نویسنده

در اینجا روش ها و مسیرهای مهاجرت به کانادا برای نیروهای مختصص در زمینه فناوری و تکنولوژی بررسی خواهد شد.

📎 کانادا مسیرهای متنوع و زیادی برای استعدادهای جهانی در زمینه فناوری و تکنولوژی را ارائه می نماید.

🖍️ بخش فنی کانادا در سالهای اخیر رونق چشمگیری داشته است.

🖍️ علیرغم شیوع بیماری ویروس کرونا، این بخش همچنان به طور جدی در جذب استعدادها فعالیت می کند.

🖍️ کانادا به دلیل نیاز زیادی که به نیروهای مختصص در زمینه فناوری اطلاعات وارتباطات دارد، سعی بر ایجاد مسیرهای دائمی و موقت کثیری برای پشتیبانی از این بخش در نظر گرفته و ارائه می دهد.

🖍️ این برنامه ها، شامل برنامه های کلی برای نیروهای مختصص و ماهر و برنامه هایی مخصوصی را برای استعدادهای فنی می شود.

❌ در نظر داشته باشید که چه به صورت دائم به کانادا بروید چه موقت، موارد زیر گزینه های اصلی برای استحضار شما خواهد بود:


1.اکسپرس انتری

📍اصلی ترین روش برای مدیریت برنامه های کاربردی نیروهای ماهر برای اقامت دائم، روش اکسپرس انتری می باشد. این گزینه بسیار برای استعدادهای جهانی که در زمینه فناوری اطلاعات مهارت و قصد مهاجرت به کانادا را دارند، بسیار محبوب می باشد. این نیروها گروه اصلی شغلی مهاجران هستند که از این طریق به کانادا مهاجرت می کنند.

📍 یکی از مزایای اصلی اکسپرس انتری، ماهیت پویا و سریع آن است. شما می توانید فقط با گذشت چند روز از ارسال درخواست تکمیل شده خود برای اقامت دائم موفق خود، فرض را بر این بگذارید که یکی از کاندیداهایی که بالاترین رتبه را دارند، هستید. اگر شما یکی از این افراد خوش شانس باشید، دولت فدرال ظرف مدت 6 ماه از ارسال درخواست اقامت دائم، پروسه درخواست شما در بررسی و پردازش خواهد نمود.

📍 اگر شما نیروی ماهری هستید که قبلا در کانادا زندگی نکرده اید، بهترین شرط شما برای واجد شرایط بودن ورود به اکسپرس از طریق برنامه نیروی ماهر فدرال FSWP خواهد بود. تقریباً نیمی از تمام افرادی که از طریق FSWP اقدام کنند، ITA را بدست خواهند آورد. برای تأمین و کسب شرایط FSWP باید حداقل معیارهای واجد شرایط بودن را دارا باشید و حداقل 67 امتیاز کسب کنید.

📍 قبل از ورود به جمع کاندیداهای اکسپرس انتری، صلاحیت شما برای FSWP برحسب سن، تحصیلات، مهارتهای زبانی و تجربه کاری شما مشخص می شود.

2.برنامه نامزدهای استانی (PNP)

📍 در صورتیکه در کانادا زندگی نکرده اید، بهترین روش برای اخذ اقامت دائم کانادا برای شما، روش برنامه استانی PNP می باشد. قانون اساسی کانادا حق اجرای برنامه های مهاجرتی را به استانها و نواحی این کشور می دهد. این روش تقریبا در هر حوزه قضایی فعالیت دارد. استان ها می توانند کاندیداهای مهاجرتی را بر اساس نیاز بازار کار خود از این طریق انتخاب کرده و سپس دولت فدرال پیش رفته و درخواست اقامت دائم آنها را پردازش می کند.
📍استانها و نواحی بر اساس کمبود نیروی کار، مسیرهای کلی را برای افراد ماهر در نظر گرفته و ارائه می دهد.
📍نیاز در بخش فناوری بسیار قابل توجه بوده و از این رو برخی از استانهای دارای روش برای نیروهای فنی هستند.

📍دو استان انتاریو و بریتیش کلمبیا، از مهمترین ها در این برنامه های استانی هستند. برنامه فناوری استان انتاریو، برای نیروهای ماهر و متخصصی است که در یکی از شش حرفه شغلی تجربه داشته باشند. داوطلبان می بایست حساب کاربری در اکسپرس انتری داشته باشند.

📍انتاریو دو دراو در ماه در این زمینه در سال 2020 برگزار کرده است که در ماه می در طول دوره شیوع بیش از 700 نامزد با موفقیت در برنامه های استانی دعوتنامه های استانی خود را دریافت نموده اند.

📍برنامه پایلوت فنی استان بریتیش کلمبیا از نامزدهای مهاجرتی خود دعوت می کند تا برای کاندیدای استانی که محور اصلی آنان هفتگی است، درخواست خود را ارائه بدهند تا بتوانند یک پیشنهاد شغلی از 29 حرفه را داشته باشند.

📍این استان در سال 2020 تعداد 14 دراو در اوایل این ماه برگزار کرده است که بیش از 1500 نفر به عنوان نامزدهای استانی در سال جاری برگزیده شده اند.

3.ویزای استارت آپ

📍دولت کانادا همچنین ویزای برنامه راه اندازی کسب و کار را ارائه می نماید. این امر برای جذب کارآفرینان مبتکر که به دنبال فعالیت تجاری در کانادا هستند، وجود دارد.
📍 برنامه راه اندازی کسب و کار، یک گزینه ای جذاب برای استعدادها در زمینه فناوری است که معیارهای انتخاب قابل توجه برای برنامه های نیروی متخصص، دارد.
📍 کاندیداهای موفق باید توسط نهادهایی که توسط دولت کانادا تعیین شده اند، ( یک سرمایه گذار، شرکت سرمایه گذاری و یا سرمایه گذار تجاری) تأیید شود.
📍 این نهادها مسئولیت حمایت از موفقیت کارآفرینان را به محض ورود به کانادا را عهده دار خواهند بود.

4.برنامه استعداد جهانی

📍 کانادا مسیرهای اقامت موقت بسیاری را به نیروهای ماهر فنی که قصد ندارد به صورت دائم در کانادا اقامت داشته باشند و یا قصد دارند پیش از ارائه درخواست اقامت دائم خود به صورت موقت در کانادا بمانند، ارائه می دهد.
📍در حقیقت، کانادا به طور موقت می تواند شانس شما را برای دریافت اقامت دائم افزایش دهد، زیرا بسیاری از برنامه های مهاجرتی مانند کلاس های عملی کانادایی (CEC) برای حمایت از این فرآیند ، وجود دارند.
📍یکی از قابل توجه ترین گزینه های ویزای موقت، برنامه استعداد جهانی است که به کارفرمایان کانادایی این امکان را می دهد، نیروهای متخصص و نخبه فنی را استخدام کرده و آنها را حدود چهار هفته به کانادا بیاروند.
📍برنامه استعداد جهانی یکی از مولفه های استراتژی مهارتهای جهانی کانادا است که از سال 2017 ورود بیش از 40 هزار نیروی متخصص فنی را به کانادا تسهیل کرده است.

5.مهاجرت به کانادا در طی شیوع کووید - 19

📍 ویروس کرونا بر روی عملیات مهاجرتی کانادا تأثیر گذاشته است، اما این کشور هنوز هم به دارندگان ویزای موقت امکان ورود به کشور را برای کار فراهم کرده است.

📍 دعوتنامه ها برای نامزدهای مهاجرتی موفق همچنان ادامه دارد وکانادا پس از دوره شیوع از آنها استقبال خواهد کرد.

📍 با این حال، کانادا برای استعدادهای جهانی که در زمینه فناوری متخصص که قصد دارند کانادا را به عنوان خانه جدید خود بنامند، خوشامد گویی می نماید.

تلگرام " کانادا از ایران "

 
form-icon

فرم ارزیابی رایگان

 
instagram-512

اینستاگرام " کانادا از ایران "

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما نگرانی را از خود دور کنید.

از بخش پربازدیدترین های سایت نیز دیدن فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments