نویسنده
BC uni12345
دانشگاه بریتیش کلمبیا یک مرکز جهانی برای آموزش، یادگیری و تحقیق است که در رتبه 20 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و اخیرا به عنوان دانشگاه بین المللی آمریکای شمالی شناخته شده است.
این دانشگاه دارای 16دانشکده، 18 مدرسه و 2 کالج، اساتید و پرسنل مجرب می باشد که فرصت های یادگیری وسیعی را فراهم می کنند و بیش از 65،000 دانشجو از بیش از 150 کشور در آن مشغول به تحصیل هستند.
محققان این دانشگاه با همکاری دولت، بیش از 600 میلیون دلار در زمینه های تحقیقاتی جهت توسعه علم و فناوری و تکنولوژی سرمایه گذاری کرده اند.
این دانشگاه دارای دو مرکز اصلی است: دانشگاه ونکوور و دانشگاهی Okanagan واقع در Kelowna. دانشگاه ونکوور بیش از 85 درصد دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا را به خود اختصاص می دهد.
در سال گذشته، 23 درصد از دانشجویان دانشگاه ونکوور و حدود 13 درصد از دانشجویان دانشگاه Okanagan بین المللی بودند. هزینه های تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا باتوجه به رشته های مختلف، متفاوت است و برای دانشجویان بین المللی بالاتر است.
خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان سال اول در دانشگاه بریتیش کلمبیا فراهم می گردد و دانشجویان بین المللی نیز در سال های دوم به بعد تحصیل خود، جهت خوابگاه اولویت دارند.
تقویم دانشگاهی برای هر دو دانشگاه شامل دو ترم زمستان و تابستان است، اگرچه ترم تابستان اختیاری است. زبان اصلی آموزش در این دانشگاه ، انگلیسی است.
نمونه هایی از مراکز تحقیقاتی مهم این دانشگاه عبارتند از: آزمایشگاه فیزیک سوماتومی TRIUMF کانادا، مرکز سیستم های غذایی پایدار در UBC Farm و موسسه پیشگیری از بیماری های مزمن
 

افتخارات دانشگـاه بریتیش کلمبیا

فارغ التحصیلان برجسته ی دانشگاه بریتیش کلمبیا

4SQTDUPRHO5MMichaelSmith(Chemist)5

Michael Smith
برنـده جایزه نوبـل در سال 1993

Carl Wieman
فیزیکـدان نخبه؛ برنـده جایزه نوبـل

 
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments