نویسنده
کبک 233 دعوت نامه برای افرادی که درخواست و تمایل ارائه کرده بودند برای مهاجرت به استان فرانسه زبان خود ارسال کردند.

کبک بزرگترین قرعه کشی سال خود را برگزار کرد و از 233 نامزد مهاجرت دعوت کرد تا در 16 دسامبر برای اقامت دائم خود اقدام کنند.
دعوت نامه ها به افرادی ارسال شد که از طریق پورتال Arrima ، که درخواست های برنامه کارگر ماهر منظم Quebec را اعلام می کند ، ابراز علاقه کرده اند.

سه دسته نامزد توسط وزارت مهاجرت ، فرانسه و ادغام (MIFI) دعوت شده بودند.
🔷 گروه اول برای دریافت دعوتنامه به یک پیشنهاد معتبر شغلی در استان نیاز داشتند.
🔷 دسته دوم شامل افرادی بودند که به عنوان دیپلمات ، افسر کنسولی ، نماینده سازمان ملل یا هر سازمان بین دولتی که در کبک فعالیت می کند در کبک اقامت داشتند.

در این دراو می توان به عنوان افرادی که جزو کارمندان هر مقام رسمی هستند نیز شرکت کرد، زیرا این مشاغل تحت بخش 26 آیین نامه مهاجرت کبک نیز شامل می شوند.

سرانجام ، MIFI همچنین از نامزدهای Arrima دعوت کرد که از نظر شرایط اخذ دعوت نامه مطابقت نداشتند اما از نظر وزیر می توانند در رونق اقتصاد کبک سهیم باشند. این اولین بار است که MIFI از نامزدهای تحت این گروه دعوت می کند.
این استان مشخص نکرد که چه تعداد دعوتنامه برای داوطلبان هر یک از این دسته ها صادر شده است.

🟦 روند مهاجرت به استان کبک


قدرت کبک بیش از هر استان دیگر بر سیستم مهاجرت خود است.
دولت کبک مسئول انتخاب مهاجران طبقه اقتصادی مانند کارگران ماهر و کارآفرینان است. روند مهاجرت توسط وزارت مهاجرت کبک ، MIFI ، مدیریت می شود.
Certificate Selection Certificate یا Certificat de sélection du Québec (CSQ) سندی است که توسط MIFI صادر شده و تأیید می کند متقاضی می تواند به کبک مهاجرت کند. نامزدهای مهاجرت که CSQ برای آنها صادر شده است می توانند برای اقامت دائم در دولت فدرال کانادا درخواست دهند

🔵 CSQ در دسترس افرادی است که از طریق برنامه کارگر ماهر منظم ، برنامه تجربه کبک ، برنامه کارآفرین کبک یا برنامه خود اشتغالی کبک متقاضی مهاجرت هستند. این برنامه همچنین در اختیار برنامه سرمایه گذاران کبک است اما این برنامه تا 21 آوریل 2021 به حالت تعلیق درآمده است.
استان کبک از زمان راه اندازی سیستم Arrima درجولای سال 2019 ، کبک چندین قرعه کشی برگزار کرده و 2085 نامزد را که دارای پروفایل در Arrima بودند صادر کرده است، تا برای دریافت گواهی انتخاب کبک (Certificat de sélection du Québec ، یا CSQ) درخواست کنند.

🟦 Arrima چگونه کار می کند


افرادی که از طریق برنامه ماهر منظم برای مهاجرت به کبک متقاضی می شوند از پرتال آنلاین Arrima برای ارسال اظهار علاقه به MIFI استفاده می کنند.
ایجاد پروافیل ابراز علاقه در Arrima رایگان است و برای هر کس 18 ساله یا بالاتر در دسترس است. این برنامه در تمام طول سال باز است بنابراین افراد می توانند پروفایل های خود را در هر زمان که بخواهند ارسال کنند.
🔹 اولین قدم ایجاد یک حساب Arrima و تکمیل مشخصات در عرض 90 روز است. به محض ایجاد ابراز علاقه آنها برای یک سال معتبر باقی می ماند. داوطلبان همیشه می توانند در این مدت مشخصات خود را به روز کنند.
اگر از داوطلبان برای درخواست CSQ دعوت شود ، باید برخی از امتیازات بر اساس سیستم امتیازبندی را کسب کنند.

🔹 پس از صدور دعوتنامه ، داوطلبان 90 روز فرصت دارند تا برای CSQ درخواست دهند. این برنامه ها با استفاده از سیستم مدیریت برنامه Mon Projet Québec پردازش می شوند. وزارتخانه درخواست را ارزیابی کرده و لیست کاملی از اسناد مورد نیاز را صادر می کند.

🔷فرآیند بررسی درخواست با دریافت همه اسناد درخواست شده توسط MIFI آغاز می شود. برخی از متقاضیان ممکن است برای تأیید اطلاعات ارائه شده در برنامه خود ، برای شرکت در مصاحبه دعوت شوند.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت و کار در کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما

با دید بازتر و اطلاعات کامل و مطمئن پروسه مهاجرتی خود را استارت بزنید.

اولیه قدم اینه که پروفایل خود را در سایت Arima ثبت نمایند 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments