کانادا : حداکثر انعطاف برای تحصیل و کار

زمان مطالعه: 6 دقیقه

سه راهکار جدید برای کمک به افرادی که در زمینه تحصیل و کار در کانادا در زمان شیوع ویروس کرونا اقدام کرده اند، معرفی شده است.

 
 

🟦 اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا IRCC در خبر جدیدی که اخیراً در وب سایت خود نیز منتشر کرده است، سه اقدام زیر را در مورد مجوز کار پس از تحصیل PGWP برای دانشجویان بین المللی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه های آموزشی کانادایی خود را آنلاین دنبال می کنند ، معرفی نموده است :

🔹 دانشجویان در حال حاضر این امکان را دارند که دوره تحصیلی خود را خارج از کانادا به صورت آنلاین تا پایان 30 آپریل سال 2021 و بدون کاهش در مدت زمان PGWP ادامه دهند، به شرط آنکه 50 درصد از تحصیلات خود را در کانادا بگذرانند.
🔹 آن دسته از دانشجویانی که برای رشته هایی با طول مدت 8-12 ماهه برای بازه زمانی ماه می تا سپتامبر 2020 ثبت نام کرده اند، می توانند کل برنامه تحصیلی خود را خارج از کشور به پایان رسانده و همچنان واجد شرایط برای PGWP باشند.
🔹 دانشجویانی که برای یک برنامه تحصیلی که زمان شروع آن بین ماه می و سپتامبر 2020 ثبت نام کرده باشند و تا 30 آپریل 2021 به صورت آنلاین تحصیل کرده باشند و از چند رشته تحصیلی واجد شرایط فارغ التحصیل شوند، این امکان را دارند که با توجه به طول دوره هایی که گذرانده اند، برای PGWP درخواست بدهند، تا زمانی که 50 درصد تحصیلات آنها در کانادا به پایان رسیده باشد.
 
 
🔵 PWGP در بین افرادیکه تمایل به تحصیل در کانادا داشته باشند بسیار پر طرفدار و مورد پسند است. پس از فارغ التحصیلی دانشجو در یکی از موسسات واجد صلاحیت ( به عنوان مثال دانشگاه یا کانادا) ، می تواند برای حداکثر مدت 3 سال جهت PWGP اقدام نماید. مدت زمانی نهایی PGWP بستگی به مدت زمانی دارد که فرد در موسسات مورد تأیید تحصیل کرده باشد.

🔵 این دوره به دانشجویان بین المللی پیشین این امکان را می دهد که بتوانند نزد کارفرمایان کانادا به فعالیت مشغول شده و کار کنند.

🔵 این دانشجویان همچنین امیدوار هستند که بتوانند اقامت کانادا را اخذ نمایند و با استفاده از تجربه کاری که به دست می آورند شانس مهاجرت خود را به کانادا افزایش دهند.
 
🟣 با بدست آوردن سابقه کار کانادایی، افراد برای برخی از مسیرهای مهاجرتی مانند اکسپرس انتری، کلاس تجربه کانادایی و … واجد شرایط نماید. همچنین می تواند امتیازات اضافی تحت سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس انتری را برای آنها فراهم نماید.

🟣 با شیوع بیماری کرونا و محدودیت های سفر به کانادا، بسیاری از دانشجویان از ورود به خاک کانادا منع شده و اقدام برای تحصیل به روش آنلاین باعث بروز مشکلات متعددی گردید.

🟣 یکی از این مشکلات عدم واجد شرایط بودن برای اخذ PGWP به روش تحصیل از راه دور به شمار می رفت.

🟣 با گذشت مدت کوتاهی با صدور بیانیه ها و اطلاعیه هایی این موضوع اعلام گردید که طول زمان تحصیل آنلاین و از راه دور، برای مدت زمان PGWP در نظر گرفته خواهد شد.
 
🟢 با اعلامیه های صادره از سوی IRCC در جهت تحصیل آنلاین و واجد شرایط بودن برای PGWP ، در دوران شیوع همه چیز در مدت کوتاهی تغییر کرد. طبق آخرین اعلام IRCC که در ماه می منتشر شد، مدت زمان تحصیل تا 31 ماه دسامبر 2020 می تواند برای درخواست PGWP لحاظ و محاسبه گردد.
🟢 برای واجد شرایط شدن، دانشجویان باید پیش از شروع برنامه تحصیل خود در ترمهای بهار، تابستان و پاییز 2020 و یا برای ترم ژانویه 2021 ، درخواست برای اجازه تحصیل ارسال نموده تا در نهایت دانشجویان درخواست آنها برای تحصیل تأیید شود.
🟢 IRCC در پایان خبر خود اشاره نموده است که کانادا موفق شده با محدودیتهایی که با شیوع کووید – 19 برای ورود و خروج به کشور ر نظر گرفته است، تا حدود زیادی انتشار این ویروس را مهار نماید. این سازمان همچنان با نظارت بر روند و وضعیت کانادا و بین الملل ادامه خواهد داد.
 
 
 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

ما در اینستاگرام کانادا از ایران دنبال کنید.

 

 

کانال تلگرام گروه کانادا از ایران

 
در شبکه های اجتمائی به مابپیوندید
 
0

نویسنده این مطلب: Sarah

اسکرول به بالا