نویسنده
کانادا در دومین دراو برگزار شده خود در تاریخ 7 ژانویه 2021، 4750 دعوتنامه برای دسته تجربه کانادایی CEC اکسپرس انتری که درخواست اقامت دائم داشتند صادر کرد.به طور مشخص نامزدها را در کلاس تجربه کانادا هدف قرار داد، که از بین سایر معیارها برای اتباع بیگانه با حداقل یک سال سابقه کار در کانادا آزاد است.

در دراو شماره 172 سال 2020 حداقل امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی 461 بود.
دو روز پیش ، کانادا سال جدید را آغاز کرد و از نامزدهای Express Entry که نامزدی استانی دارند دعوت نامه صادر می کند.
این دراو نیز با گذشت کمتر از دو روز از دراو قبلی که مربوط به دسته منتخب برنامه استانی برگزار شد.

ممکن است هنوز خیلی زود باشد که بگوییم IRCC به سازماندهی فقط دراو های ویژه برنامه باز خواهد گشت ، یا همان کاری که سال گذشته در اوج بیماری همه گیر اتفاق افتاد و کانادا مرزهای خود را بست.

سیستم اکسپرس انتری متقاضیان را در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی مدیریت میکند و بر اساس معیار هایی مانند سن ،تحصیلات ، سطح زبان انگلیسی و فرانسوی ، سابقه کار و .... این متقاضیان را امتیاز بندی میکند و بر اساس امتیاز برای کسانی که بالاترین امتیاز را در این سیستم جامع رتبه بندی دریافت کنند دعوتنامه جهت اقامت دائم (ITA) صادر میکند . لازم به ذکر است که این دعوتنامه ها به هر دو هفته یکبار توسط اداره مهاجرت کانادا صادر میشود.
به منظور واجد شرایط بودن، پیشنهاد شغل کانادایی لازم نیست.

در اواخر سال 2020 ، IRCC به دراو های تمام برنامه ها بازگشت ، با بیشترین تعداد دعوت تاکنون و به تدریج امتیازات CRS را کاهش داد.
 
 
در این پذیرش از قائده ی Tie –Break استفاده شده است که زمان آن 12 سپتامبر 2020 راس ساعت 20:46:32 به وقت استاندارد شرقی بوده است . این بدین معنی است که تمامی متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز آنها 461 و بالاتر بوده و قبل از این تاریخ وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده اند دعوتنامه دریافت کرده اند .

بر خلاف دورهای دعوت از همه برنامه ها ، که از مجموعه نامزدها کل استخر Express Entry به دست می آیند و منجر به کسب امتیازات بالاتر می شوند ، دراو های ویژه برنامه مانند آنچه امروز به طور خاص برای کاندیداهای CEC هدف قرار گرفته است ، با توجه به اینکه شامل امتیازات کوچکتر است ، می تواند امتیازهای پایین تر را ایجاد کند.
با برگزاری این دراو تعداد دعوت های صادره در سال 2021 تاکنون به 5000 مورد رسیده است.

کانادا طبق برنامه سطوح مهاجرتی 2021-2023 ورود 110000 مهاجر Express Entry در سال را هدف قرار داده است.
براساس برنامه مهاجرت فدرال در سالهای 2020-2022، دولت کانادا در نظر دارد 341000 مهاجر را در سال 2020، 351000 نفر در سال 2021 و 361000 مورد دیگر در سال 2022 پذیرش کند. پذیرش PNP قرار است تا سال 2022 20٪ افزایش یابد. هدف برنامه نامزدی استانی کانادا (PNP)، که بخشی از آن توسط سیستم Express Entry نیز مدیریت می شود، قرار است در سال 2020 به 67800 و در سال 2021 به 71.300 برسد.
 
 
متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز انها به حداقل امتیاز برسد با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب کنند و این امر باعث میشود تا در دوره بعدی برای آنها دعوتنامه برای اخذ اقامت دائم صادر شود.

نه استان کانادا و دو منطقه دارای جریانهای PNP هستند که به سیستم اکسپرس انتری معروف هستند. این جریانها به آنها امکان می دهد نامزدهای اکسپرس انتری را انتخاب کنند و از آنها دعوت کنند تا برای نامزدی استانی برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند و بسیاری از آنها حتی الزامات نمره CRS پایین یا حتی کلا ندارند.
دیوید کوهن، شریک ارشد شرکت حقوقی مهاجرت کانادا کمپل کوهن گفت: " با اهداف بزرگتر کانادا برای سال های 2020 و 2021، همیشه احتمال دراو بزرگتر و احتمالا تساوی حتی سریعتر وجود دارد – و این خبرهای خوبی برای کاندیدهای اکسپرس انتری با نمره پایین CRS خواهد بود."
IRCC با وجود این واقعیت که اقدامات ویژه ای برای مهار همه گیر کرونا ویروس (COVID-19) در نظر گرفته شده است ، همچنان به صورت مرتب برگزار می شود.

برای اینکه وارد اکثر جریانهای استانی متناسب با اکسپرس انتری شوید، اولین مرحله ارسال و ثبت پروفایل اکسپرس انتری شخصی خود می باشد.

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید

و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما نگرانی را از خود دور کنید.

از بخش پربازدیدترین های سایت نیز دیدن فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments