بودجه اسکان مهاجران کانادا در 2021

زمان مطالعه: 7 دقیقه

بودجه اسکان مهاجران کانادا طبق IRCC بر اساس استان/قلمرو برای سالهای 2021-22

IRCC در سال مالی جاری حدود 1.7 میلیارد دلار برای اسکان مهاجران و خدمات اسکان و ادغام در سراسر کانادا هزینه خواهد کرد.

یک یادداشت داخلی نشان می دهد که چگونه IRCC بودجه تسویه 1.7 میلیارد دلاری خود را در سال مالی 2021-22 دولت کانادا (1 آوریل تا 31 مارس) هزینه می کند.

IRCC بزرگترین تامین کننده خدمات اسکان و ادغام مهاجران در کانادا است. هر سال ، بودجه ای را برای سازمان های تأیید کننده خدمات تأیید شده و استان کبک برای ارائه خدمات به تازه واردان فراهم می کند. خدمات برای ساکنان دائمی و همچنین افراد محافظت شده (به عنوان مثال ، مدعیان موفق پناهندگان) و کسانی که برای اقامت دائم تأیید شده اند ، در دسترس است.

خدمات اسکان مهاجران چیست؟

خدمات شامل حمایت های شغلی ، آموزش زبان انگلیسی و فرانسوی ، راهنمایی و سایر حمایت هایی است که به موفقیت تازه واردان در کانادا کمک می کند. سازمانهای ارائه دهنده خدمات معمولاً غیر انتفاعی هستند که برای کمک به تازه واردان وجود دارند ، اما آنها همچنین انواع دیگری از سازمانها هستند (مانند موسسات آموزشی و مشاغل خصوصی) که از IRCC برای ارائه برنامه های اسکان به مهاجران جدید (بدون هیچ هزینه ای برای تازه واردان) تأیید می کنند. به IRCC همچنین به کبک کمک مالی جداگانه ای می دهد که دولت استان از آن برای اداره خدمات اسکان استفاده می کند.

 

بودجه اسکان IRCC بر اساس استان و قلمرو

این یادداشت نشان می دهد که Mendicino تخصیص زیر 2021-2022 را بر اساس استان و قلمرو (به جز کبک) تصویب کرد. توجه داشته باشید که همه ارقام گرد شده اند.

مجموع زیر: 784.4 میلیون دلار

سایر تخصیص ها: 46 میلیون دلار

ابتکارات اختصاصی سازمان مهاجرت: 46.2 میلیون دلار

کبک (در یادداشت گنجانده نشده است): 650.3 میلیون دلار از طریق کمک هزینه سالانه جداگانه ای که از IRCC دریافت می کند

خدمات اسکان مجدد (در یادداشت گنجانده نشده است): 145.7 میلیون دلار

مبلغ کل (در یادداشت گنجانده نشده است): 1،672.6 میلیارد دلار

تصویر 1: تخصیص بودجه تسویه حساب (برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید):

در این یادداشت آمده است که تخصیص بودجه بر اساس استان و قلمرو بر اساس فرمول تأمین بودجه ملی تسویه حساب توسط کابینه فدرال است.

این فرمول بودجه ای را برای هر حوزه قضایی بر اساس میانگین سه سال نسبت مهاجرت به مهاجران بر اساس حوزه قضایی اختصاص می دهد. این امر همچنین به پناهندگان برای محاسبه نیازهای منحصر به فرد محل سکونت آنها اهمیت بیشتری می دهد (پناهندگان تمایل بیشتری به خدمات اسکان نسبت به مهاجران اقتصادی و خانوادگی دارند).

 

کبک مشمول این فرمول نیست زیرا اعطای آن بر اساس فرمول مشخص شده در توافقنامه کانادا-کبک مربوط به مهاجرت و پذیرش موقت بیگانگان در سال 1991 امضا شده است. با توجه به وضعیت ویژه کبک به عنوان تنها استان فرانسوی زبان کانادا ، دارای اختیارات بیشتری نسبت به سایر حوزه های قضایی برای انتخاب مهاجران دارد. همچنین بیش از هر حوزه قضایی بودجه حل و فصل IRCC دریافت می کند و انعطاف پذیری بیشتری برای استفاده از بودجه دارد.

تصویر 2: فرمول تأمین مالی اسکان ملی (برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید):

سرانه بودجه تخصیص یافته

همانطور که در تصویر 2 نشان داده شده است ، IRCC تخصیص سالهای 2021-22 را بر اساس فرود مهاجران در هر استان و قلمرو در سالهای 2017 ، 2018 و 2019 تعیین کرده است. این به میزان سرانه بودجه اسکان زیر می انجامد:

 

نوناووت: 16،432 دلار  /  کبک: 13،541 دلار  /  سرزمین های شمال غربی: 4622 دلار  /  یوکان: 4194 دلار  /  نیوفاندلند و لابرادور: 3428 دلار  / 

نیوبرانزویک: 3072 دلار  /  انتاریو: 3033 دلار  /  آلبرتا: 2913 دلار  /  منیتوبا: 2862 دلار  /  نوا اسکوشیا: 2857 دلار  /  ساسکاچوان: 2،691 دلار

جزیره پرنس ادوارد: 2684 دلار  /  بریتیش کلمبیا: 2671 دلار

 

منابع IRCC؛ محاسبات روش کار عبارت است از: تخصیص برای هر استان و قلمرو تقسیم بر میانگین سالانه میزان جذب مهاجران هر استان/قلمرو بین سالهای 2017-2019.

در یادداشت IRCC آمده است که حوزه های قضایی کوچکتر بودجه افزایش ظرفیت را دریافت می کنند تا بتوانند مقیاس خدمات خود را افزایش دهند. این ممکن است توضیح دهد که چرا حوزه های قضایی با میزان ورود تازه واردان از جمله نوناووت ، سرزمین های شمال غربی ، یوکان ، نیوفاندلند و لابرادور و نیوبرانزویک در بالای لیست قرار دارند. استان انتاریو به دلیل دارا بودن بیشترین میزان پناهندگی در این کشور ، بیشتر از استانهای غرب آن دریافت می کند.

این همه به چه معناست؟

IRCC برای موفقیت مهاجران تلاش زیادی می کند. این نشان می دهد که برنامه اسکان آن تقریبا نیمی از بودجه سالانه 3.6 میلیارد دلار این وزارتخانه را تشکیل می دهد. کانادا بزرگترین تامین کننده خدمات اسکان مهاجران در جهان است.

 

در عین حال ، IRCC وظیفه دشواری دارد که نحوه توزیع بودجه شهرک سازی خود را در سراسر کشور به نحوی که نیازهای هر حوزه قضایی را در نظر بگیرد ، شناسایی کند. این امر منجر به یک فرآیند ناقص می شود که مورد بررسی و بحث شدید دولت های کانادا ، سازمان های ارائه دهنده شهرک ، محققان و رسانه ها قرار می گیرد.

پس در سال های آینده شاهد افزایش سرمایه گذاری و بودجه تخصیص یافته بیشتر برای مهاجران در تمامی استان های کانادا خواهیم بود.

 

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به تحصیل در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
   
5/5
0

نویسنده این مطلب: Saba

دیدگاه‌ خود را بنویسید

اسکرول به بالا