نویسنده
افزایش اشتغال در کبک ، آلبرتا ، نوا اسکوشیا و مانیتوبا مشاهده شده است
میزان اشتغال کبک در طی سه ماه گذشته روند صعودی داشته و در ماه فوریه حدود 66000 نفر در این استان سرکار رفتند.
در نتیجه این دستاوردها ، کبک ماه گذشته نرخ بیکاری در حدود 4.5 درصد را نشان داد. این کمترین نرخ از زمانی که داده های قابل مقایسه با کانادا در سال 1976 در دسترس قرار گرفت. بیشتر این مشاغل به جوانان 15 تا 24 سال تعلق گرفته است. نرخ بیکاری برای این گروه سنی به 6.8 درصد کاهش یافته است که این نیز پایین ترین نرخ از سال 1976 است.
میزان اشتغال طبق Statistics Canada تعریف شده است و تعداد افراد شاغل بالای 15 سال به عنوان درصدی از جمعیت است. نرخ برای یک گروه خاص تعداد افراد شاغل به عنوان درصدی از جمعیت آن گروه است ، به عنوان مثال جوانان 15 تا 24 ساله.

نرخ بیکاری تعداد افراد بیکار به عنوان درصدی از نیروی کار، که هم شاغلند و هم بیکار است.
🔻 نرخ پایین بیکاری برای مهاجران به چه معناست؟

نرخ پایین بیکاری برای افراد جویای کار خوب است زیرا این بدان معنی است که شغلهای بیشتری برای انتخاب وجود دارد. کارفرمایان برای جذب و حفظ استعدادها تحت فشار هستند. به همین دلیل دوره پایین بیکاری را می توان "بازار کارجویان" دانست. در 10 سال آینده ، با گذشت بیش از نه میلیون کانادایی از شغل خود بازنشسته می شوند ، کانادا نسبت به قبل با کمبود نیروی کار را درگیر می شود. با ورود تعداد کافی جوانان به نیروی کار ، کانادا برای کمک به نیازهای بازار کار به مهاجرت روی آورده است.

در اولین سخنرانی مهم خود به عنوان وزیر مهاجرت کانادا هفته گذشته ، مارکو مندنیچو تخمین زد که حدود 80 درصد از رشد جمعیت کانادا از مهاجرت حاصل می شود و ممکن است تا دهه 2030 به 100 درصد برسد. پیش بینی می شود اکثر این افراد مهاجران طبقه اقتصادی باشند و به عبارتی خارجیانی که برای کار به کانادا می روند.
🔻 بازار کار در استانهای دیگر کانادا

افزایش اشتغال نیز در آلبرتا ، نوا اسکوشیا و مانیتوبا مشاهده شده است. ر بقیه استان ها و مناطق کانادا تغییر اندکی مشاهده می شود.

آلبرتا در ماه گذشته 11000 شغل را که بیش از همه آن را اکثرا جوانان تشکیل می دادند. نرخ بیکاری در 7.2 درصد تغییر کمی داشت. در مقایسه با سال گذشته ، اشتغال در آلبرتا تقریباً بدون تغییر بود.
در سواحل شرقی کانادا ، اشتغال نوا اسکوشیا با 3700 افزایش یافت. نرخ بیکاری 0.4 درصد افزایش یافته و به 7.8 درصد رسیده است. اشتغال در نوا اسکوشیا در مقایسه با 12 ماه قبل کمی تغییر کرده است.
گرچه نرخ بیکاری در مانیتوبا بدون تغییر در پنج درصد مانده است، اما در ماه فوریه حدود 3.200 نفر دیگر شاغل شدند. مانیتوبا از ماه دسامبر شاهد روند صعودی اشتغال بوده است. از سال گذشته نرخ اشتغال 1.5 درصد در این استان رشد کرده است.
میزان اشتغال نیوبرانزویک در ماه گذشته بدون تغییر بود و بیکاری به 6.9 درصد کاهش یافت. در بریتیش کلمبیا (B.C.) و انتاریو ، نرخ بیکاری با افزایش تعداد بیشتری از افراد به دنبال کار افزایش یافت. در این استان نرخ بیکاری پنج درصد و انتاریو در فوریه 5.5 درصد بیکاری را تجربه کردند.
جزیره پرنس ادوارد (PEI) شاهد افزایش کمی نرخ اشتغال و افزایش بیکاری بزرگتر با افزایش 0.5 درصدی به 8 درصد بود. نیوفاند لند و لابرادور بین ژانویه و فوریه نسبتاً بدون تغییر بود. هم اشتغال و هم بیکاری کمی بالا رفت. اکنون نرخ بیکاری 12 درصد است.
بیکاری در ساسکاچوان با اندکی افزایش به 6.2 درصد رسید ، با این حال نرخ اشتغال همچنان یکسان است.

🔻 تاثیر عدم قطعیت اقتصاد جهانی بر بازار کار کانادا

در هفته های اخیر ، گسترش Coronavirus عدم اطمینان اقتصادی را در کانادا و خارج از کشور افزایش داده است. هفته گذشته ، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را یک شبه کاهش داد تا به تأثیر احتمالات اقتصادی کانادا کمک شود. به دلیل جنگ قیمت بین تامین کنندگان عمده مانند عربستان سعودی که به احتمال زیاد می تواند تأثیر منفی بر اقتصاد کانادا بویژه در استان های نفت خیز مانند آلبرتا داشته باشد ، قیمت های جهانی نفت نیز سقوط کرده است. این عوامل ممکن است در ماههای آینده منجر به کاهش تعداد اشتغال در کانادا شود.

 

 

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید، با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما نگرانی را از خود دور کنید.

 

فراموش نکنید که کانادا بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی دارد!

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments