نویسنده
جزئیات دو دراو اکسپرس انتری جدید استان آلبرتا منتشر شد.
جزئیات پذیرش دو دراو اواخر اکتبر توسط برنامه مهاجرت استانی آلبرتا (AINP) منتشر شد. AINP برنامه مهاجرت استانی آلبرتا بخشی از برنامه مهاجرت استانی PNP کاناداست که به استان های شرکت کننده اجازه می دهد هر ساله تعداد مشخصی متقاضی مهاجرت کاری را برای اقامت دائم کانادا انتخاب کنند.
برنامه مهاجرت استانی آلبرتا (AINP) اعلام کرده است که از 401 متقاضی اکسپرس انتری دعوت بعمل آورده است تا در دو دراو اواخر ماه اکتبر، درخواست خود را جهت پذیرش اخذ اقامت دائم کانادا ارائه دهند. دراوهای انجام شده از طریق برنامه های مهاجرتی استانی که مطابق با سیستم اکسپرس انتری هستند، اغلب متقاضیان با نمرات پایین CRS را دعوت می کنند.
کلیه استان ها و مناطقی که PNP در آن شرکت میکنند حداقل دارای یک مسیر مهاجرتی است که به سیستم اکسپرس انتری کانادا مرتبط هستند و این مجموعه متقاضیان را برای سه برنامه اصلی مهاجرت نیروی کار ماهر کانادا مدیریت می کند: دسته نیروی کار ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی، که از سراسر جهان بر اساس امتیازات و معیارهای خود مهاجر جذب می کنند. سیستم اکسپرس انتری به نامزدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی، سن، تحصیلات و سابقه کار و ارتباط با استان ساسکاچوان امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند طی پذیرش های بعدی از صف انتظار EOI انتخاب می شوند.

✔ دراو برگزار شده در تاریخ 24 اکتبر 372 متقاضی را انتخاب کرد که دارای پروفایل سیستم اکسپرس انتری فدرال بودند. که حداقل امتیاز برای این دراو 300 امتیاز بود.
✔ دراو برگزار شده در تاریخ 30 اکتبر از 29 متقاضی دعوت بعمل آورد که حداقل امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه بندی CRS 350 و بالاتر بود.
دراوهای انجام شده از طریق برنامه های مهاجرتی استانی که مطابق با سیستم اکسپرس انتری هستند، اغلب متقاضیان با نمرات پایین CRS را دعوت می کنند.
به تنهایی، هیچگاه نمرات CRS 300 یا 350 به اندازه کافی بالا نبوده است تا برای دریافت دعوتنامه اقامت دائم کانادا در یکی از دراو های اکسپرس انتری اقدام کرد. با این حال، 600 امتیاز اضافی از برنامه استانی، هر دو امتیاز (300 - 350) را حتی بالاترین آستانه CRS سال 2019 که 475 بود، پشت سر گذاشت و برای متقاضیان علاقه مند دعوتنامه ارسال کرد.

مسیر اکسپرس انتری آلبرتا به برنامه AINP اجازه می دهد در صف انتظار اکسپرس انتری به دنبال نیروی کار ماهر خارجی که در آلبرتا دارای ارتباطات قوی هستند و یا در شغلی شاغل هستند که از اولویت های توسعه اقتصادی استان حمایت می کند جستجو کند.
داوطلبانی که تحت عنوان اکسپرس انتری تایید شوند، می توانند 600 امتیاز اضافی را زیرنظر سیستم جامع امتیازدهی (CRS) در دراو بعدی فدرال اکسپرس انتری کسب کنند. به این صورت با کسب 600 امتیاز متقاضیان در بهترین شرایط جهت دریافت دعوتنامه دور بعدی این برنامه قرار می گیرند.



🔹 AINP ذکر کرده است احتمالا دعوت نامه هایی را برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر کند که:
- یک پیشنهاد شغلی در آلبرتا و سابقه کاری دارد/ یا
- فارغ التحصیل یک موسسه تحصیلات تکمیلی کانادا باشد/ یا
- دارای نسبت فامیلی مانند والدین، فرزند و خواهر و برادر باشد که در آلربتا زندگی می کند.

🔹 عوامل زیر ممکن است احتمال انتخاب متقاضی را کاهش دهد:
- پروفایل اکسپرس انتری ضرف سه ماه منقضی می شود.
- متقاضیان اکسپرس انتری مشغول اشتغال در مشاغلی باشند که در لیست غیرمجاز این استان باشد یا مشاغلی که در لیست مشاغل دستمزد بالا یا پایین استان هستند و یا هر شغلی که در حال حاضر دارای حجم بالایی از ثبت نام در سیستم AINP را دارد.
برای چک کردن لیست مشاغل غیر مجاز به این لینک مراجعه کنید.

دراو برگزار شده در تاریخ 9 اکتبر

thumbnail


✔ در آخرین دراو فدرال اکسپرس این استان، حداقل امتیاز 350 بود، با این حساب حداقل نمره در دو دراو آخیر تغییری نداشته است .

🔹 با صدور دراو 24 و 30 اکتبر، مجموع دعوتنامه های صادر شده توسط برنامه مهاجرت استانی آلبرتا AINP تا اینجای سال 2019 به 2437 است.

برای اطلاع بیشتر از اخبار استانهای کانادا اینجا کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments