نویسنده

چندی پیش استان کبک خبری مبتنی بر اینکه نحوه اولویت بندی 18000 پرونده اسکیلد ورکر به چه صورت است صادر کرد که باعث متعجب شدن بسیاری از متقاضیان شد.

در این خبر استان کبک اعلام کرد قصد دارد ۱۸۰۰۰ درخواست انباشته شده از متقاضیان مهاجرت اسکلید ورکر را رد کرده و در سیاست مهاجرتی جدید خود، بر مهارت های زبان فرانسوی و نیازهای بازار کار تاکید نماید .این سیاست در قالب لایحه ای موسوم به Bill 9 ارائه شده است. وزیر مهاجرت کبک سیمون ژولین بارت، هدف از ارائه ی این لایحه را اتخاذ سیاست شخصی شده تری اعلام کرده است که تاکید آن بر کمبود نیروی کار است .
بنا بر این خبر دادگاه کبک حکمی صادر کرد که دولت کبک را مجبور به بررسی پرونده های مهاجرتی نمود تا لایحه Bill 9 تایید شد . در این مدت 2000 پرونده بررسی شد که از این تعداد تنها 258 درخواست تایید شد

حال بعد از چند ماه خبر جدید دیگری صادر شده است مبنی بر اینکه 16000 در خواست مهاجرت دیگر که قبل از تاریخ 2 آگوست 2018 از طریق برنامه اسکیلد ورکر ارسال شده و به انها رسیدگی نشده بود رد شده است

این درخواست های رد شده مربوط به زمانی می باشد که اولویت بندی دولت کبک بر اساس بازه زمانی بود یعنی هر که زودتر اقدام میکرد شانس بیشتری برای پذیرش داشت .که این اولویت بندی متناسب با کارفرمایان و بازار کار کبک نبود .اما اکنون کبک سیستم مهاجرتی انلاینی تحت عنوان Arimma معرفی کرده است که بر اساس آن متقاضیان بر حسب جزییاتی که در ابراز تمایل یا Expression of Interest خود ارائه کرده اند انتخاب خواهند شد.

در Expression of Interest عواملی از قبیل تحصیلات، سابقه کار و توانایی های زبانی و ... بررسی می شود و بر اساس نیاز به نیروی کار در استان کبک از متقاضیان دعوت می شود تا برای دریافت گواهی انتخاب کبک یا Certificat de séléction du Québec یا به اختصار CSQ تقاضا ارائه کنند.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments