نویسنده
سهمیه جدید برای کارآفرینان برنامه های خوداشتغالی اعلام شد.
برنامه سرمایه گذاری مهاجران کبک (Quebec Immigrant Investor Program)، که به سرمایه گذاران امکان می دهد اقامت دائم کانادا را با سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلاری دریافت کنند، تا اول جولای سال 2020 به حالت تعلیق درآمده است.
این در واقع تنها برنامه سرمایه گذاری برای مهاجرت به کانادا می باشد، که مستقیما به اقامت دائم کانادا می رسد.
در مورد برنامه سرمایه گذاری مهاجران کبک، درخواست های مهاجرت از تاریخ 1 نوامبر 2019 تا 1 جولای 2020 به مدت 8 ماه به حالت تعلیق در می آید. این تعلیق به وزارتخانه اجازه می دهد تا برای بررسی برنامه، تجزیه و تحلیل های لازم را انجام دهد.
وزیر مهاجرت استان کبک، سیمون جولین بارت، این تعلیق را به واقعیت نسبت داد که نزدیک به 20.000 درخواست اقامت دائم از طریق برنامه سرمایه گذاری مهاجران کبک هنوز مورد بررسی و ارزیابی قرار نگرفته است.
می گویند این امر به افراد ثروتمند این امکان را می دهد تا اقامت دائم و شهروندی کانادا را به طور موثر دریافت کنند، در حالی که حامیان گفتند این طرح کمک می کند تا برنامه های اساسی را در این استان تامین کند.

منتقدین


دولت کانادا در سال 2014 برنامه ای مشابه را لغو کرد و گفت سرمایه گذاران، روابط خود را با کانادا حفظ نمی کنند و " بطور قابل توجهی مالیات کمتری را در طول زندگی نسبت به سایر گروه های مهاجران اقتصادی پرداخت می کردند."

برای واجد شرایط بودن، سرمایه گذاران به معیار های زیر نیاز دارند:
▪ حداقل 2 میلیون دلار ارزش خالص به طور قانونی بدست آمده
▪ حداقل دو سال سابقه مدیریتی در 5 سال گذشته

🔸 استان کبک همچنین برای کسانی که سطح زبان فرانسوی بالایی ندارند، سهمیه جدیدی را برای برنامه های کارآفرینی و خوداشتغالی خود اعلام کرد. هیچ سهمیه ای برای کسانی که دارای سطح متوسط و یا پیشرفته ای از بیان و درک شفاهی زبان فرانسوی هستند تعلق نخواهد گرفت.
استان 25 درخواست را تحت عنوان Stream One یکی از برنامه های کارآفرینی خود و 35 درخواست از Stream Two بین بازه زمانی 1 نوامبر 2019 و 30 سپتامبر 2020 پذیرفته است.

☑ Stream One مسیری برای افرادی است که 1) در شبکه انتخابی کلاس اقتصادی کبک بیش از 41 امتیاز را کسب می کنند. آنها همچنین 2) باید در کبک مستقر شوند تا شغلی را که کارآفرین ایجاد می کند، به تنهایی یا با اشخاص دیگر ارائه دهند، و 3) از خدمات شتابدهنده های کسب و کار، انکوبانور سازمانی یا یک مرکر کارآفرینی دانشگاهی نیز پیشنهاد دریافت کرده اند.
☑ Stream Two مسیری برای اشخاصی است که 1) متقاضیان دارای نمره 81 باشند. و 2) از بین سایر معیار ها، حداقل 900 هزار دلار ارزش خالص داشته باشند.

🔸 برنامه نیروی کار خود اشتغال استان کبک همچنین 50 درخواست را بین بازه زمانی 1 نوامبر 2019 و 30 سپتامبر 2020 پذیرفته است.
☑ این مسیر برای نیروی کار خود اشتغالی با ارزش خالص 100 هزار دلار است که می خواهند در کبک کار کنند. از جمله معیار های دیگر آن، 1) متقاضیان اگر قرار است در مونترال مستقر شوند، به مبلغ 50 هزار دلار سپرده گذاری نیاز دارند و یا 2) 25 هزار دلار برای استقرار در سایر مناطق کبک نیاز دارند.
تمامی تغییرات فوق در کنار اهداف جدید مهاجرت و شرایط لازم برای برنامه تجربه کبک اعلام شد.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments