نویسنده
✔ این برنامه به افراد با سابقه در حوزه های مرتبط با ورزشی و هنری/فرهنگی اجازه می دهد که بتوانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
اکنون زمان پردازش برنامه های مربوط به برنامه افراد خود اشتغال فدرال کانادا به 22 ماه کاهش یافته است – این یک پیشرفت اساسی در این برنامه است زیرا که پیش از این تا سقف 7 سال انتظار بود.
برنامه مهاجرت از طریق برنامه خود اشتغالی اجازه می دهد تا افراد واجد شرایط با سابقه و مناسب در ورزشی و هنری/ فرهنگی بتوانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
این برنامه طیف گسترده ای از حرفه ها را شامل می شود، از هنرمندان و ورزشکاران گرفته تا مشاغل پشت صحنه از جمله طنزپردازان، طراحان مجموعه، مربیان و روزنامه نگاران فریلنسر و غیره. کتابداران، بایگانی کنندگان و کتابداران نیز از جمله بسیاری از حرفه های دیگر واجد شرایط هستند.
🔴 دقت داشته باشید که اگر متقاضی این برنامه هستید در صورتی سابقه کاری شما مرتبط دانسته می شود که در فعالیت های ورزشی یا فرهنگی در سطح جهانی شرکت داشته یا در زمینه های فرهنگی و ورزشی فعالیت های خود اشتغالی داشته باشد. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ذکر کرده است که منظور از سطح جهانی این است که متقاضیان باید در سطح بین المللی شناخته شده باشند یا در بالاترین سطح از رشته ای که در آن فعالیت می کنند، باشند. 🔴
🔴 متقاضیان همچنین باید بتوانند آنچه را که دولت کانادا "خدمات شایان در زندگی فرهنگی یا ورزشی کانادا" ارزش و قول این کشور می داند، برآورده کنند.
اهمیت ارزش ثابت شده فرد توسط افسر ویزا در پرونده شخص مشخص می شود و IRCC می گوید وقتی متقاضیان تجربه های لازم را داشته باشند " نسبی می شود" و انتظار معقولی است که آنها فعالیت خود اشتغالی در کانادا نیز داشته باشند.
اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) توضیح میدهد: " برای مثال، یک مدرس موسیقی، که برای کار در یکش هر کوچک در نظر گرفته شده است می تواند در سطح محلی خدمات قابل توجهی ارائه خواهد کرد. " به همین ترتیب، " یک روزنامه نگار آزاد که در یک انتشاراتی کانادا فعالیت می کند، ارزش کاری او نیز قابل توجه خواهد بود."
همچنین IRCC می گوید، گنجاندن این شرط، یعنی اهمیت قابل توجه بودن فعالیت شخص در دولت کانادا به منظور جلوگیری از "درخواست های غیر موجه" است و نباید افراد خود اشتغالی واجد شرایط را از این امر منع کند.

✔ متقاضیان علاقه مند همچنین باید در معیارهای انتخاب برنامه نمرات حداقل یا بالاتر از معیارهای این برنامه کسب کنند تا از نظر اداره مهاجرت یک شخص خود اشتغال در نظر گرفته شوند و بتوانند اقامت دائم کانادا را بگیرند.



برنامه مهاجرت از طریق خود اشتغالی کانادا به اتباع خارجی واجد شرایط و باسابقه مناسب در فعالیت های فرهنگی یا ورزشی اجازه می دهد تا بتوانند اقامت دائم کانادا را کسب کنند.
✔ از دیگر شرایط لازمی که در فوق ذکر شد، این است که باید حداقل دو سال سابقه کار مرتبط در سطح جهانی داشته باشند که توسط اداره IRCC تایید شده باشد.
برای این برنامه حداقل مقدار خالص ارزش تنظیم شده وجود ندارد. با این حال متقاضیان خود اشتغال باید ثابت کنند که از بودجه کافی برای اسکان در کانادا به همراه وابستگان خود برخوردار هستند و کارها و امور مرتبط به آنها را تامین می کنند.

🔗برای محاسبه امتیاز خود به این لینک مراجعه کنید.

از بخش پر بازدیدترین های سایت نیز دیدن فرمایید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments