود به استخر متقاضیان اکسپرس انتری باشید و نیز از امتیاز مناسبی بر مبنای ۱۲۰۰ امتیاز در داخل استخر برخوردار باشید شانس دریافت دعوتنامه فدرال را خواهید داشت، بنابراین بایستی در اولین فرصت ممکن با ساختن پروفایل آنلاین اکسپرس انتری، وارد استخر متقاضیان شوید، اما برای ورود بایستی مدارک و اطلاعات مهم اوليه را داشته باشید.

✅ مهمترین مدارک ضروری قبل از ساخت پروفایل عبارتند از:
1. مدرک آیلتس جنرال
2. گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی

📍 همچنین باید ناک شغلی خود را انتخاب کرده باشید
4

ساخت پروفایل اکسپرس انتری

اگر ۶۷ امتیاز اوليه را داشته باشید می توانید پروفایل آنلاین را ساخته و وارد استخر متقاضيان (Pool of Candidates) شوید، هنگام ساخت پروفایل تمام اطلاعات اولیه از جمله مشخصات شخصی و همچنین تمامی عواملی که امتیازآور هستند باید ارائه شوند، در پایان امتیاز به شما اعلام شده و وارد Pool می شوید، در این مرحله نیازی به آپلود کردن هيچ مدرکی نیست.

⭕️ نکته مهم) عضویت در جاب بانک (Job Bank) در گذشته اجباری بود اما اخیرا اختیاری شده
5

دریافت ITA و ارسال مدارک

اگر دعوت نامه دریافت کنید 60 روز فرصت دارید که اپلیکیشن خود شامل اطلاعات و مدارک را به صورت آنلاین ارسال کنید و هزينه بررسی را نیز پرداخت کنید. بعد از ارسال مدارک و دریافت (Acknowledgement of Receipt ) AOR پرونده وارد مراحل بررسی می شود تا در صورت تائید شدن اطلاعات و مدارک ارسالی و چک های پزشکی و امنیتی ویزای اقامت دائم را دریافت کنید.
در قسمت زمان متوسط بررسی پرونده ها می توانید مدت متوسط بررسی پرونده های مختلف را طبق اعلام رسمی سازمان مهاجرت کانادا مطالعه نمائید. در بعضی مواقع این زمان تا بیش از 1 سال نیز طول خواهد کشید که دلیل اصلی آن پروسه چک امنیتی است.
✅ هر دو هفته بطور متوسط تعداد مشخص از افراد از حدود 3200 – 3900 نفر از افراد داخل صف که دارای امتیاز بالاتر از یک عدد مشخص باشند دعوتنامه ارسال می شود. ✅
✅ در صورت دریافت دعوتنامه و ارسال مدارک تان، اگر مشکلی در مدارک ارائه داده شما وجود نداشته باشد و چکاپ پزشکی و امنیتی را بدون مشکلی پشت سر بگذارید ویزای خود را در نهایت دریافت خواهید کرد. ✅
مزایای برنامه مهاجرتی فدرال اکسپرس انتری نسبت به اسکیلد ورکر سابق:
🔶عدم محدودیت شغلی
🔶 افزایش ظرفیت پذیرش
🔶عدم سهمیه محدود برای شغل ها
🔶 ثبت نام و ایجاد پروفایل رایگان است
🔷 ثبت نام بصورت آنلاین صورت می گیرد
🔷 کاهش زمان فرآیند اخذ ویزای اقات دائم به حدود شش ماه
🔷 ثبت نام پیوسته باز است
🔷 انتخاب پرونده ها جهت ارسال دعوتنامه بر اساس امتیاز است نه زودتر ثبت نام شده ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments