نویسنده

چطور یک رایتینگ سمپل Writing Sample جهت اپلای نگارش کنیم؟

❓ احتمالا به هنگام جست و جو در مورد دانشگاه های مختلف، مدارک و شرایط مورد نیاز به رایتینگ سمپل writing sample برخورده اید. حالا سوال اینجاست رایتینگ سمپل یا نمونه نوشتار چیست؟


🟦 بیشتر دانشگاهها به عنوان بخشی از روند درخواست، به نمونه نوشتار نیاز دارند. به خصوص اگر برای رشته های پژوهش محور قصد دارید اپلای کنید.
🟦 جدا از دانشگاه، برخی از کارفرمایان نیز ممکن است در طی مراحل بررسی مدارک شما برای درخواست یک شغل، نمونه نوشتار درخواست کنند که اصولا محتوی آن تمرکز بر اصول و قواعد نوشتن و تحقیق و پژوهش های انجام شده باشد.

📌 مرحله اول: هدف از نگارش را درک کنید.

🔵 کارفرما یا مشاوران دانشگاه به دنبال نمونه ای از نوشتار هستند که نحوه سازماندهی و بیان ایده های شما را نشان دهد. نمونه نوشتار می بایست به مخاطب خود نشان دهد که می توانید مطالب را متناسب با انتظاراتی که از برای آن موقعیت می رود تهیه نمائید.


نکته:

❗ به نمونه نوشتار همچون آزمون در برنامه خود در نظر بگیرید. در واقع بیان مطالب به عنوان راهی برای سنجش میزان مناسب بودن شما در راستای موقعیت کاری و یا رشته تحصیلی مورد نظر، قرار می گیرد.
Latest Express Entry

تاریخی ترین دراو اکسپرس انتری در ۱۳ فوریه

 
responsibilities of prospective immigrants to Canada

ارائه نادرست مدارک،اشتباهی بزرگ


📌 مرحله دوم: قواعد تهیه نمونه نوشتار را به دقت بخوانید.

🔵 اگر برای موقعیت کاری نمونه نوشتار سه صفحه ای در حال تهیه هستید، نیاز نیست که درباره بحران انرژی بنویسید زیرا این کار باعث اتلاف وقت کارفرما می شود و به کارفرما نشان می دهد که با اصول و قواعد آشنایی ندارید.
🔵 این موضوع برای نمونه نوشتار دانشگاه نیز صدق می کند. فقط نمونه هایی را به دانشگاه ارسال کنید که نشان دهد که دستورالعمل های نوشتاری را دنبال کرده اید و با معیارهای دانشگاه مطابقت دارد.

📌 مرحله سوم: نمونه نوشتار قویتر را انتخاب کنید.

🔵 برای اپلای دانشگاه حتماً یکی از متونی را آماده کنید که نسبت به سایر مقالاتی که کار کرده اید نوشتار قوی تری داشته باشد.
🔵 اگر زمان بیشتری برای تهیه دارید، از چند فرد دیگر که دانش زبانی خوبی دارند کمک بگیرید که متن نوشته شده شما را بررسی کنند و در صورت وجود هر گونه ایراد به لحاظ گرامری و انسجام پیش از ارسال ویرایش نمائید.

✏️ اندازه متن:

🟣 به طور معمول نمونه نوشتار را حدود 2-5 صفحه می باشد. اما اگر برای یک موقعیت کاری رسمی اقدام می کنید توصیه می شود که در حدود 8-20 صفحه نوشتار شما تهیه شود.

✏️ حاشیه و قالب نمونه نوشتار:

🟢 قالب بندی می بایست ساده و حرفه ای انجام شود. حاشیه ها یک اینچ و فونت Times New Roman سایز 12 توصیه می شود.
🟩 (برخی از وب سایتهای به صورت آنلاین خدمات تهیه و نگارش نمونه نوشتار هم ارائه می دهند. )
🟢 در نهایت با اعمال همه موارد یاد شده، فایل نمونه نوشتار خود را به صورت PDF ذخیره کرده و در نهایت سابمیت نمائید.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما نگرانی را از خود دور کنید.

از بخش پربازدیدترین های سایت نیز دیدن فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments