نویسنده
کانادا در جدیدترین پذیرش خود در تاریخ 19 دسامبر، 3200 دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری که درخواست اقامت دائم داشتند صادر کرد. در این آخرین دراو حداقل امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی 469 بود که این امتیاز نسب به پذیرش گذشته در تاریخ 11 دسامبر 2019 با تعداد 3600 برگذار شد و حداقل امتیاز 472 بود، کاهش قابل توجهی نسبت به دراو قبلی برگذار شد.

بدین ترتیب مجموع تعداد دعوتنامه هایی که طی سال 2019 تا به الان از طریق اکسپرس انتری دولت کانادا صادر شده به بیش از 85 هزار دعوتنامه و به طور دقیق به 85 هزار و 300 دعوتنامه ITA رسیده است و به گونه ای یک نوع رکورد محسوب می شود.

سیستم اکسپرس انتری متقاضیان را در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی مدیریت میکند و بر اساس معیار هایی مانند سن ،تحصیلات ، سطح زبان انگلیسی و فرانسوی ، سابقه کار و .... این متقاضیان را امتیاز بندی میکند و بر اساس امتیاز برای کسانی که بالاترین امتیاز را در این سیستم جامع رتبه بندی دریافت کنند دعوتنامه جهت اقامت دائم (ITA) صادر میکند . لازم به ذکر است که این دعوتنامه ها به هر دو هفته یکبار توسط اداره مهاجرت کانادا صادر میشود.
به منظور واجد شرایط بودن، پیشنهاد شغل کانادایی لازم نیست.

امتیاز برش پایین در این دراو ممکن است به این واقعیت مربوط شود که فقط هشت روز بین دراو های برگزار شده گذشته است.
هنگامی که دراوها در فواصل کوتاه تر برگزار می شوند، کمتر نامزدهای جدید با نمرات بالاتر فرصت ورود به استخر را دارند و این می تواند روی پایین آمدن حداقل نمره لازم تأثیرداشته باشد.
 
 
در این پذیرش از قائده ی Tie –Break استفاده شده است که زمان آن 14 نوامبر 2019 راس ساعت 08:41:33 به وقت استاندارد شرقی بوده است . این بدین معنی است که تمامی متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز آنها 469 و بالاتر بوده و قبل از این تاریخ وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده اند دعوتنامه دریافت کرده اند .

تعداد 85.300 دعوتنامه ITA که دولت کانادا در امسال صادر کرده است با 4500 دعوتنامه ITA اختلاف نسبت به رکورد 89.800 دعوتنامه ITA برای سال گذشته 2018 که به عنوان بیشترین ITA صادر شده در یک سال از طریق سیستم اکسپرس انتری بوده است.

کانادا دارای اهداف پذیرش با تعداد بالاتری برای سه دسته مهاجرتی فدرال با مهارت بالا برای سال های 2019 و 2020 است، به این معنی که هنوز فرصت پیشی گرفتن از رکورد سال گذشته را به احتمال زیاد نخواهد داشت.
هدف پذیرش برای برنامه های نامزدی استانی کانادا یا PNP نیز قرار است در سال 2020 از 61000 به 67800 در 2020 افزایش یابد، بخشی از آن توسط سیستم اکسپرس انتری مدیریت می شود.
 
 
متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز انها به حداقل امتیاز برسد با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب کنند و این امر باعث میشود تا در دوره بعدی برای آنها دعوتنامه برای اخذ اقامت دائم صادر شود.

نه استان کانادا و دو منطقه دارای جریانهای PNP هستند که به سیستم اکسپرس انتری معروف هستند. این جریانها به آنها امکان می دهد نامزدهای اکسپرس انتری را انتخاب کنند و از آنها دعوت کنند تا برای نامزدی استانی برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند و بسیاری از آنها حتی الزامات نمره CRS پایین یا حتی کلا ندارند.
در هفته گذشته شاهد افزایش جریان نامزدهای انتخابی در استانهای آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا، بریتیش کلمبیا و نوا اسکوشیا در صدور دعوتنامه هایی برای تقاضای سیستم اکسپرس انتری بوده ایم.

دیوید کوهن، شریک ارشد شرکت حقوقی مهاجرت کانادا کمپل کوهن گفت: " حداقل نمره پایین در دراو امروز چیزی است که معمولا هنگامی اتفاق می افتد که IRCC تساوی های پشت سر هم و سریعی داشته باشد."
" با اهداف بزرگتر کانادا برای سالهای 2020 و 2021، همیشه احتمال دراو بزرگتر و احتمالا تساوی حتی سریعتر وجود دارد – و این خبرهای خوبی برای کاندیدهای اکسپرس انتری با نمره پایین CRS خواهد بود."
در هر صورت سال پربارتری در سال 2020 خواهد بود.

برای اینکه وارد اکثر جریانهای استانی متناسب با اکسپرس انتری شوید، اولین مرحله ارسال و ثبت پروفایل اکسپرس انتری شخصی خود می باشد.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments