نویسنده
استان انتاریو در دراو اخیر خود دعوتنامه جدید خود را برای متقاضیان نیروی ماهر فرانسوی زبان و مشاغل فنی اکسپرس انتری صادر کرد.
استان انتاریو کانادا در جدیدترین پذیرش مرتبط با برنامه استانی خود که در تاریخ 13 ژانویه 2021 برگزار کرده برای آندسته از متقاضیان اکسپرس انتری 484 دعوتنامه صادر کرده است که ممکن است واجد شرایط دو مسیر مهاجرتی باشد که اسکیدورکرهای فرانسه زبان و کارگران مشاغل فنی را هدف می گیرد.

جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که برنامه مهاجرت استانی انتاریو در تاریخ 13 ژانویه در اولین دراو سال 2021 دعوتنامه هایی صادر کرده است. این دعوتنامه ها که اعلانیه تمایل یا Notifications of Interest نامیده می شوند برای متقاضیان دو مسیر مهاجرتی موسوم به French-Speaking Skilled Worker و Skilled Trades صادر شده اند.

این دو مسیر مهاجرت استانی یا PNP با سیستم اکسپرس انتری هماهنگ هستند. متقاضیانی که در این پذیرش انتخاب شدند در صورت انتخاب شدن از طرف استان انتاریو 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی خود دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری فدرال حتما برای آنها دعوتنامه صادر خواهد شد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارئه کنند.

338 نامزد جریان Skilled Trades که در قرعه کشی امروز NOI دریافت کردند ، دارای نمره جامع رتبه بندی (CRS) بین 434 تا 460 بودند.
146 داوطلب FSSW که در قرعه کشی امروز NOI دریافت کردند نمره CRS بین 456 تا 460 داشتند.
درباره جریان نیروی کار ماهر فرانسوی زبان
جریان نیروی کار ماهر فرانسوی زبان در انتاریو به برنامه نامزد مهاجران استان OINP ، اجازه می دهد تا در Pool اکسپرس انتری را برای داوطلبانی که واجد شرایط این جریان هستند جستجو کنند.
▪ از بین سایر الزامات، داوطلبان باید بتوانند زبان فرانسه را در معیار زبان کانادایی (CLB) سطح 7 یا بالاتر بفهمند، بخوانند، بنویسند و صحبت کنند. آنها همچنین باید بتوانند انگلیسی را در سطح 6 یا بالاتر CLB دارای هر چهار مهارت باشند.
- توجه فرمایید برای این دسته نیازی به داشتن پیشنهاد کاری نیست.

درباره مسیرمهاجرتی Skilled Trades
کارگران Skilled Trades (مشاغل فنی نیازمند مهارت) حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت متوالی در ازای دریافت دستمزد و یا معادل آن سابقه کار نیمه وقت باید داشته باشند. مشاغل نیازمند مهارت یا باید در فهرست Minor Group 633، یا در Major Groups 72، 73 یا 82 دسته بندی ملی مشاغل یا NOC وجود داشته باشند.
سابقه کار باید ظرف دو سال اخیر قبل از ارائه درخواست در انتاریو کسب شده باشد؛ سابقه کار باید حداقل در یکی از مشاغلی که در پروفایل اکسپرس انتری بیان شده کسب شده باشد. این متقاضیان در صورت ادعای فعالیت در شغلی نیازمند مجوز باید دارای پروانه و مجوز کار هم باشند. متقاضیان علاوه بر داشتن شرایط دیگر، باید سطح زبان انگلیسی یا فرانسه شان حداقل CLB 5 باشد.

متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز انها به حداقل امتیاز برسد با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب کنند و این امر باعث میشود تا در دوره بعدی برای آنها دعوتنامه برای اخذ اقامت دائم صادر شود.
✴ برای بررسی شرایط واجد شرایط بودن و روند درخواست برنامه سیستم کارآفرینی OINP، به این صفحه اختصاصی مراجعه کنید.
✴ برای کسب اطلاعات بیتشر در مورد شرایط لازم دسته های OINP لطفا به این صفحه اختصاصی مراجعه کنید.
برنامه مهاجرت استانی انتاریو با متقاضیان منتخب در این پذیرش تماس خواهد گرفت. متقاضیان 45 روز فرصت دارند درخواست انتخاب از طرف استان را به صورت آنلاین ارائه کنند. درخواست ها به صورت آنلاین می توانند ارائه شوند و هم خود متقاضی و هم نماینده وی می توانند این فرایند را انجام دهند.
فرایند پر کردن فرم درخواست حدودا سه ساعت به طول می انجامد اما لزومی نیست طی یک جلسه انجام شود. هزینه درخواست 1500 دلار کانادا و قابل پرداخت از طریق کارت اعتباری است. برنامه مهاجرت استانی انتاریو ویزا کارت، مسترکارت، Visa Debit و Mastercard debit را قبول خواهد کرد.

برنامه نامزد مهاجرت انتاریو (OINP) به کارگران خارجی ، دانشجویان بین المللی و سایر افراد با مهارت ، تجربه و آموزش مناسب اجازه می دهد تا برای نامزدی برای اقامت دائم در انتاریو درخواست کنند.
برنامه تحت نظارت دولت انتاریو با همکاری دولت فدرال از طریق مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) است. این برنامه برای کمک به این استان جهت رفع نیازهای بازار کار و توسعه اقتصادی آن طراحی شده است.

OINP از سه دسته ساخته شده و هر دسته به چندین جریان تقسیم می شوند:
- پیشنهاد شغلی کارفرما
- سرمایه انسانی
- کسب و کار

اگر سوالات کلی در مورد سیستم OINP دارید میتوانید از طریق ایمیل های زیر بپرسید:
ontarionominee@ontario.ca
business.immigration@ontario.ca (فقط برای جریان کارآفرینان)

شرایط مناسب برای برنامه استانی انتاریو

Ontario-Immigration-1
برای اینکه نامزدی خود را از طریق جریان نیروی کار ماهر فرانسوی زبان انتاریو در نظر بگیرید، اولین قدم این است که بدانید آیا واجد شرایط استخر ورود به سیستم اکسپرس انتری هستید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم اکسپرس انتری و شرایط لازم آن به این لینک مراجعه فرمایید.


اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت و کار در کانادا هستید

و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما

با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments