نویسنده

در حالیکه قوانین مهاجرت ایالات متحده آمریکا محدودتر می شود، نیروی متخصص انسانی بین المللی ترجیح می دهند که به کانادا مهاجرت کنند.

📍 در ماه ژوئن، رئیس جمهور آمریکا ، دونالد ترامپ ، دستور داد که مهاجرت برخی از دارندگان ویزا را به حالت تعلیق درآید. کاخ سفید معتقد است که این اقدام برای کمک به کارگران آمریکایی پس از اخراج بسیاری از افراد به دلیل بیماری همه گیر کووید-19 به کارگرفته شده است.
📍 این ممنوعیت و تعلیق شامل ویزاهای H1-B نیز می باشد. این ویزاها برای متخصصان بسیار ماهر و متخصص خارجی همچون برای Elon Musk، مدیرعامل تسلا و Space X صادر شده است.
📍 در مرز شمالی، کانادا از نیروی متخصص در زمینه فناوری با آغوش باز استقبال کرده است. در حقیقت، کانادا تنها در سه سال گذشته پذیرای دهها هزار کارگر و نیروی انسانی خارجی در زمینه فناوری بوده است.

📌 طبق گزارش شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات کانادا، 40 درصد از بخش فناوری را نیروهای متخصص و ماهر خارجی تشکیل داده اند. با دید وسیع تر نسبت به این موضوع، مهاجران 25 درصد از کل نیروی کار کانادا را تشکیل می دهند.
📌آقای Tobias Lutke مدیرعامل تجارت الکترونیکی کانادا، صراحتاً به استعدادهای ماهری که در حال حاضر از کار در ایالات متحده منع شده اند اعلام کرد، که کانادا را در نظر داشته باشند.
📌 آقای Lutke که خود نیز مهاجر آلمانی می باشد، به شرکت Shopify که در حال حاضر یک شرکت میلیارد دلاری محسوب می شود، کمک کرده است.
📌 همچنین ممکن است شرکتهای آمریکایی برای جلوگیری از خروج استعدادها و نیروهای متخصص از کشور ایالات متحده، برای تأسیس شرکت در کانادا برای به کار گیری نیروهای متخصصشان در کانادا، اقدام کنند.

📝 من تصمیم گرفته ام که به کانادا مهاجرت کنم، چه گزینه هایی برای من وجود دارد؟

📍 کانادا برنامه GTS - Global Talent را سه سال پیش معرفی کرده و از آن زمان تا کنون بیش از 40 هزار نفر برای کار در بسیاری از مشاغل فنی مانند طراحان وب و مهندسان نرم افزار به کانادا از این طریق مهاجرت کرده اند.
📍 علاوه بر GTS، گزینه های دیگری نیز برای مهاجرت به کانادا به عنوان نیروی متخصص و فنی وجود دارد.
📍 برخی از استان ها، از جمله بریتیش کلمبیا و انتاریو، دراوهای دوره ای فنی را برای کمک به بخش فناوری جهت جذب نیروهای ماهر برگزار می کند.
📍 گرچه مهاجرت عمدتا توسط دولت فدرال اداره می شود، اما استانها و نواحی می توانند براساس نیازهای منطقه ای خود می توانند نامزدهای انتخابی شان را معرفی کنند. این برنامه های اسمی استان PNP، مسیرهایی را برای اقامت دائم افرادی که از نظر مهارت و تجربه مناسب برای پشتیبانی از اهداف اقتصادی و مناسب بازار کار استان و یا ناحیه مختلف هستند، فراهم می کند.

📝 برنامه استعدادیابی جهانی چطور کار می کند؟

🖌️ برای اینکه یک کارفرمای کانادایی بتواند استعدادهای ماهر زیادی را از طریق برنامه استعدادیابی جهانی استخدام کند، می بایست در یکی از دو دسته واجد شرایط ها قرار داشته باشد:

در رده A : 📌 کارفرما می بایست توسط یک شریک تعیین شده باشد اگر کارفرما در کبک باشد می بایست مراجعه شریک در کبک باشد.
📌 علاوه براین، داوطلب می بایست از دانش پیشرفته ای در زمینه صنعت برخوردار باشه، دارای مدرکی پیشرفته در یک زمینه مرتبط و 5 سال سابقه کار در این زمینه باشد و می بایست پیشنهاد دستمزد حداقل 80 هزار دلار سالیانه و یا بیشتر داشته باشد که به نوع شغل نیز بستگی خواهد داشت.
در گروه B : 📌 حقوق و دستمزد نیز به نوع شغل بستگی خواهد داشت. همچنین کارفرما می بایست یکی از دوازده شغل را استخدام کند.

📝برنامه استانی BC چگونه کار می کند؟

📍 پایلوت فنی برنامه های استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) ، داوطلبان را ملزم به ارائه پیشنهاد قیمت در یکی از 29 شغل واجد شرایط، می نماید. داوطلبان علاقه مند نیز می بایست از طریق سامانه ثبت نام مهاجرت SIRS اقدام به ثبت نام نمایند.
📍 استان بریتیش کلمبیا به صورت دوره ای دراوهای فنی را برای دعوت از بالاترین امتیاز نیروی متخصص فنی برای درخواست نامزدی استانی برگزار می کند. کسانی که دعوت شده اند پس از 30 روز فرصت دارند که درخواست خود را ارائه دهند.
📍 اگر داوطلبی مورد تأیید قرار گیرد، می تواند از نامزدی استان خود برای اقامت دائم درخواست دهد. در این مرحله، کاندیدای مذکور عملا برای تأیید اقامت دائم تضمین می شود.

📝دراو فنی استان انتاریو Ontario چطور کار می کند؟

📌 داوطلبانی که واجد شرایط دریافت برنامه های فدرال از جمله برنامه نیروی ماهر فدرال FSWP و کلاس تجربه کانادا CEC می توانند اکانت اکسپرس انتری را ایجاد نمایند.

📌 Express Entry سیستمی است که توسط دولت فدرال برای مدیریت برنامه های اقامت دائم استفاده می شود.

📌 برنامه های نامزدی مهاجران استان انتاریو OINP نامزدهای واجد شرایطی را که قبلا در استخر ورودی اکسپرس وارده شده اند، را مشخص می کند و بعد از مشخص شدن NOI دریافت می کند.

📌 بعد از دریافت NOI، یک نامزد می بایست طی 45 روز برای نامزدی استان تحت جریان اولویت های سرمایه نیروی انسانی درخواست نماید.
📍 در صورت تایید، کاندیدا یک نامزدی استانی را دریافت می کند و می تواند از این نامزدی برای درخواست اقامت دائم از طریق ورود به اکسپرس انتری استفاده نماید.
📍 کانادا به عنوان یک ابرقدرت فنی، درحال ظهور است.
📍 کانادا در راه تبدیل شدن به رهبری فناوری و نوآوری پیشتاز است. سیاست استقبال از مهاجرت، راهی را برای تبدیل شدن به ابر قدرتی فنی که می تواند فراهم کند.
📍 بسیاری از نیروهای متخصص فنی، نوپا و شرکتهای تأسیس شده در حال حاضر، کانادا را به دلیل وجود مسیرها و گزینه های برای اقامت دائم برای نیروهای متخصص و ماهر فنی به عنوان گزینه مطلوب در نظر گرفته اند.

تلگرام " کانادا از ایران "

 
form-icon

فرم ارزیابی رایگان

 
instagram-512

اینستاگرام " کانادا از ایران "

اگر شما همراهان گرامی کانادا از ایران هم مایل به مهاجرت به کانادا هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید،

با پر کردن فرم ارزیابی و تماس با همکاران ما نگرانی را از خود دور کنید.

از بخش پربازدیدترین های سایت نیز دیدن فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments