نویسنده
از زمان راه اندازی سیستم Arrima تا کنون استان کبک دو پذیرش برگذار کرده است و طی آن 950 دعوتنامه برای متقاضیان صادر کرده است تا درخواست خود را برای اخذ گواهی انتخاب کبک ( Certificat de sélection du Québec, or CSQ) ارائه نمایند .

سیستم Arrima در سپتامبر 2018 برای مدیریت بانک متقاضیان اسکیلد ورکر (QSWP) راه اندازی شده است.متقاضیان از Arrima برای ایجاد پروفایل Expression of Interest استفاده می کنند که به بانک متقاضیان QSWP ارسال می شود .

براساس آخرین آبدیت وبسایت وزارت مهاجرت استان کبک که در تاریخ 19 آگوست 2019 بوده است تعداد متقاضیان انتخاب شده و نوع پروفایل آنها اعلام شده است . در جدیدترین پذیرش که در تاریخ 17 جولای 2019 برگذار شده است استان کبک برای 259 متقاضی که دارای پرفایل Expression of Interest و پیشنهاد شغلی معتبر بودند دعوتنامه صادر کرد .همچنین استان کبک برای افرادی مانند دیپلمات ها و نمایندگان سازمان ملل که می بایست ماموریت های کاری در کبک انجام دهند طی این پذیرش دعوتنامه صادر کرده است.

اولین پذیرش استان کبک در تاریخ 4 جولای 2019 برگذار شد و و برای 691 متقاضی که شرایط زیر را داشتند دعوتنامه صادر کرد:

☑️ متقاضیانی که درخواستشان برای گواهی انتخاب کبک در تاریخ 16 ژوئن 2019 به اتمام رسیده است و در زمان ارائه درخواست ساکن موقت کبک بودند

☑️ متقاضیانی که درخواستشان برای گواهی انتخاب کبک در تاریخ 16 ژوئن 2019 به اتمام رسیده است و در زمان ارائه درخواست مشغول کار یا تحصیل در استان کبک بودند .

☑️ متقاضیانی که دارای پروفایل Arrima بودند و قبل از 17 دسامبر 2019 پروفایل Expression of Interest خود را به وزارت مهاجرت استان کبک ارایه نمایند



در تاریخ 16 ژوئن 2019 اصلاحات مربوط به قوانین مهاجرت کبک به تصویب رسید که بنا بر این قانون درخواست 16000 متقاضی اسکیلد ورکر لغو گردید .درخواست های لغو شده مربوط به قبل از سیستم Arrima می باشد .وزیر مهاجرت کبک بر این باور است که سیستم Arrima برای نیازهای بازار کار کبک مناسب تر است

متقاضیانی که در این دو دسته ی اولویت بندی شده قرار دارند و درخواستشان لغو شده است، و هنوز اقدام به تشکیل پروفایل Arrima نکرده اند چنانچه مایل هستند برای دریافت گواهی انتخاب کبک در نظر گرفته شوند تا 16 دسامبر 2019 فرصت دارند پروفایل خود را در Arrima بسازند.وزیر مهاجرت کبک بر این باور است که سیستم Arrima برای نیازهای بازار کار کبک مناسب تر است .
وزیر مهاجرت کبک اعلام کرده است که از الان تا 16 ژانویه 2020 برای متقاضیان اولویت بندی شده ی ذکر شده طی چندین پذیرش دعوتنامه صادر خواهد شد .


برای اطلاع بیشتر از اخبار استانهای کانادا اینجا کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments