نویسنده
کانادا در اولین دراو برگزار شده خود در تاریخ 8 ژانویه ، 3400 دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری که درخواست اقامت دائم داشتند صادر کرد. در این اولین دراو 2020 حداقل امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی 473 بود که این امتیاز نسب به پذیرش گذشته در تاریخ 19 دسامبر 2019 با تعداد 3200 برگذار شد و حداقل امتیاز 469 بود، افزایش قابل توجهی نسبت به دراو قبلی برگذار شد.

سیستم اکسپرس انتری متقاضیان را در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی مدیریت میکند و بر اساس معیار هایی مانند سن ،تحصیلات ، سطح زبان انگلیسی و فرانسوی ، سابقه کار و .... این متقاضیان را امتیاز بندی میکند و بر اساس امتیاز برای کسانی که بالاترین امتیاز را در این سیستم جامع رتبه بندی دریافت کنند دعوتنامه جهت اقامت دائم (ITA) صادر میکند . لازم به ذکر است که این دعوتنامه ها به هر دو هفته یکبار توسط اداره مهاجرت کانادا صادر میشود.
به منظور واجد شرایط بودن، پیشنهاد شغل کانادایی لازم نیست.

دولت کانادا برای درخواست های اقامت دائم ثبت شده از طریق سیستم اکسپرس انتری ، دارای یک استاندارد پردازش شش ماهه است. کانادا برای برنامه های مختلفی که توسط سیستم اکسپرس ورود به سیستم مدیریت می شوند، اهداف پذیرش بالاتری را برای سال های 2020 و 2021 در نظر دارد.

هنگامی که دراوها در فواصل کوتاه تر برگزار می شوند، کمتر نامزدهای جدید با نمرات بالاتر فرصت ورود به استخر را دارند و این می تواند روی پایین آمدن حداقل نمره لازم تأثیرداشته باشد.
 
 
در این پذیرش از قائده ی Tie –Break استفاده شده است که زمان آن 27 دسامبر 2019 راس ساعت 13:35:09 به وقت استاندارد شرقی بوده است . این بدین معنی است که تمامی متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی امتیاز آنها 473 و بالاتر بوده و قبل از این تاریخ وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده اند دعوتنامه دریافت کرده اند .

هدف از پذیرش اقامت دائم جدید از طریق سه برنامه نیروی ماهر فدرال، در سال 2020 به 85800 و در سال 2021 به 88800 رسیده است.

هدف برنامه نامزدی استانی کانادا (PNP)، که بخشی از آن توسط سیستم Express Entry نیز مدیریت می شود، قرار است در سال 2020 به 67800 و در سال 2021 به 71.300 برسد.
حداقل نمره بالاتر در دراو امروز می تواند با این واقعیت توضیح داده شود که در مجموع 20 روز بین این دوره های به طول انجامیده بود. وقتی بیش از دو هفته بین دو تساوی بگذرد، حداقل امتیاز حالت صعودی می گیرد.
 
 
متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیاز انها به حداقل امتیاز برسد با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب کنند و این امر باعث میشود تا در دوره بعدی برای آنها دعوتنامه برای اخذ اقامت دائم صادر شود.

نه استان کانادا و دو منطقه دارای جریانهای PNP هستند که به سیستم اکسپرس انتری معروف هستند. این جریانها به آنها امکان می دهد نامزدهای اکسپرس انتری را انتخاب کنند و از آنها دعوت کنند تا برای نامزدی استانی برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند و بسیاری از آنها حتی الزامات نمره CRS پایین یا حتی کلا ندارند.
در هفته های گذشته شاهد افزایش جریان نامزدهای انتخابی در استانهای آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا، بریتیش کلمبیا و نوا اسکوشیا در صدور دعوتنامه هایی برای تقاضای سیستم اکسپرس انتری بوده ایم.

دیوید کوهن، شریک ارشد شرکت حقوقی مهاجرت کانادا کمپل کوهن گفت: " با اهداف بزرگتر کانادا برای سال های 2020 و 2021، همیشه احتمال دراو بزرگتر و احتمالا تساوی حتی سریعتر وجود دارد – و این خبرهای خوبی برای کاندیدهای اکسپرس انتری با نمره پایین CRS خواهد بود."
در هر صورت سال پربارتری در سال 2020 خواهد بود.

برای اینکه وارد اکثر جریانهای استانی متناسب با اکسپرس انتری شوید، اولین مرحله ارسال و ثبت پروفایل اکسپرس انتری شخصی خود می باشد.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments