نویسنده
کانادا در یازدهمین دراو برگزار شده خود و همچنین دومین دراو در تاریخ 16 اپریل، 3782 دعوتنامه برای دسته تجربه کانادایی CEC اکسپرس انتری که درخواست اقامت دائم داشتند صادر کرد. این دراو ویژه دسته تجربه کانادایی از سال 2015 سومین بار است که به طور مشخص نامزدها را در کلاس تجربه کانادا هدف قرار داد، که از بین سایر معیارها برای اتباع بیگانه با حداقل یک سال سابقه کار در کانادا آزاد است.
در این یازدهمین دراو 2020 حداقل امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی 455 بود.
این تساوی دوم نادر به فاصله یک روز ، کمترین میزان حداقل امتیاز CRS را از اکتبر 2019 به خود اختصاص داده است.

این دراو تعداد دعوتنامه های درخواست شده ITA را که تاکنون امسال از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا صادر شده است به 30400 دعوتنامه رساند.
دراو امروز ششمین دراو پیاپی اختصاصی Express Entry و برنامه دوم در کمتر از یک ماه برای مشخص کردن نامزدها در کلاس Experience Class در کانادا بود که برای اتباع بیگانه با حداقل یک سال سابقه کار در کانادا آزاد است.
دراو امروز پیرو صدور 118 ITA را که دیروز برای داوطلبان برنامه های نامزد استانی (PNP) صادر شده اند، کل ITA های صادر شده در دو روز گذشته را به 3،900 می رساند.

سیستم اکسپرس انتری متقاضیان را در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی مدیریت میکند و بر اساس معیار هایی مانند سن ،تحصیلات ، سطح زبان انگلیسی و فرانسوی ، سابقه کار و .... این متقاضیان را امتیاز بندی میکند و بر اساس امتیاز برای کسانی که بالاترین امتیاز را در این سیستم جامع رتبه بندی دریافت کنند دعوتنامه جهت اقامت دائم (ITA) صادر میکند . لازم به ذکر است که این دعوتنامه ها به هر دو هفته یکبار توسط اداره مهاجرت کانادا صادر میشود.
به منظور واجد شرایط بودن، پیشنهاد شغل کانادایی لازم نیست.

دولت کانادا برای درخواست های اقامت دائم ثبت شده از طریق سیستم اکسپرس انتری ، دارای یک استاندارد پردازش شش ماهه است. کانادا برای برنامه های مختلفی که توسط سیستم اکسپرس ورود به سیستم مدیریت می شوند، اهداف پذیرش بالاتری را برای سال های 2020 و 2021 در نظر دارد.
 
 
در این پذیرش از قائده ی Tie –Break استفاده شده است که زمان آن 20 ژانویه 2020 راس ساعت 15:20:02 به وقت استاندارد شرقی بوده است . این بدین معنی است که تمامی متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز آنها 455 و بالاتر بوده و قبل از این تاریخ وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده اند دعوتنامه دریافت کرده اند .

تا اینجای سال 2020 مهاجرت ، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، مجموعا 30400 دعوتنامه ITA از طریق سیستم اکسپرس انتری صادر کرده است. براساس برنامه مهاجرت فدرال در سالهای 2020-2022، دولت کانادا در نظر دارد 341000 مهاجر را در سال 2020، 351000 نفر در سال 2021 و 361000 مورد دیگر در سال 2022 پذیرش کند. پذیرش PNP قرار است تا سال 2022 20٪ افزایش یابد. هدف برنامه نامزدی استانی کانادا (PNP)، که بخشی از آن توسط سیستم Express Entry نیز مدیریت می شود، قرار است در سال 2020 به 67800 و در سال 2021 به 71.300 برسد.
 
 
متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز انها به حداقل امتیاز برسد با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب کنند و این امر باعث میشود تا در دوره بعدی برای آنها دعوتنامه برای اخذ اقامت دائم صادر شود.

نه استان کانادا و دو منطقه دارای جریانهای PNP هستند که به سیستم اکسپرس انتری معروف هستند. این جریانها به آنها امکان می دهد نامزدهای اکسپرس انتری را انتخاب کنند و از آنها دعوت کنند تا برای نامزدی استانی برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند و بسیاری از آنها حتی الزامات نمره CRS پایین یا حتی کلا ندارند.
با وجود اقدامات جلوگیری از شیوع COVID-19 برای کند کردن خدمات مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) ، کانادا هنوز در تلاش است اهداف مهاجرتی خود را برای سال 2020 تعیین کند. بسیاری از این افراد برای اخذ اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا اختصاص داده شده اند.

دیوید کوهن، شریک ارشد شرکت حقوقی مهاجرت کانادا کمپل کوهن گفت: " با اهداف بزرگتر کانادا برای سال های 2020 و 2021، همیشه احتمال دراو بزرگتر و احتمالا تساوی حتی سریعتر وجود دارد – و این خبرهای خوبی برای کاندیدهای اکسپرس انتری با نمره پایین CRS خواهد بود."
IRCC با وجود این واقعیت که اقدامات ویژه ای برای مهار همه گیر کرونا ویروس (COVID-19) در نظر گرفته شده است ، همچنان به صورت مرتب برگزار می شود.

اکثریت قریب به اتفاق تازه واردان کانادا قرار است وارد کلاس اقتصادی شوند و 58 درصد آنها قرار است از طریق برنامه های اکسپرس انتری، برنامه نامزدی استانی (PNP)، برنامه استانی کبک و سایر جریان های فدرال مانند خلبان مهاجرت آتلانتیک (AIP) وارد شوند.

برای اینکه وارد اکثر جریانهای استانی متناسب با اکسپرس انتری شوید، اولین مرحله ارسال و ثبت پروفایل اکسپرس انتری شخصی خود می باشد.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments