نویسنده
برنامه استانی بریتیش کلمبیا برای متقاضیان اکسپرس انتری و کارآفرینی 284 دعوتنامه صادر کرد. و گزینه کلیدی نیازمندی زبان را تغییر داد.
بریتیش کلمبیا 284 نامزد مهاجرتی را برای درخواست نامزدی استان برای اقامت دائم دعوت کرد و دو تغییر مهم مربوط به کارآفرینان مهاجر در این هفته انجام داد.
این دعوتنامه های جدید برای داوطلبین از طریق اکسپرس انتری ها استان بریتیش کلمبیا و مهارت های مهاجرتی، به ویژه کارگران ماهر، کارآفرینان بعلاوه دسته ی ماهر اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا ( Express Entry BC (EEBC) Skilled Worker category) رسیده است.
برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا معمولاً هر هفته دعوت نامه ها را صادر می کند. تاکنون در سال 2020، تعداد 585 دعوت نامه را برای نامزدهای مهاجرت در دسته بندی Express Entry BC و Skills Immigration ارسال کرده اند.

- حداقل امتیاز 110-85 برای هر رده


این طرح از سال 2017، تحت عنوان برنامه آزمایشی تکنولوژی جهت جذب نیروی کار در بخش فناوری استان بریتیش کلمبیا معرفی شد.
برنامه های داوطلبین استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) تحت سیستم ثبت نام مهارت های مهاجرت (SIRS) مدیریت می شوند. برای استفاده از این سیستم، داوطلبان واجد شرایط ابتدا باید ثبت نام کنند و از این طریق براساس معیارهایی از قبیل سطح تحصیلات، سابقه کار و مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی امتیاز کسب کنند.

کارآفرینان باتجربه که می خواهند در یکی از مناطق استان بریتیش کلمبیا کسب و کار راه بیندازند و یا افرادی که می توانند بطور فعال در یک سمت مدیریتی و سرمایه گذاری انجام دهند، نیز واجد شرایط این دسته ها هستند. برای واجد شرایط بودن در دسته مهاجرت از طریق کارآفرینی این استان، متقاضیان باید حداقل 300000 دلار در گروه EI-رده آزمایشی منطقه و 600000 دلار در EI- رده پایه داشته باشند.
حداقل امتیاز برای دسته رده آزمایشی منطقه 120 بوده است.
دسته هایی که تحت نظر سیستم ثبت نام مهارت های مهاجرت (SIRS) اداره می شوند، به داوطلبانی نیاز دارند که از یکی از کارفرماهای داخل استان بریتیش کلمبیا پیشنهاد کاری دریافت می کنند.
1. نیاز به زبان جدید ، 2. گزینه کارکنان کلیدی حذف شد

تغییرات در رده پایه مهاجرت کارآفرینان در تاریخ 29 ژانویه به مرحله اجرا درآمد، و این تغییرات روی برنامه هایی که قبلاً در مرحله پردازش هستند تأثیر نمی گذارد.
برنامه استانی بریتیش کلمبیا برای واجد شرایط بودن حداقل معیار زبان کانادایی (CLB) از سطح 4 یا بالاتر را معرفی کرده است.

"سطح زبانی که ما معرفی می کنیم CLB سطح 4 است و کاملاً اساسی است ، این امکان را برای برقراری ارتباط نیازهای اساسی، پیروی از مکالمات ساده یا خواندن دستورالعمل های ساده فراهم می کند." طبق گفته های یک سند دولتی
این استان گفت: از جمله دلایل دیگر، به منظور تأثیر ادغام مهاجران به کانادا ، این الزامات را تغییر می دهند. همچنین با نیازمندی های زبان دسته آزمایشی منطقه ای کارآفرینان همسو است.

اکنون فقط برنامه کارفرمایان خود اشتغالی آلبرتا ، برنامه نامزد کسب و کار Yukon و برنامه کارآفرین ساسکاچوان تنها برنامه هایی هستند که دارای حداقل معیارهای زبان برای متقاضیان کارآفرین نیستند.
قبل از تغییرات ، کارآفرینان می توانستند کارمندان کلیدی در برنامه های خود را جای دهند که تخصص لازم برای موفقیت در تجارت پیشنهادی خود را داشته باشند.
با این حال ، بین جولای سال 2015 و نوامبر 2019، تنها چهار درصد از کل برنامه های مهاجرت کارآفرینان شامل کارکنان کلیدی بودند. استفاده کم از آن ، استان را بر آن داشت تا گزینه کلیدی کارمندان را به طور کلی کنار بگذارد.

تاکنون امسال ، استان بریتیش کلمبیا از 18 کارآفرین از طریق رده پایه مهاجرت کارآفرینان و هفت نفر از طریق دسته Regional Pilot مهاجرین کارآفرین دعوت کرده است.
سال گذشته 232 کارآفرین از طریق Base Category و 57 از طریق Regional Pilot دعوت شده اند.
کانادا دارای 10 استان است که به دلیل ساختار فدرالی این کشور، هر کدام از این ایالتها برای خود قوانین پذیرش مهاجر و برنامه ریزی نیروی انسانی خاص خود را دارند. این استانها علاوه بر برنامه های اداره فدرال طبق برنامه های مصوب پارلمان کانادا برای جذب نیروی کار به صورت مستقیم نیز اقدام میکنند و در صورتی که شما شرایط برنامه های آنها را داشته باشید میتوانند برای شما دعوتنامه صادر کنند و پس از دریافت دعوتنامه استانی شما میتوانید از امتیاز آن در برنامه اکسپرس انتری استفاده کرده و دعوتنامه فدرال دریافت کنید. سهم امتیازی که دعوتنامه استانی به پرونده شما میدهد انقدر زیاد است که هیج احتمالی برای عدم دریافت دعوتنامه فدرال پس از آن وجود ندارد.سیستم اکسپرس انتری (Express Entry) شرایط امتیاز دهی شفاف و روشنی دارد.
استان بریتیش کلمبیا (BC) غربی ترین استان کشور کاناداست که مابين كوه هاي راكي و اقيانوس آرام قرار گرفته است. ونکوور بزرگترین شهر این استان ،سومین شهر بزرگ کانادا است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.