نویسنده

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اکنون با سرعت بیشتری در حال پردازش برنامه های مهاجرتی همسران است. پیش‌تر به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد کند شدن روند بررسی پرونده‌ها بوده‌ایم.

📍 پیش از شیوع ویروس کرونا، کانادا قصد داشت از ۷۰,۰۰۰ متقاضی مهاجرت تحت برنامه‌های اسپانسرشیپ همسر، والدین و فرزندان استقبال کند. طبق برنامه جدید مهاجرتی سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۳، این هدف به ۸۰,۰۰۰ نفر در سال افزایش یافته است.
📍 بیشتر کسانی که تحت این برنامه مورد استقبال قرار می گیرند، همسران شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم این کشور هستند که برای اخذ اقامت دائم کانادا تحت اسپانسرشیپ همسر خود قرار گرفته‌اند.
📍 در مجموع پردازش و بررسی پرونده‌های مهاجران به دلیل شیوع ویروس کرونا آهسته شده است، اما IRCC در اواخر ماه سپتامبر اعلام کرد که به دنبال روشی برای تسریع این روند و پردازش ماهانه بیش از ۶۰۰۰ درخواست از ماه سپتامبر تا دسامبر سال ۲۰۲۰ است.


📍 نرخ پردازش و بررسی درخواست‌های اسپانسرشیپ همسر اخیراً دو برابر شده است.

📌 آمارهای جدید ارائه شده توسط اداره مهاجرت ،پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می دهد که تعداد درخواست های نهایی شده اسپانسرشیپ همسر، در سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۱ شهریور تا ۹ مهر ۹۹) در مقایسه با جولای ۲۰۲۰ (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد ۹۹) دو برابر شده است.
📌 در ماه سپتامبر ۲۰۲۰، IRCC تقریباً بیش از ۴۰۰۰ درخواست را بررسی و نهایی کرد. در حالی که این تعداد در ماه جولای کمتر از ۲۰۰۰ عدد بوده است.
📌 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اکنون با سرعت بیشتری در حال پردازش برنامه های مهاجرتی همسران است.

🔻 چه کسانی واجد شرایط برنامه اسپانسرشیپ همسر هستند؟

🔺 به واسطه این برنامه مهاجرتی، شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا، می توانند از همسر خود برای گرفتن اقامت دائم کانادا حمایت کنند.
🔺 یکی از نکات مهم در فرآیند مهاجرت از طریق برنامه اسپانسرشیپ همسر، این است که متقاضی و فردی که قصد اسپانسر کردن همسر خود را دارد، اثبات کنند که همسر و یا شریک زندگی یکدیگر هستند.
🔺 کانادایی ها و دارندگان اقامت دائم در صورت داشتن حداقل ۱۸ سال سن و پس از اثبات توانایی مالی مورد نیاز جهت تامین نیازهای اساسی خود و شریک زندگیشان واجد شرایط برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپ همسر هستند.
🔺 همچنین اگر شما یک شهروند کانادایی هستید و در خارج از این کشور زندگی می کنید، باید ثابت کنید که در کانادا با شخصی زندگی خواهید کرد که قصد حمایت از او را دارید.

🔴 شخصی که قصد دارید از او حمایت مالی کنید در یکی از سه دسته زیر قرار گرفته و باید این شرایط را داشته باشد:

🔹 به عنوان همسر: این دسته از افراد باید از نظر قانونی با شما ازدواج کرده و حداقل ۱۸ سال داشته باشند.
🔹 به عنوان شریک زندگی مشترک: این دسته باید حداقل ۱۸ سال سن داشته و حداقل ۱۲ ماه به طور مداوم با شما زندگی کرده باشند.
🔹 تحت عنوان Conjugal Partner: آن ها باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند، حداقل یک سال با شما در رابطه بوده، خارج از کانادا زندگی کنند و به دلایلی قانونی نتوانند در کشورشان با شما زندگی یا ازدواج کنند.
🟥 عنوان مثال، در کشوری زندگی می کنند که ازدواج همجنسگرایان مجاز نیست. شما باید به IRCC ثابت کنید که نمی توانید در کشور خود با همسرتان زندگی یا ازدواج کنید.
🔹 برای ارائه درخواست اسپانسرشیپ، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) از شما می خواهد که دو درخواست را با هم ارسال کنید. یک درخواست برای اسپانسرشیپ و دیگری برای اخذ اقامت دائم است.
🔹 متقاضیان باید پس از طی کردن مراحل تعریف شده در سایت اداره مهاجرت و پرداخت آنلاین هزینه های مربوط به پردازش پرونده، بایومتریک و … درخواست تکمیل شده خود را به IRCC ارسال کنند. در نظر داشته باشید، مدت زمان استاندارد IRCC برای پردازش پرونده های اسپانسرشیپ، ۱۲ ماه است.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما نگرانی را از خود دور کنید.

از بخش پربازدیدترین های سایت نیز دیدن فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments