نویسنده
چنانچه امتیاز کسب شده شما از حداقل امتیاز دعوت شده در هر یک از دراوهای متناوب بالاتر باشد، برای شما “دعوتنامه” فرستاده می شود. نمونه دعوت نامه ارسالی یک فایل PDF است که از داخل پروفایل اکسپرس انتری قابل مشاهده است.

🔻 مراحل کار عبارتند از:
🔹 تکمیل فرم های آنلاین
🔹 آماده سازی مدارک
🔹 پرداخت هزینه ها
🔹 ارسال پروفایل تکمیل شده
🔷 بخش اول: تکمیل فرم های آنلاین
هنگامیکه دعوتنامه دریافت کنید، پیامی در MyCIC Account خود دریافت می کنید که این موضوع را به شما اطلاع می دهد. پس از دریافت این پیام، ایمیلی نیز دریافت خواهید کرد.

🔷بخش دوم: آماده سازی مدارک
در این مرحله می بایستی بر اساس چک لیستی که سایت در اختیار شما می گذارد مدارک را به صورت فایل آماده نموده و آپلود نمایید. از روزی که دعوت نامه را دریافت می کنید ۶۰ روز (از ۲۶ جون ۲۰۱۸ از ۹۰ روز به ۶۰ روز کاهش پیدا کرده است) برای ارسال مدارک فرصت دارید. برای قبول یا رد دعوت نامه ۳۰ روز فرصت دارید. اگر دعوت نامه رو رد کنید دوباره به طور اتومات با همان امتیازی که در حال حاضر دارید وارد پول می شوید و اگر در دراو بعدی امتیاز کافی داشته باشید دعوت نامه دریافت خواهید کرد.
🔻 مدارکی که معمولاً خواسته می شود به صورت زیر می باشند:
☑ اسکن پاسپورت
☑ اسکن اصل فارسی و ترجمه مدرک ازدواج
☑ اسکن اصل فارسی و ترجمه مدارک تحصیلی و نتیجه ارزیابی
☑ عکس دیجیتال
☑ اسکن اصل فارسی و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه
☑ اسکن مدرک آزمایش پزشکی
☑ اسکن گواهی سابقه کار
☑ اسکن نامه تمکن مالی
☑ مدارک دلخواه (در انتهای این مقاله توضیحات تکمیلی قرار گرفته است)
🔷 بخش سوم: پرداخت هزینه ها
در این مرحله می بایست پرداخت Application Fee و Right of Permanent Residence Fee (RPRF) انجام شود. این پرداخت از طریق Master Card و Visa امکان پذیر است.
✔ هزینه بررسی مدارک سابمیت شده (هر نفر بزرگسال ۵۵۰ و فرزند ۱۵۰ دلار کانادا)
هنگام سابمیت مدارک بعد از ITA باید این هزینه پرداخت شود. این هزینه برای نفر اصلی و همسر ۵۵۰ دلار و برای فرزندان زیر ۱۹ سال هم ۱۵۰ دلار است.

✔ هزینه صدور ویزا (هر نفر ۴۹۰ دلار کانادا – فقط برای بزرگسالان)
هزینه صدور ویزا را می توانید زمان سابمیت مدارک و با همان هزینه ۵۵۰ دلاری پرداخت نمائید یا اینکه حدود ۱ تا ۶ ماه بعد از سابمیت از شما خواسته می شود که این هزینه را پرداخت کنید. اگر این مبلغ را همین اول پرداخت کنید گرچه باید در سرعت بررسی پرونده تاثیر مثبت داشته باشد اما عملا تاثیر مثبتی ندارد.

🔷 بخش چهارم: ارسال پروفایل تکمیل شده
با انجام پرداخت پروفایل شما بطور کامل ارسال می شود و پیغام تبریکی نمایش داده می شود. پس از آن بایستی منتظر دریافت ایمیل پیام جدید در MyCIC باشید. دو پیام دریافت خواهید کرد. یکی از آنها تائید ارسال پروفایل و دیگری رسید دریافت و پرداخت است. ازین پس باید در انتظار آپدیت های هر از چند گاه و پیام های احتمالی باشید که ممکن است درخواست مدارک تکمیلی باشند.
☑ مدارک دلخواه
قسمت آخر مربوط به آپلود مدارک مربوط به مدارک دلخواه است. در این قسمت می توانید مدارک زیر را آپلود کنید:

▪ مدرک آیلتس یا تف
بهتر است اسکن مدرک آیلتس یا تف خود را آپلود کنید
▪ مدرک سربازی
آپلود مدرک سربازی (کارت پایان خدمت یا معافیت) کاملاً سلیقه ای است. هیچ توصیه ای نمیشه کرد که تاثیر مثبت داره یا منفی. اما آپلود نکردنش باعث ریجکت و … نمیشه. اگر آفیسر تشخیص دهد که این مدرک رو ازتون میخواد به شما اعلام میکند.
▪ توضیحات در مورد مشکلات نامه سابقه کار
اگه لازمه توضیحی در مورد نامه های سابقه کار بدید میتوانید تو این قسمت آپلود کنید.
▪ سایر توضیحات
هر توضیح دیگه ای که فکر می کنید لازمه اطلاع بدید
🔴 نکته: ارسال مدارک صرفاً از طریق آپلود در پروفایل شما می‌باشد و نیاز به پست کردن مدارک نیست.

🔴🔴 نکته : برای آپلود تمام مدارکی که غیر انگلیسی / فرانسوی بوده و ترجمه رسمی شده اند، باید اسکن ترجمه ها به همراه اسکن اصل مدرک فارسی ارائه گردد. این مدارک می تواند شامل نامه های سابقه کار، سوابق دانشگاهی، نامه سوء پیشینه و یا مدارک مربوط به ازدواج شود.

اگر علاقمند به تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا هستید، فرم ارزیابی گروه کانادا از ایران را پر کنید و

همکاران ما جهت بررسی شرایط و اهداف شما رسیدگی خواهند کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments