نویسنده

آلبرتا از نامزدهای اکسپرس انتری تا برای نامزد استانی درخواست بدهند.

CRS مورد نیاز در جدیدترین دراو PNP در استان آلبرتا نسبت به دور قبلی، 60 امتیاز کاهش یافته است.
برنامه نامزدهای مهاجرت استانی آلبرتا با دعوت از ۲۰۰ متقاضی دارای پروفایل در سیستم اکسپرس انتری با حداقل امتیاز ۳۰۱ برگزار شد.
این افراد هم‌اکنون می‌توانند برای نهایی کردن درخواست خود و اخذ پذیرش تحت برنامه اکسپرس‌انتری آلبرتا اقدام کنند.
برای دریافت دعوتنامه برای این دراو ویژه داوطلبین باید پروفایل خود را در سیستم اکسپرس انتری ایجاد کنند.

اکسپرس انتری یک برنامه مهاجرتی فدرال و بر پایه امتیاز بندی است که متقاضیان سه دسته اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا را مدیریت می کند: برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)، نیروی فنی و حرفه‌ای متخصص فدرال (FSTC) و کلاس تجربه کانادایی (CEC).
امتیاز داوطلبان در این سیستم با توجه به عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و توانایی در زبان انگلیسی و فرانسوی محاسبه می شود. هر دو هفته یک بار پذیرش‌های اکسپرس انتری توسط اداره مهاجرت کانادا صورت می‌گیرد و متقاضیان دارای حداقل امتیاز مورد نیاز آن دوره و امتیازات بالاتر، برای اخذ اقامت دائم کانادا دعوتنامه دریافت می‌کنند.
در صورت تایید نهایی، پذیرفته شدگان تنها باید برای اخذ اقامت دائم خود، وارد خاک کانادا شوند.
قابل ذکر است متقاضیانی که از طرف یک استان انتخاب می‌شوند در سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس انتری، ۶۰۰ امتیاز اضافی کسب می‌کنند و احتمال پذیرش خود را برای دوره‌های بعدی قطعی می‌کنند.

برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری آلبرتا :

داوطلبان در سیستم اکسپرس انتری این فرصت را دارند که برای اخذ پذیرش استانی از آلبرتا و همچنین سایر استان‌های دارای برنامه‌های مهاجرتی همسو با اکسپرس انتری اقدام کنند.
در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، آلبرتا تنها اقدام به پذیرش متقاضیانی می‌کند که هم‌اکنون در این استان در حال زندگی و یا کار هستند. داوطلبین همچنین باید در مشاغل مورد نظر استان آلبرتا، که به رشد اقتصادی این استان کمک می‌کند سابقه کار داشته باشند. لازم به ذکر است لیستی از مشاغلی که این استان برای صدور دعوتنامه در نظر ندارد در سایت AINP موجود است. به جز این مشاغل، فعالین سایر حوزه‌ها مد نظر استان هستند.
در اول نوامبر 2020 دولت فدرال تعداد مشاغل موجود در استان آلبرتا را که واجد شرایط ثبت درخواست برای اخذ مجوز ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار (LMIA) نبودند افزایش داد.
با این حال، متقاضیانی که در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۰ یا پس از آن دعوتنامه دریافت کرده اند، می توانند از طریق برنامه اکسپرس انتری آلبرتا پذیرش شوند، حتی اگر در مشاغلی مشغول به کار باشند که طبق قانون جدید، دولت فدرال از پردازش LMIA برای آن‌ها خودداری می‌کند.
ظرفیت اختصاص داده شده توسط دولت فدرال به استان آلبرتا برای پذیرش متقاضیان در سال ۲۰۲۰، ۶,۲۵۰ عدد بوده است.
با این حال، به دلیل شیوع ویروس کرونا، این استان تعداد پذیرفته‌شدگان را به ۴,۰۰۰ عدد کاهش داد.
طی برگزاری پذیرش های متعدد برنامه‌های استانی آلبرتا، تا ژوئن ۲۰۲۰، ۴,۰۰۰ دعوتنامه برای متقاضیان صادر شد و به همین دلیل در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ پذیرش دیگری را از سمت این استان شاهد نبودیم.
هنوز تعداد متقاضیانی که استان آلبرتا می تواند در سال ۲۰۲۱ برای آن‌ها دعوتنامه صادر کند، اعلام نشده است.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما نگرانی را از خود دور کنید.

از بخش پربازدیدترین های سایت نیز دیدن فرمایید.

برای اطلاع بیشتر از اخبار استانهای کانادا اینجا کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments