نویسنده
برنامه استانی کبک برای متقاضیان نیروی کار ماهر 32 دعوتنامه صادر کرد..
وزارت مهاجرت استان کبک در جدیدترین پذیرش خود در 4 سپتامبر برای 32 متقاضی مهاجرت از طریق سیستم Arrima دعوتنامه صادر کرد. این دعوتنامه ها به متقاضیانی که پروفایل Expression of Interest خود را ثبت کرده باشند و پیشنهاد شغلی معتبری داشته باشند، و همچنین اتباع خارجی که به عنوان دیپلمات، افسران کنسولی و یا نمایندگان سازمان های بین دولتی مانند سازمان ملل متحد در کبک کار می کنند، نیز ارسال شده است.
تعداد دعوت شده ها نسبت به قرعه کشی قبلی کاهش چشمگیری داشته است. قرعه کشی 17 جولای که شرایط لازم مشابهی برای صلاحیت را داشت، 259 دعوتنامه را برای متقاضیان اقامت دائم را صادر کرد.


سیستم Arrima در سپتامبر 2018 برای مدیریت بانک متقاضیان اسکیلد ورکر (QSWP) راه اندازی شده است.متقاضیان از Arrima برای ایجاد پروفایل Expression of Interest استفاده می کنند که به بانک متقاضیان QSWP ارسال می شود .

برنامه مهاجرتی استان کبک کاملا متفاوت از دیگر برنامه های مهاجرتی استانهای کانادا است و به سیستم نیروی متخصص استان کبک (Quebec Skilled Worker) معروف است. در تاریخ 2 آگوست سال 2018 این سیستم تغییرات اساسی کرد و در نتیجه آن، به سیستم اکسپرس انتری فدرال EI تبدیل شد.
با توجه به این تغییر سیستمی این استان، افرادی که قصد دارند برای برنامه مهاجرتی استان کبک درخواست کنند باید پروفایل خود را در سایت Arima ثبت نمایند و منتظر دوره انتخاباتی این برنامه و دریافت دعوتنامه بمانند. سیستم آریما در مرحله اول نیاز به پرداخت پول ندارد.
در این سیستم که مبتنی بر ابراز تمایل (EOI) است، متقاضیان این استان پروفایل خود را ثبت می کنند و طبق عواملی شامل سن، میزان تحصیلات، سابقه کار، تسلط زبان فرانسه و داشتن خویشاوند در کبک امتیاز دریافت می کنند. متقاضیان این استان طبق امتیازی که گرفتند و عواملی همچون کمبود نیروی کار در مناطق حاشیه ای کیک انتخاب می شوند تا در خواست CSQ خود را ارائه دهند.
اگر متقاضیان CSQ دریافت کنند، می توانند از طریق وزارت مهاجرت فدرال کانادا، که آزمایش های پزشکی و موارد کیفری همچون عدم سوءسابقه را تایید می کنند، برای اقامت دائم اقدام کنند.

برای اطلاع بیشتر از اخبار استانهای کانادا اینجا کلیک کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments